نظرات کتاب احضاریه
کتاب احضاریه اثر علی موذنی

کتاب احضاریه

۳٫۸
(۱۸۶)

نظرات کاربران

سیّد جواد
کتاب ۲۱۳ کتابخانه همگانی ، کارهای قبلی این نویسنده محترم به نظرم بهتر بود و فکر کنم خیلی برای پخته شدن و جذابیت این کتاب زمان صرف نشده. با اینکه علاقه زیادی به همچین آثاری دارم ولی برای من از کشش لازم برخوردار نبود . پی نوشت : پیشنهاد می کنم از کتب قوی تری برای برگزاری مسابقات استفاده شود.
delaram
وااای چطور دلتون میاد قشنگه که
سیّد جواد
درود بر شما دوستان گرامی. از دیدار مجددتان خرسندم.
farez
درسته. این کتاب برای من هم جذابیت کافی رو نداشت خصوصا مکالمات حضرت زینب(س) و حسنین(ع) خوش برگشتین. بقول سعدی: به تیغ هجر مرا بکشتی و برگشتی!
#یادداشت_های_یک_طلبه
چندی پیش خواندمش.... کتاب نقدهای عمیق و جدی دارد....اگر بشود در موردش خواهم نوشت...هر چند قدم در عرصه سختی گذاشته،ولی در مقایسه کوتاهی با قلم سید مهدی شجاعی، محکوم به شکست است...اگر فرصت ندارید به دلیل مشغله و یا مشکل پسند بودن در عرصه کتاب،هر کتابی بخوانید،این کتاب را در اولویت نگذارید. درگیری و پیوند نامناسب بین یک کتاب تاریخی و داستان، خیال پردازی های عجیب، گم شدن شخصیت های داستان، پایان باز و ماندن مخاطب در یک سردرگمی، عبارات نا صحیح در مورد اهل بیت به نظرم عمده انتقاد به این کتاب است. #یادداشت_های_یک_طلبه @delneveshtetalabe
golnaz
نویسنده موضوع خوبی روانتخاب کرده ولی احساس میکنم خیلی باقوت بهش نپرداخته.حرف زدن درباره امام حسین وهرچیزی که به ایشون منسوب میشه مثل وقایع کربلا،شرح اسارت خاندان امام،وحتی پیاده روی اربعین همون قدر که موضوع هیجان انگیز وعظیم وقابل روایتی هست،ظرافت ها ونکات خیلی دقیقی داره که اگه درست مطرح نشه واقعا کم لُطفیه!من آخر داستان توی یه سردرگمی بزرگی گیر کردم!😕
maryhzd
این دو ستاره را به احترام بخش های روایتگری زندگی حضرت زینب سلام الله علیها به کتاب دادم وگرنه اصلا اسم این کتاب را نمی توان «رمان» گذاشت؛ مجموعی از چند داستان کوتاه؛ آن هم با ادبیات و نوشتار متفاوت و سبک ادبی مختلف، که هیچ در هم تنیدگی معقولی با هم ندارند، هنر خاصی لازم ندارد. جاهایی از کتاب انگار داشتی آفتاب در حجاب شجاعی را می خواندی، یک جایی لحن آشفته ذهن نویسنده شبیه سمفونی مردگان و یا کتاب گاوخونی میشد و گاهی هم ادبیات نوشتار در حد یک مقاله متوسط روزنامه ای ... و در همه ی این کپی برداری هیچگونه تداوم و یا ارتباط موفق و معقولی نبود. به رمان خوان های حرفه ای اصلا توصیه نمی کنم.... برای کتاب درباره محرم خواندن هم به نظرم انتخاب های بهتری وجود دارد
0
Parisa
با توجه به نقدهایی که از این کتاب خوندم خیلی طول کشید که راضی بشم به خواندنش، ابتدای ماجرا خیلی خوب شروع شد و تا جابه‌جایی شخصیت‌ها هم خوب پیشرفت، اما با مریض شدن مسعود و جایگزین شدن عارفه و (ظاهرا) برگشتش به ایران، یه دفعه نثر روایت تاریخی صرف شد که خود نویسنده هم اذعان می‌کنه که مشخصا با روایت های عارفه فرق داره، که همین تفاوت زیاد ممکنه باعث بشه اصلا مخاطب میلی برای خوندن ادامه داستان پیدا نکنه... که دوباره بعد این قسمت روایت از زبان عارفه بیان میشه که خوب پیش میره، اما انتهای داستان یکدفعه با این مواجه میشیم که اصلا مسعود به ایران برنگشته!! خیلی ناگهانی داستان تموم میشه و یک عالمه ابهام باقی می‌ماند که پاسخی بهشون داده نشده. در مورد بیان داستان از زبان حضرت زینب، نقدهای فراوانی خوانده بودم و ابتدای مطالعه هنوز مخالف این نوع بیان بودم ولی کم‌کم جذب شدم، به غیر از جاهای اندکی که یه سری جملات در شأن ایشون نبود ولی در کل خوب در آمده بود و از قسمت‌های دلچسب داستان بود. یه نکته مهم هم اینه که خوب بود برای روایت های تاریخی منابع بیان بشه، گاهی مشخص نبود این رخداد داستانی حقیقی هست یا زاده تخیل نویسنده!!
کاربر 3895389
الان میخواستم بخونم ولی شما اخر داستانو گفتید 🤦🏻‍♀️🙁
delaram
کل داستان رو گفتید که😔
Méhrshad
لااقل بنویسید خطر اسپویل
azar
نسخه چاپی این کتاب رو مطالعه کردم بخش های مربوط به روایات تاریخی در مورد اهل بیت رو خیلی دوست داشتم مخصوصا بخش دوم در مورد شهادت حضرت فاطمه که یه جاهاییش از اینهمه غربت،بی اختیار گریه ام سرازیر میشد... اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها و سرالمستودع فیها به عدد ما احاط به علمک..
نگین
ممنون از نظرتون ترغیب شدم بخونم
Mahdi Hoseinirad
بنظرم دوستان کتاب درستی رو برای ترویج فرهنگ دینی انتخاب نکردند؛ علی رغم زیبایی‌های نسبی روایت های حضرت زینب (س) ارتباط مشخصی بین روایت پیاده روی و گذشته برقرار نشده ؛ کاش میزان مطالعه دوستان بیشتر باشه تا به محض اینکه یه کتاب مذهبی متفاوت دیدند سریع نکنندش تو شیپور؛
0
KAMA
معمولی بود آقا. تکه‌های درخشانی داشت ولی در مجموع چندان هوشمندانه نبود. مجموعن اجرکم عندالله
محمدی
موضوع کتاب جالب بود خصوصا بخش هایی که در مورد حضرت زینب و وقایع کربلا بود. البته در همون ها هم مشکلات نگارشی زیادی داشت مثلا ناگهان روایت داستان از اول شخص به سوم شخص و بالعکس تغییر میکرد که باعث آشفتگی ذهن خواننده میشد. اصلا در مورد پیاده روی و زیبایی هاش چیزی گفته نشده بود و مسعود تا پایان هیچ علاقه ای به این موضوع نداشت و هیچ دلیلی هم مبنی بر بی علاقگیش ذکر نشد و البته پایان خوبی نداشت. میشه گفت نویسنده موضوع خیلی خوبی رو انتخاب کرده بود ولی از پسش به خوبی بر نیومده بود ولی با این وجود زیبایی موضوع باعث میشد که خواننده ترغیب به خوندن بشه.
0
اندیشه
افتضاح بود.بقیه کتاب های مسابقه خیلی بهتر بودن.مثل خداحافظ سالار. موضوع مربوط به نقش حضرت زینب س در کربلاست وخیلی بد به سفر اربعین یک انسان بی انگیزه ربط داده شده هیچ شوق زیارتی در این انسان نیست ودر آخر هم پیدا نمیشه از همه مسخره تر نحوه پیدا کردن شخص مورد نظرش برای ازدواج اصرارش برای برگشت از سفر و موردهای دیگه زیادی ازاین شاخه به اون شاخه میپره ونمی تونه خوب شاخه ها رو به هم وصل کنه. میخواسته از رضاامیرخانی تقلید کنه که تقلید موفقی نبوده.من که از خرید کتاب راضی نبودم وتاآخر خوندم ومنتظر بودم بالاخره یک چیزی ازش دربیاد ولی بی فایده بود.
فاطمه.کردبچه
منم اصلا دوست نداشتم کتابو... جذابیت نداشت...

حجم

۱۹۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۱۹۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۱۱صفحه بعد