نظرات درباره کتاب سرچشمه و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب سرچشمه اثر دن براون

نظرات کاربران درباره کتاب سرچشمه

نویسنده:دن براون
انتشارات:نامک
امتیاز:
۳.۶از ۸۷ رأی
۳٫۶
(۸۷)
عابد
شروع داستان کمی طولانی بود ولی در ادامه خیلی جذاب و خواندنی شد، به همه رمان خوانها توصیه میکنم لذت خواندن ایت کتابو از دست ندن
melodious_78
به هیجان انگیزیه راز داوینچی هست؟🤔
خلیل
بنظرم این کتاب بیشتر یه هشدار درباره خطرات احتمالی پیشرفت هوش مصنوعی بوده
مهدی نادریان
هوش مصنوعی یک ابزاره. صاحبان این ابزار خطرناکند. (آنان که هوش طبیعی دارند نه مصنوعی 😉)
Eun Jeong
طاقچه لطفا دوباره تخفیفشو بذار🙏🙏
h
تعریف‌هایی که از دن براون و آثارش میشه، شاید بیش از حد اغراق آمیز باشه . به نوعی دن براون با داشتن دانش و اطلاعات مختصری درباره چند زمینه ، نداشتن دانش در زمینه‌های دیگر رو به خوبی پوشش داده و پنهان کرده . برای مثال تسلطی که بر مقوله‌ی هنر ، نقاشی ، ادبیات ، تاریخ اسپانیا و فیزیک و... داشت؛ باعث شد که خام‌بودن اطلاعاتش در زمینه‌های زیادی مثل ادیان یهود و اسلامی که به کرات به آن اشاره کرده بود ، تاریخ خاورمیانه و امثال این موضوعات نادیده گرفته بشه. حقیقتا با شنیدن تعاریفی که از براون میشد ، انتظار چنین اشتباهات فاحشی ، بعید بود . امام محمد غزالی که در کتاب عرب نامیده شد، ایرانی بود و کیمیا (شیمی) ،الکل و... که از دستاوردهای جهان عرب نامیده شد هم هنر دست و تفکر دانشمندان ایرانی مثل زکریای رازی بود و بغدادی که نگین جهان درنظر گرفته میشد هم سراسر تحت تاثیر دانش ایرانیان مسلمان بود علاوه بر اینکه در دوره ای بخشی از خاک ایران بود. همچنین بعضی از تعاریف تخصصی که به نوعی غیر تخصصی در کتاب بیان شده بود هم مزید بر همین علت بود. «قطعا که انتظار این نیست که تمام افراد درباره‌ی تمام موضوعات اطلاعات کاملی داشته باشند ، اما زمانی که از موضوعی در کتابی یاد میشه ، توقع میره ، اون موضوع تا حد قابل قبولی ، درست و معتبر بیان بشه»
مریم ورکیانی
کتاب خوبی بود. در رابطه با ترجمه با توجه به این بند که میگه "اگر نباشه دریا به قطره اکتفا کن" باید بگم با وجود سانشور بازهم نسبتا خوب بود.
mohammad ali
فکر کنم در آمد طاقچه از شماست 😁😁
mohammad ali
چه قدر شما کتاب خوندی
fafa
این همه هیجان به خاطر چی؟!!!!!
shirin
به رمان های جنایی علاقه دارید؟ فرهنگ و تاریخ کشور اسپانیا برایتان جذاب است؟ بنظر شما تکنولوژی تا چه حد در زندگی انسان ها نفوذ کرده؟ این نفوذ خوب است یا بد؟ تا بحال به سرمنشا حیات و انتهای آن فکر کردید؟ از کجا آمده ایم و به کجا می رویم؟؟ یک رمان جنایی_تاریخی_معمایی دیگر از دن بروان. تعداد صفحات کتاب زیاد است اما مطمئنا آنقدر کشش در مخاطب ایجاد می کند که او را تا انتها با خود همراه سازد. اگر از خواندن این سبک کتاب لذت می برید، باقی کتابهای این نویسنده آمریکایی را نیز که در همین ژانر هستند دنبال کنید...( کد داوینچی، دوزخ و...).
نفیس
خیلی دوسش داشتم. اطلاعات خیلی خوبی به آدم میده. دیدتون به زندگی تغییر میکنه. حتما بخونین
milawd
کتاب دارای جذابیت های خاص آثار دن براون است.با کمی جستجو در اینترنت میتونید مکان هایی ک شخصیت ها پا به آنجا میگذارند را خوب ببینید و همزاد پنداری کنید.تنها مشکل بزرگ کتاب به حاشیه پرداختن زیاد نویسنده است.تقریبا کش دار کردن بیخود داستان ، نپرداختن به داستان اصلی تنها به دلیل حجیم کردن رمان، توصیفات غیر لازم و بیخود ، مثلا در جایی از کتاب چندبن صفحه به نشستن در ماشین فردی پرداخته است که نه جزو داستان است و نه نتیجه ای میتوان از این ۸ صفحه خواندن گرفت.
کاربر ۸۷۷۱۳۱
بالاخره خواندن این داستان زیبا، معمایی و پر از هیجان به پایان رسید به جرات میتونم بگم با خواندن این کتاب دیدتون نسبت به زنگی تغییر میکنه موفق باشید😉
کاربر ۱۳۹۰۶۴۵
سلام کتاب شیاطین و فرشتگان از همین نویسنده رو هم اگه نخواندید بخونید
Hadi Hasanzadeh
دوستان نسخه اصلی چه مشخصاتی داره ؟ ناشر ، مترجم ، تعداد صفحه !؟ این کنار خیابونیای انقلاب (تهران) ندارن از کجا بگیرم نسخه اصلی رو ؟ ممنون .🌷
Ali
مشخصات جالب....👌
Hadi Hasanzadeh
محمد جان منظورم سانسور های اعتقادی و اجتماعیه که توی کتابا اعمتل میشه توی ایران
محمد شریعتی
دقیقا همون کتاب چاپیه
Daniel Dabiri Rad
من کتاب های این نویسنده رو دوست دارم اما واقعا با این قیمتا،اخه مگه می‌خوام نسخه فیزیکی رو بخرم، من دیگه حرفی ندارم!!!!
ایمان غفوریان محبی
چون پنجاه درصد تخفیف داشت خریدم ۱۰ تومن مقایسه کردم با قیمت ۵۵۰۰۰ تومن دیدم ارزش داره
hvk
به نظرم داستان خوبی داشت تا وقتی که بخش زیاد کتاب رو که موضوع هیجان انگیزی رو روایت می‌کرد خوندم و رسیدم به آخرای کتاب و نظرم عوض شد. تو صفحات آخر متوجه شدم داستان روایت شده تو صفحات ابتدایی، تلاشی بوده برای تغییر زاویه دید مخاطب تا موضوعی که انتهای کتاب راجع بهش صحبت میشه رو راحت تر بشه درک کرد. این تغییر روایت و نتیجه گیری به نظرم خیلی جالب و لذت بخش اومد و کلی از خوندن کتاب لذت برم و حالا حس میکنم داستان فوق العاده ایه.
namiak
از همان ابتدا میتوان داستان را حدس زد. تنها نکته جالب شاید اطلاعات درست و علمی و تاریخی است که بدست میاورید. آن نفس عمیق رضایت در پایان کتاب، به سراغم نیامد.
ft
یک اینکه من عاشق کتابای دن براون ام و همشم خوندم به جز اونی که برای بچه ها نوشته.این یکی نسبت به بقیه یه نوآوری داشت و یه سوتی خفن!سوتی این بود که سوپ بنیادی منسوخ شده و به جاش پیتزای بنیادین و حباب بنیادین اومده.نو آوریشم این بود که برخلاف بقیه دست پشت پرده خودشو از بین برد.به نظرم چون خودم تکنوفوبیا(تکنولوژی)هراسی دارم.کتابش خیلی خوب بود ولی در مقایسه باشهرابی به نظرم اطلاعاتش کمتر بود.نکته آخر ص۷۸۲انگار بریده بود.ازص۹۱۴تا۹۲۱تکراری بود.و بعضی جاها مثلا از ۵۷۸میره۵۸۰.اینم بگم فصل۸۴آدم و حوا رو تو ذهنم آورد.
زنبق
من همه کارهای دن براون را خواندم و از سبک کارش خیلی خیلی خوشم‌میاد . شما فقط یک داستان معمایی را نمی خونید بلکه تاریخچه ای از هنر و علم و انواع تئوریها را میخوانید . به نظرم اقلا باید هر کدوم از کتابهاش رو دوبار خوند .‌ این کتاب هم به نظر من خیلی جالب و گیرا بود
میثم
قسمتهایی که مربوط به دوتا شخصیت اصلی رمان هست رو‌ میتونین فقط بخونین
کاربر ۳۴۰۰۴۷۳
مسخره نبودخیلی مسخره بود
Kiyarash Tavakoli
کتاب مفید و جذابی بود که به جز داستانش کلی پا ورقی و اطلاعات جالب هم داشت

حجم

۷۳۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۶۸ صفحه

حجم

۷۳۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۶۸ صفحه

قیمت:
۴۹,۵۰۰
۲۴,۷۵۰
۵۰%
تومان