نظرات درباره کتاب استالین جوان؛ از تولد تا انقلاب اکتبر و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب استالین جوان؛ از تولد تا انقلاب اکتبر اثر بیژن  اشتری

نظرات کاربران درباره کتاب استالین جوان؛ از تولد تا انقلاب اکتبر

انتشارات:نشر ثالث
امتیاز:
۳.۹از ۵۶ رأی
۳٫۹
(۵۶)
Golshan
کتاب بسیار خوب و عالی بود، کتاب شرح زندگی پیچیده و متناقض استالین از تولد تا انقلاب روسیه است، به گفته نویسنده استالین مرد متناقض تاریخ، کسی که تحصیل کرده حوزه علمیه مسیحیت است، از طرف دیگر گانگستر است و دست به دزدی های بزرگی از بانک ها و کشتی ها و... میزند، شاعر و نویسنده و بسیار اهل ادبیات و مطالعه ست و از جانب دیگرانسانی زنباره است و چندین فرزند نامشروع دارد. کسی که اهل گرجستانی است که تازه درآن زمان مستعمره روسیه شده ولی با وجود مشکلات فروان بانی انقلاب روسیه میشود و اولین انقلاب مارکسیستی جهان را به وجود می آورد و دست به جنایات بیشمار و وحشتناکی میزند، کتاب بسیار دقیق و مستند نوشته شده، حتی پاورقی ها هم اطلاعات زیادی علاوه بر کتاب دارند، ترجمه بسیار خوب و روانی هم دارد و بهترین کتاب تاریخی انگلیس شده است.
passionoffly
من قبل از اینکه کتاب مائو رو بخونم فکر میکردم کسی بدتر از استالین توی دنیای کمونیستی وجود نداشت ولی حالا متوجه شدم استالین باید جلوی مائو لنگ مینداخت
noir
توضیحات عالی بود.👌👌👌
saba
ممنون از توضیحات مختصر و جامع شما
حمید
کتاب بسیار ارزنده ایه. مثل یک رمان جذاب نوشته شده و در عین حال ارزش تاریخی و روانشناختی بسزایی داره. تمام مراحل تکامل یک دیکتاتور تا زمان به قدرت رسیدنش شرح داده شده. تاثیرات اتفاق ها و وقایع جزئی و در عین حال بسیار مهم در شکل گیری شخصیت یک انسان به وضوح و جذابیت تمام قابل رویته . به شدت به یاد ماندنیه و وقایع اتفاق افتاده در متن این زندگینامه در تمام ادوار تاریخ قابل لمسه. اگر سوسو هیچ وقت استالین نمیشد امکان نداشت شخصی تا این حد به تحقیق در مورد زندگی شخصیت یک نفر علاقه مند بشه و همچنین بتونه در یافتن 《جزئیاتِ تا این حد مستند》 موفق بشه. شاید یک سیلی پدر دائم الخمر که بر صورت یک کودک روانه میکنه تا مرگ ۲۵ میلیون انسان کشیده بشه. بهتره بگم شاید صدای یک سیلی در گوش میلیون ها انسان محکوم به اعدام پیچید.
HIDDEN
موافقم 👏 تاریخ در غالب رمان (البته نمیشه گفت رمان ) خیلی بهتره تا اینکه بشینی سر تیتر وار تاریخ بازگو کنی
حمید
ممنونم dexter بابت توجهت. بله . دیکتاتوری از جامعه به شخص انتقال داده میشه.
Dexter
تعبیر سیلی یک پدر که منجر به مرگ میلیون ها نفر میشه واقعا جالب بود 👌👌 پشت سر هر آدم دیکتاتور ، چندین و چند نفر هستند که نقش دارند...فقط یک فرد دیکتاتور یا جانی نیست، بلکه همه ی افرادی که در شکل گرفتن اون شخصیت هم نقش داشتند به نوعی جانی و دیکتاتورند.
دریا
بهترین مترجم، یعنی استاد بیژن اشتری این کتاب رو ترجمه کردن و بی شک که بهترین است و بی نظیر ترین. . .
samanta
با سلام و احترام چند تا سوال راجع به کتابهایی که خوندین دارم اگه لطف کنین یه ایمیل برام بفرستین بسیار ممنون میشم arianfar.ar@gmail.com با تشکر و سپاس
Mahla V.KiyAN
. .ساختار روایی و سرگذشت هیجان‌انگیز استالین، کتابِ مانتیفوری را به یک زندگینامه خواندنی و جالب توجه مبدل کرده بود. سرگذشت زندگی پر پیچ و خمِ استالینِ کبیر، رهبر قدرتمندِ شوروی و اینکه چطور سوسوی کفاش‌زاده‌ و تهی‌دستی که در کوچه پس کوچه‌های فلاکت‌بارِ گرجستانِ آن سال‌ها رشد کرده بود و در مسیر آرزوی مادرش راه کشیش شدن می‌پیمود، از مدرسه علوم دینی مسیحیت، به ایمان به مارکسیسم رسید و در مقام شخص اولِ بی‌رحم و خونخوارِ شوروی، نفسِ ۲۰ تا ۲۵ میلیون نفر انسان را زیر چکمه‌های دیکتاتوریِ خود بُرید. کتاب حقایق زیادی را دستگیر خواننده می‌کند تا در ذهنش روند شکل‌گیری شخصیتِ جبار و خون‌ریزی مثل استالین را مجسم کرده و تاثیرات روان‌شناسانه محیط تربیتی و فرهنگ عامه جامعه‌ای که فرد در آن رشد یافته را به‌خوبی درک کند. خواندن کتاب، مخاطب را با سویه‌های جدیدی از زندگی جوزف جوگاشویلی آشنا می‌کند، به‌طوری که در بعضی موارد دوست نداریم تا باور کنیم، این سوسوی خوش‌خلق و مهربان، همان استالین بی‌رحم و کینه‌توز باشد. تحقیقات و بررسی های دقیق مانتیفوری کمک شایانی بود به دریافت این حقیقت که سوسو به تنهایی استالین نشد، او محصول تربیت، محیط فرهنگی و فضای سیاسی غالب جامعه‌اش بود. محصول دنیایی غرق در دروغ، نیرنگ و توطئه، محصولِ گرجستانِ پاس کاری شده بین ایران و امپراطوری روسیه، محصول ظلمِ تزار و کتک‌های بی‌وقفه‌ی پدر و مادر، نواقص ظاهری، عقده‌های فروخورده‌ی دوران کودکی و در نهایت ساخته و پرداخته مبارزاتِ انقلابیِ بلشویک‌ها زیر پوستِ امپراطوریِ خاندان رومانُف‌. علی ای‌حال داستان استالین جوان، از تولد تا به‌قدرت رسیدن بلشویک‌ها در انقلاب اکتبر، برای من پیامدهای آموزنده و تکان‌دهنده‌ای داشت. با وجود کتب دیگری که در خصوص دوران وحشت بزرگ خوانده بودم و جَو غالب بر روزهای حاکم بر تصفیه‌های پرشمارِ سال‌های دهه سی را می‌دانستم، شناخت روحیات و خلقیاتِ چنین شخصیتی، از بدو تولد تا رسیدن به‌قدرت، باعث شد به روند جان گرفتنِ ظرفیت استثنایی او در نابودی و بی‌ارزش دانستن جانِ آدمی که به‌چنان فاجعه‌ انسانی عظیمی منجر شد پی‌ ببرم. کتاب را توصیه می‌کنم، قبل از هرچیز برای عبرت گرفتن. برای دریافتنِ ریزه‌کاری‌های شخصیت جبار و سرسخت استالین در کنار فجایعی که رقم زد، تا متر و معیاری باشد که هر روز و هر روز نگاهی به آئینه انداخت و از "استالین شدن" و "استالین ساختن" بر حذر بود.
arastou1981@
عالی استدعا دارم ازین مجموعه کتاب تروتسکی کاهن معبد سرخ رابرت سرویس و ترجمه بیژن اشتری را قراذ دهید با سپاس
ر.د.ب
کتاب بسیار عالی و تاریخی که از همون اول آدم را جذب میکنه. با ترجمه عالی آقای اشتری. فقط ای کاش ناشر عکس های کتاب را بهتر قرار داده بود و با گوشی از عکسها عکس ننداخته بود و عکسها را اسکن کرده بود. ناشر ظاهرا بعضی از جاهای کتاب را یادش رفته کپی پیست کنه و همچنین صفحه آرایی را بیخیال شده و خطای تایپی هم دیده میشه ولی توی لذت بردن از کتاب تاثیری نداره. باز هم با تشکر از مترجم عالی ایران، آقای اشتری.
سامان
ممنون از نظر عالی تون. امیدوارم بقیه دوستان بجایی غرزدن و چک و چونه رو قیمت نظرات مفید بدن
Ali Hosseini
مطمئنم این کتاب محتوای ارزنده و ترجمه‌ی فوق العاده‌ای داره. اما قیمتش برای نسخه الکترونیکی بسیار بالاست. اگر کسی بخواد این رقم رو برای نسخه الکترونیکی بپردازه یه پولی می‌ذاره روش و نسخه فیزیکی رو خریداری می‌کنه.
nasimaakbarpour
حس عجیبی داشت اینکه از کجا و چه شرایطی رشد کرد و چه بلاهای بعدا به سر دنیا آورد.
yazdaan
behtarin ketabi bod k to in chan hafte khondam...
حذف شود
bale shoma dorost mifarmayid
n
اوووووه چقدر کتاب در مورد روسیه خوندین!!!
کاربر ۱۲۷۹۱۵۲
من واقعا نمیدونم چرا یک ناشر فکر کرده برای کتاب الکترونیک باید ۱۱۰ هزارتومن قیمت بزاره! کتاب الکترونیک بغیر از ترجمه هزینه دیگه ای نداره که اینطور بی انصافانه و به واقع مسخره قیمت گذاری کردن
شهاب
کتابی عالی زندگیه یه دیکتاتورو از تولد نشون میده. ممنون از طاقچه و نشر ثالث که کتابایه ارزشمنده خودشونو در کتابخانه همگانی قرار میدن تا فرهنگه کتابخونیو گسترش بدن🙏
Omid H
چه خبره بابا قیمتشو بیارید پایین لطفا
علی بخشی
ای کاش ای کتاب را 90٪ تخفیف می گذاشتید
کافه کتاب
عالی بود کلا زندگی نامه را دوست دارم متن کتاب هم کاملا روان و خوب بود 👌👌
Moghaddam
متأسفانه در بخش هایی از کتاب حذف شدن جملاتی کاملا مشهود هستش و کاملا معلومه اما انگار کسی با دقت مطالعه نکرده که این مشکل رو گزارش بده چرا باید جملاتی از کتاب به طور واضح حذف شده باشن؟؟
jalal.1981
ترجمه خیلی خوبی داشت.
f.bn
با خواندن این کتاب ، تعصبم به این که استالین ،یک انسان وحشتناک و عجیبه شکسته شد . واقعا به فکر فرو رفتم از اینکه چه بشری با چه زندگی و چه ساختار شخصیتی ای ،به چنین فاجعه در تاریخ منجر شده . متن کتاب روانه . برای تاریخ دوست ها جذاب خواهد بود. من لذت بردم ،ممنون از طاقچه بی نهایت🙏🏻
نیما
از خواندن این کتاب لذت فراوانی بردم و به نظرم به خوبی مکمل اون یکی جلد کتاب استالین از همین نویسنده است. در اینجا، علاوه بر اینکه ما داستان زندگی سوسوی جوان را می‌خوانیم، تا حدی هم به اینکه چی شد که استالین تبدیل شد به هیولایی که میلیون‌ها تن از مردم سرزمینش رو از صحنه گیتی محو کرد پی می‌بریم. ترجمه روانی داره و گهگاه طنز ظریفی هم در اون مستتره. فقط ای کاش یک نفر از طاقچه یا نشر ثالث این نسخه الکترونیکی رو یک بار بخواند تا متوجه جا‌افتادگی‌های جملات در متن بشود. جدا حیف است!
دکتر علي رستمي ابيوردي
با جلد دومش حرف ندارد./ر
fl
افتادگی خیلی خیلی زیاد بود و اذیت می‌کرد باید رسیدگی شه

حجم

۱٫۶ مگابایت

تعداد صفحه‌ها

۵۳۰ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

تعداد صفحه‌ها

۵۳۰ صفحه

قیمت:
۲۶۵,۰۰۰
۱۸۵,۵۰۰
۳۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد