نظرات درباره کتاب تا در محله گم نشوی و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب تا در محله گم نشوی اثر پاتریک مودیانو

نظرات کاربران درباره کتاب تا در محله گم نشوی

۳٫۱
(۳۷)
Smnhgh
سبک نوشتاری مودیانو خیلی زیباست. او با ساده ترین و عمیق ترین توصیفات، درونی ترین حالات انسانی رو به تصویر میکشد و فارغ از موضوع داستان و آغاز و پایانش آثار او را به انتخابی جذاب برای خواندن تبدیل میکند. حجم کتاب کم است اما به دلیل توجه زیادی که میطلبد( چرخش های پی در پی داستان در سالهای مختلف و خاطرات متعدد )باعث میشود زمان خوانش آن به مراتب افزایش یابد و به نظرم نبایستی گولِ صفحاتِ کمِ آثار مودیانو رو خورد که مودیانو گویی رمان هایش را در عمق مینویسد و نه در درازای صفحات. اگر پایان باز و مبهم و گیج کننده را نمیپسندید شاید این اثر شما را با علامت سوال بزرگی رها کند.
mojdeh
کتاب داستان جالبی نداره انگار کسالت شخصیت اصلی دراگان به خواننده هم منتقل میشود . بعضی جملات مبهمند . مثلا صفحه ۱۲ کتاب که در مورد تابستان متافیزیک و استاد فلسفه اش صحبت میکند . در کل از زحمات مترجم متشکرم فقط یه علامت سوال بزرگ برایم در این ترجمه ایجاد شده و اینکه چرا زمان گذشته ساده را مترجم به زمان حال ترجمه کرده اند ؟ مثلا از راننده می خواهد ....به جای اینکه بگوید از راننده خواست .... نمی دانم شاید این مسئله مربوط به ویراستار محترم باشد ، چون در پشت مترجم دستهایی به متن میبرد و گاها باعث اشکالاتی در کار میشود .
Smnhgh
بله من همین ترجمه و خوندم و یک سال پیش بوده ترجمه خوب بود( البته من با زبان اصلیش مقایسه نکردم و همین طور سایر ترجمه ها)
Masoud Booshadi
شما همین ترجمه رو خوندین، هیچ با بقیه ترجمه ها مقایسه اش کردین؟
maryam_z
معمایی شروع شدن داستان باعث شد که به خوندن این کتاب ترغیب بشم، اما هر چه پیش می رفتم من رو سردرگم می کرد، مودیانو هیچ تلاشی برای حل معماها نمی کنه، علاقه ای نداره درباره شخصیت ها توضیحی بده و تکلیفشون رو مشخص کنه، حتی زحمت فضاسازی و توصیف مکان هارو به خودش نمیده. حجم کتاب کم اما رنج خوندنش زیاد !! پ.ن: ترجمه خوبه.
MAHDI
بهترین داستانیه که تا حالا خوندم اگه براتون گیج کننده‌س سعی کنید با داستان خودتونو یکی کنید همونطور که موقع شمشیر بازی میگن شمشیر روباید عضوی از بدنتون بدونید . وقتیم برای دومین و سومین بار بخونیدش همه چی میاد دستتون واقعا که جایزه ی نوبل شایسته ش بود.
i._.shayan
×نظر با توجه به نسخه صوتی با ترجمه نشر کوله پشتی نوشته شده× بعد از گوش دادن به نصف کتاب ترجیح دادم به این شکنجه پایان بدم و کتابو ول کنم از چند چیز باید تشکر کنم در این زمینه اول نویسنده که تا تونسته نثر خشک و غیر صمیمی انتخاب کرده دوم داستان کتاب که نچسب ترین چیزیه که میشه نوشت و هرچقدرم اولش خواننده رو بخاطر معمایی بودن جذب کنه بخاطر بی‌هدفی در نهایت دفعش میکنه سوم هم ترجمه درخشان نشر کوله پشتی که شبیه این بود که گوگل ترنسلیتر کتاب ترجمه کنه و ارائه بده
mojdeh
چند تا جمله که فکر میکنید ترجمه اش از گوگل ترنسلیت هست بیاید اینجا بگید
نگهبان آشویتس
یکی از بدترین کتابایی که خودم.ترجمه بد.داستان بی سروته
m.a.m
ممنون از انتخابتون بابت کتاب هفته من که این کتاب رو خیلی دوست دارم
Elaheh
مودیانو به نظر میرسه توی کتاب‌هاش، تو تابستون گرم پاریس و حومه‌ش دنبال زنی در گذشته‌ش میگرده! در مقایسه با کتاب دیگه‌ای که ازش خوندم(ماه عسل) جذاب‌تره و بیشتر مخاطب رو با خودش همراه میکنه چون دنبال کشف یه معماست ولی از نیمه‌ی دوم به بعد همون‌طور که جزییات بیشتری افشا میشه و سوال های بیشتری ایجاد میکنه دوباره با یه پایان باز که نه با یک داستان رها شده مواجه میشیم. "ماه عسل" رو میشه به عنوان کتابی با شرح برشی از زندگی یاد کرد ولی این کتاب رو نمیدونم چی میشه گفت. در نهایت کتابیه که انگار چند فصلش نوشته نشده! ولی همزمان اونقدر هم عصبانی نمیشی از اینکه نویسنده رهات کرده! به نظرم به زودی به فراموشی سپرده میشه. دوست دارم کتاب‌‌های بیشتری از این نویسنده بخونم تا بفهمم چرا نوبل!؟ البته با کامنتی که از یک فرد فرانسوی خوندم احتمالا داستان ‌های مودیانو برای خود فرانسوی‌ها که دوران اشغال زمان جنگ جهانی دوم رو تجربه کردند و پاریس در حال تغییر رو میبینن خیلی جذاب و قابل درک‌تر هست. مودیانه با نوشتن کتاب‌هاش در حال پیدا کردن پدری هست که درگیر کارهای عیرقانونی در دوران اشغال بوده.
فریبا
در ابتدا معمایی وجالب به نظرم می امد ودرآخر به این نتیجه رسیدم که نویسنده حل معمارو از ما میخواد!
....
بهتر از ترجمه ی نشر ثالث...
Masoud Booshadi
ازین کتاب سه ترجمه توی طاقچه هست، کدوم یکی رو پیشنهاد میکنین؟ از هر ترجمه یه صفحه رو خوندم، غیر از لحن ( که یکی رسمی و یکی گفتاریه) تو ترجمه فعل ها هم اختلاف دارن. نمیدونم کدوم درسته. فرانسوی هم بلد نیسم 🤓
نیوشا
اخرش غیر منتظره تموم شد!
omid137
اگه میشه مجددا بذارید تو طرح تخفیف
هادی
برای من که خیلی گیج کننده بود.
MAHDI
داستانش عالیه
هومن ج
برعکس یه نظر من اگرچه که داستان به نظر جالب میاد. اما کششی برای ادامه دادن ایجاد نمیکنه و تو فصل دو واقعن دیگه خسته کننده میشه، لذا فعلن کتاب رو به امون خدا رها کردم.
هومن ج
برعکس یه نظر من اگرچه که داستان به نظر جالب میاد. اما کششی برای ادامه دادن ایجاد نمیکنه و تو فصل دو واقعن دیگه خسته کننده میشه، لذا فعلن کتاب رو به امون خدا رها کردم.
Mrkoohestani
داستان خوب با نگارش جذاب...
mojdeh
کتابش جذاب نیست ، داستان جذابی نداره . مبهمه
زی زی
چرا انقدر چرت بود؟ من تا وسطاش خوندم نتونستم ادامه بدم
mery
اوایلش رو خوندم چندان جذاب نبود...میرم سراغ یه کتاب دیگه

حجم

۹۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۱۹ صفحه

حجم

۹۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۱۹ صفحه

قیمت:
۲۶,۰۰۰
۱۳,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد