نظرات درباره کتاب شازده حمام و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب شازده حمام اثر محمدحسین پاپلی‌یزدی

نظرات کاربران درباره کتاب شازده حمام

امتیاز:
۴.۷از ۱۳۵ رأی
۴٫۷
(۱۳۵)
ph
واااای این مجموعه کتاب فوق العاده است، مجموعه خاطرات دکتر پاپلی و بیشتر اطرافیانش، من همه مجموعه رو چاپی خوندم و یکی بعد دیگری هم نثرش روان تر شد هم روایت ها جذاب تر شدن، به خصوص جلد آخر که هی سعی میکردم الکی کش بدهم مثل داستان سفر به سردترین نقطه. واقعا یه سری داستانهاش کلیدی اسرار بود برای خودش، جالب بود که چطور بعضی آدمهای سختی کشیده در آینده اینقدر موفق میشن یا دردناک که بعضی ها انگار محکوم اند به فلاکت و توش غرق میشن. در مجموع، هم اونقدر روایت جالب در کل چهار سری داره که اندازه چند تا رمان باشه و آدم رو جذب کنه و هم چون همه واقعی هستن وقتی فک میکنی واقعا رخ دادن بیشتر تحت تاثیر قرار می گیری، اظهار نظرهای خود نویسنده رو هم بین روایتها خیلی دوست داشتم دید تازه ای از بعضی مسائل میداد. فقط پیشنهاد میکنم حوصله کنین و همه چهار جلد رو بخونین، جلد اول و دوم یکم برام بی ماجرا و خسته کننده بود ولی وقتی با هاش همراه شدم بخصوص از سه و در نهایت در جلد ۴ واقعا خوندنش بهم چسبید و محشر بود.
مجید
کتاب بسیار خوبی است و به نوعی یک مستندنگاری شفاهی عالی از دهه ۳۰ و ۴۰ شهری مانند یزد است که بسیار کم از آنها می دانیم. این کتاب مخصوصا برای کسانی که آشنایی با مکان های اشاره شده در کتاب دارند، بسیار جذاب است.
نونِ مونث
وای این کتاب واسه من فوق العاده بود...اگه به سرگذشت و خاطرات دهه ی ۳۰ و ۴۰ علاقه دارید حتما بخونیدش👌👌
فرزانه
این کتاب فوق العاده بود، اگر کتاب این سبکی میشناسید بهم معرفی کنید.
Raha
کتاب " شماه غریبه نیستید" از هوشنگ مرادی کرمانی رو بخونید اونم عالیه... زندگینامه نویسنده به زبان ساده و زیباست.
تارا
عالی
sandra
عالی و متن بسیار روان و همه فهم
Parvane Mohamadi
کتاب خاطرات مستندی بود از زندگی و به تصویر کشیدن فقر ؛؛ بسیار شیرین و جذاب بود
saba
متنی روان و واقعی
عباس
بیچاره مرتضی ، بیچاره رضا واکسی .
کاربر 1970030
جذاب، تاثیر گذار و ماندگار ...
کاربر ۴۰۲۴۴۵۳
من نسخه چاپی کتاب رو خوندم بی نهایت جذاب با زبان ساده نگارش شده فوق‌العاده آموزنده چقدر انسانهایی که از فقر و نداری به رتبه های علمی بالا دست پیدا کردن چقدر انسانهای اخلاق مدار ،کلا درس زندگی یاد میده.از بین کتابهای فراوانی که خوندم به جرات میتونم بگم بهترین بود حتما توصیه میکنم بخونین
ندا
عجب کتابی...👌👌 این کتاب مجموعه ای از خاطرات کودکی و نوجوانی نویسنده است. این خاطرات رو با گره زدن به داستان پرماجرای آدم های ساده و معمولی که باهاشون در ارتباط بوده نقل می کنه. داستان هایی که تک تک شون قابلیت تبدیل شدن به فیلمنامه یه سریال یا لااقل یه فیلم رو دارند. جذابیت این کتاب به خاطر واقعی بودن تمام قصه هایی هست که میخونید و سرنوشت عجیب و جالب آدم های معمولی. در کنار دنبال کردن داستان ها اطلاعات جالبی در مورد شرایط اجتماعی زندگی مردم ایران در اون دوران به دست میارید که احتمالا براتون خیلی تازگی داشته باشه. حتما بخونیدش نگاه تون نسبت به خیلی چیزها تغییر می کنه
سارا
چطوری میتونم دوباره به صفحه اول کتاب برگردم؟
❦︎𝑭𝒂𝒓𝒏𝒂𝒛❦︎
زندگینامه دکتر حسین پاپلی یزدی از دوران کودکی تا نوجوانی، بسیار روان، جذاب و تاثیرگذار هست خیلی دوست داشتم.
سید مهدی
داستان یا خاطراتی از مردمانی زحمت‌کش و محروم در تاریخ معاصر نه فقط شهر یزد بلکه چند شهر دیگر ایران. هر چند گاهی بدبختی و خوشبختی اهالی داستان همچون افسانه است ولی گیرایی خودش را دارد و این گیرایی خواننده را تا پایان همراهی می‌کند. مجموعه داستان‌های این کتاب عمق زیادی از جامعه‌ی چند دهه گذشته در اختیار می‌گذارد. شاید در کتاب‌های جامعه‌شناسی علمی به بسیاری از این مطالب اشاره‌ای هم نشده باشد.
کاربر ۴۷۶۲۴۲۱
این کتاب یه مروری به تاریخ مردم ایران بود شرایط زندگی سخت مردم در گذشته و فقر و البته هزاران آدم عبرت آموز که ساختار شکنی کردند و زندگی های خیلی خوبی برای خودشون ساختن من خوشحالم که این کتاب رو خوندم مطمئنم هیچکی از خوندش پشیمون نمیشه
Fatemeh Moghim
در قالب خاطرات کودکی تاریخ شهر یزد و روابط اجتماعی مردم در آن زمان و... رو بیان کرده. من وقتی به یزد سفر کردم خواندن این کتاب را آغاز کردم و هم سفر و هم مطالعه کتاب جذابیت دو چندان برایم پیدا کرد. خواندنش را به همه توصیه می‌کنم، بعد از مدت‌هاست که یک کتاب را نمی‌توانم زمین بگذارم!
کاربر ۵۴۸۴۶۷۱
عالیه اگرمیشودرایگانش کنید
کاربر 5412206
فصل کتییرایی ها عالی بود
پ. و.
بی نظیر ! با این خاطرات خندیدم، گریه کردم، شاد شدم، غمگین شدم.... لذت بردم. به سبکی دلنشین و با چنان دقتی... نوشته شده، گویا خود ما شخصیتهای این خاطرات را از نزدیک میشناسیم. حتمآ حتمآ حتمآ بخونید، نگذارید چنین نوشته هائی که تنها خاطرات یک شخص نیست، بلکه خاطرات یک نسل، یک تاریخچه است در مورد بسیاری از مسائل اجتماعی، انسانی و... فرهنگی ایران از دستتون بره.

حجم

۹۵۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۶۳۴ صفحه

حجم

۹۵۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۶۳۴ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان