نظرات کتاب استادان بسیار، زندگی های بسیار
کتاب استادان بسیار، زندگی های بسیار اثر زهره زاهدی

کتاب استادان بسیار، زندگی های بسیار

انتشارات:صبح صادق
امتیاز:
۴.۰از ۱۸۷ رأی
۴٫۰
(۱۸۷)

نظرات کاربران

ققنوس
بنظرم فوق العادست اعتقاد به زندگی دوباره از دین بودایی میاد. و تمام ادیان ساخته ذهن بشرهستند به خاطر کاهش دادن تالمات و رنجهاشون در زندگی. از تمام ادیان میشه خوبهاشو سوا کرد. این یعنی ذهن رشد کرده و متعالی. اعتقاد و پافشاری روی یک دین خاص فقط از تعصب و جهله. ایده زندگیهای دوباره یحجورایی همراستا با ناخودآگاه جمعیه که یونگ بهش باور داشت. اگه هر اثری تو دنیا بذاری در حافظه کلی بشر ثبت میشه، پس حافظه زندگی تو هم بعد از مرگ از دست نمیره و این هستی هوشمند میتونه تو رو دوباره بوجود بیاره در هرقالبی که مناسبته البته از نوع انسانی. اینجوری هر کسی میشه یک روح که وظیفه ای داره و قراره چیزی به این دنیا اضافه کنه.جهان هوشمند اینگونه به بقا ادامه میده. ممکنه من بمیرم ولی تو راهمو ادامه بدی. من نمردم چون یک روح هستم. دوباره میتونم انرژیمو به تجسم دربیارم. اونهایی که این چیزا رو باور نمیکنند به انسان به شکل جسم نگاه میکنند و تفکرشون عینی هست. جهان ما پراز انرژیهای ناشناخته است.حتی انیشتن هم گفته انرژی و ماده به هم تبدیل میشن. جسم ازبین رفت ولی روح که از جنس انرژیه میمونه. ماهستیم که تصمیم میگیریم چیو باور داشته باشیم و این انتخاب نگاه ما رو به زندگی شکل میده.اگه من روح باشم یعنی مسئولیت بزرگی به عهده منه که در طول حیاتم بر زمین، این روح رو به درستی پرورش بدم تا نورانی و پاک به خالقش تحویلش بدم. اینهمه رنج زیستن رو تحمل میکنم که چی؟ اصلا چرا قبول کردم به این دنیا بیام؟ ودر انتها در جهانی که حقیقت و درستی کاملا نسبی هست ترجیح میدم که خودم با خرد درونم انتخاب کنم که چیو باور کنم و چطور زندگی کنم. باشد که چیزی نیکو به روح بشر یت اضافه کنم
کاربر 7575944
الن دو باتن فیلسوف سویسی در مورد ضرورت دین در جامعه میگوید خطر نسبی شدن همه چیز از خطرات دوری مطلق دین در جوامع است. بالا رفتن آمار خودکشی ها در مصائب زندگی و نا امیدی مطلق، در نشناختن او✨و نشناختن غایت آفرینش به سرعت پیش میرود. اگر افرادی بدترین و سیاه ترین نمونه های غلط و خیمه شب بازی از نمایش دینداران و دینداری در هر جامعه ای هستند، پلید و تبهکارند، دستانشان به خون آلوده است و…دلیل بر آن نیست که انزجار از ادیان را در خودمان پرورش بدهیم. همه اینطور نیستند. قانون سیاه و یا سفید نیست. شما هم اگر ذره ای دستتان به خون و پلیدی آلوده است، چه دیندار و چه بی دین، در مسیر بسیار غلطی هستید. آنان دین را به دیگران غلط آموزش میدهند، تکیه بر تاریخ اشتباه هست، زیرا تاریخ بسیار بسیار تحریف گشته است. پوسته ظاهری دین را رها کنیم و آنرا بشکافیم و به بعد معرفت شناسی و معنوی آن برسیم. آنجاییکه میگوید؛ هیچ اصراری در دیندار بودن تو نیست، اگر عاشق راستینی در این مسیربرای سعادتت، خودت و سپس مرا بشناس! نزد من بیا! تو، خود من هستی در آینه ات فقط نور بیافشان! هر چقدرکه پنجره را بگشایی، نور دریافت میکنی.
کاربر 7575944
کتاب سفر روح و سرنوشت روح خیلی عالین
کاربر 5094137
با سلام من مطالب هر دو طرف رو خوندم و بسیار شگفت زده شدم هر دو در مورد تناسخ بحث می کنن ولی شهودی وجود ندارد چه کسی مدعی شده من یک روح هستم و زندگی قبلی داشتم عزیز دلی کا میگی دین ساخته ذهن بشره شما کتابی همانند قرآن بیاور که از آینده سخن بگویید فقط یک آیه همانند قرآن بیاور قرآن که ساخت بشر نیست قرآن نازل شد بر پیامبر راستین اسلام حالا عده ای از روی نادانی و نداشتن علم قرآنی در انزار مردم حرفی می زنند که به اسم کتاب و دین تمام می شود هر بار که کتاب قرآن را باز کردی فکر کن برای تو نازل شده معجزه می کنی حتما امتحان کن من خودم سال های زیادی دچار شک و تردید بودم ولی بلاخره یه چیزهایی فهمیدم نمی گویم همه چیز را ولی ۱ درصد هم از این کتاب آسمانی بفهمی خواهی دانست که حقیقته به والله روز رستاخیز وجود دارد در مورد ماموریت روح با دوست خوبم هم عقیده هستم ما باید به شیطان ثابت کنیم که روح خداوند درون ماست پس از هر زشتی و پلیدی دور باشیم ودر آخر انسانیت دشواریه وظیفه ماست من که تا لحظه مرگم مبارزه می کنم نتیجه مهم نیست قهرمانانه مبارزه در مقابل شیطان مهم است گر هزار بار توبه شکستی بازی فدای شما
me
من عاشق این کتابم و باید بگم به شدت به تناسخ معتقدم... البته من شنیدم این کتاب سندیت معتبری نداره.. ولی به شخصه اعتقاد دارم که اعتقاد به تناسخ و تکامل و خداگونه شدن برخلاف باور یک عده باعث بوجود اومدن ارزش های خوب جدید در ما میشه.. مثل کارما چون میدونیم کار خوب کنیم به خودمون بر میگرده پس انجام میدیم.. تناسخم همینطور چون میدونیم اگه در پی تکامل باشیم در این زندگیمون در زندگی بعد راحت تریم پس میریم سمت خداگونه شدن . من نسخه چاپی این کتابو خوندم و بهش پنج میدم چون دیدم رو به خیلی مسائل تغییر داد و خوشحالم که این دید همرا با تعمق بیشتری هست ..
bluemoon
هیچ دلیل عقلی برای تناسخ وجود نداره. غیر از اون من به شخصه به هیچ وجه دلم نمی‌خواهد دوباره به این دنیا برگردم. ذات دنیا با رنج و سختی و از دست دادن همراهه. چه توی خانواده ثروتمند بدنیا بیایی چه خانواده فقیر و سخت ترین شرایط، همیشه رنج باهاته. هیچ وقت نمیخوام دوباره به اینجا برگردم
Lenamora
اینکه عقل سلیم شما از چی خوشش میاد و از چی نمیاد و به چی حکم می‌کنه؛ حقیقت رو تغییر نمی‌ده.
رهگذرِ دنیا
دو نفر رو تصور کن یکیشون بهت میگه وقتی بمیری بازم فرصت داری دوباره بیای زندگی کنی ولی در مقابل اون یکی میگه وقتی بمیری دوباره برنمیگردی وقتت تمومه. حتی یک ثانیه هم نمیتونی برگردی فقط همین یک فرصت رو داری. عقل سلیم چه حکمی میکنه؟ به حرف کدومشون گوش بدی کمتر ضرر میکنی؟ و بیشتر سود میکنی؟
zahra
کتابیه که اعتقاد به تناسخ چه داشته باشیم و چه نه، توصیه های معنویش به درد هر کسی میخوره و با اعتقادات صحیح منافات نداره
Behzad @booker
توصیه میکنم در کنار این کتاب حتما کتاب "تنها عشق حقیقت دارد" از همین نویسنده را بخونید که به نظرم مکمل هم هستن. در مورد مطالب کتاب که کاملا مشخصه داستانهایی مستند در مورد خود نویسنده هست که تحصیلات آکادمیک روانشناسی داره که طی یک سری جلسات روان درمانی بر روی بیمارانش و در ادامه طریق هیپنوتیزم و ورود به ناخودآگاه افراد برای درمان گره های روانی اتفاقات جالبی میافته که افراد رو به زندگیهای گذشته و حتی گذشته های خیلیییی دور میبره حالا یه سری اتفاقات در حین این آزمایشات رخ میده که حتما پیشنهاد میکنم خودتون بخونید. در مورد تناسخ و تقابلش با اعتقادات دینی ما حرفی ندارم اما مترجم خیلی زیرکانه در ابتدای کتاب یک گریز به شعر مولانا زده که شاید این تناسخی که ما فکر میکنیم با اون تناسخی که با اعتقادات دینی در تقابله تفاوت داشته باشه کما اینکه یکی از بیماران همین دکتر یک کاتولیک بسیار معتقد هست و اصلا به تناسخ اعتقادی نداره اما خب طی داستان یک سری اتفاقات میافته که نمیشه بی تفاوت ازش گذشت خلاصه بگم این دو کتاب رو بدون هیچگونه پیش داوری اعتقادی بخونین حتما لذت خواهید برد البته من نسخه چاپی هردو کتاب رو دارم اما در طاقچه کتاب " تنها عشق حقیقت دارد " رو پیدا نکردم. اصلاح میکنم الان سرچ کردم کتاب دوم با نام جز عشق راهی نیست در طاقچه موجوده.
Behzad @booker
بله خوندم ممنون از پیشنهادتون
mohammad
خب این دو کتاب و سفر روح و سرنوشت روح هم بخونین بد نیست.
Behzad @booker
یه توضیح کوچولو بدم من مسابقه امتیاز کامل رو کسب میکنم اما خب چون تعداد شرکت کننده ها زیاده در قرعه کشی برنده نمیشم😊 حتما دانلود کنین ضرر نمیکنید دیگه آدرس لینکشو براتون فرستادم چرا نمیتونید از بازار استفاده کنید؟ اگه ios دارین که بازار نسخشو داره حالا مهم نیس لینکو فرستادم مستقیم ازش دانلود کنین.
هلیا
من چون بلافاصله بعد از خوندن کتاب سفر روح از دکتر مایکل نیوتون این کتاب رو به پیشنهاد کاربران خوندم واقعا تونستم با مطالبش ارتباط برقرار کنم و کاملا منطبق بر کتاب سفر روح بود و حتی با بیان جالبترین بیان کرده بود با اینکه کتاب سفر روح بسیار جامع تر بود‌. مطالب هم در مورد دنیای بعد از مرگ و برزخ و زندگی های زیادی که در قالب مادی داریم است. به شدت توصیه میکنم بخونین.
کاربر ۱۶۱۷۵۰۲
احتمالا قبل از خوندن این کتاب یک خلاصه ای ازش رو خوندیدو میدونید حول چه موضوعیه اگه شماهم جزو افرادی هستید که این مطالب جزو دغدغه های بزرگتونه حتما بخونیدش شاید نتیجه ای ک میده اونقدر واضح و شفاف نباشه ولی به نظرم راه جالبی رو پیش روتون باز میکنه بخونیدش پشیمون نمیشید :)
sp.soheili
کتاب تاثیر گذاری بود که همگی رو به عشق و همدلی و کمک به همنوع فرا میخواند تا همگی از لحاظ معنوی در این دنیا رشد کنیم و به کمال برسیم
sasa
تنها کتابی که منو متحول کرد . این کتاب بهتون میگه هدف اصلی از زندگی کردن چیه و چه راهیو باید انتخاب کنیم .
the Wittral
گاهی اوقات مطالبی دیده میشه که منطقی نیست. به عبارتی با دیدگاه خود کتاب هم منطقی نیست. ۱. جمعیت جهان از ۷۰۰ سال پیش تا الان حدودا ۲۰ برابر شده. ۷۰۰ سال قبل، پس از هزاران سال زندگی بشر، جهان فقط ۳۷۰ میلیون نفر انسان داشته در حالی که امروز ۷۶۸۲ میلیون نفر انسان داره. یعنی براساس کتاب دو تا حالت بیشتر نیست:یا ۷ میلیارد روح چند هزار سال نشسته بودن که علم پزشکی پیشرفت کنه یا دم و دستگاه این ارواح با پیشرفت پزشکی هم تغییر کرده. ۲. گاهی اوقات حس میکنی اینا دیالوگ‌های فیلم‌سینماییه. دیدید وسط فیلم ترسناک وقتی میخاد نشون بده طرف تسخیر شده، صداش عوض میشه، یهو طرف سیخ میشه و صداش خش دار میشه؟ تو این کتاب هم وقتی بیمار از جانب استادان حرف میزنه دقیقا همین حالت میشه. یا توی فیلم‌های سینمایی دقت کردین وسط اکشن، یهو صداها ساکت میشن و دو نفر مکالمه بی ربط انجام میدن و بعد یهو صداهای اطراف و اکشن ادامه پیدا میکنه؟ اینم وسط داستان همینجوری میشه اگه دقت کنید. ۳. اسامی. چرا اسم روح نگهبان فرد، و تمامی اسامی داستان، اسامی غربی باشن؟ بدون یک اسم مثلا الهی یا اسمی که زمینی نباشه؟ یا اسمی آسیایی یا آفریقایی؟ ۴. تاریخ ها و سایر موارد. یه جایی ابتدای کتاب میگه من فلان سال دقیق قبل از میلاد هستم که عددش یادم رفته. و طبق ادامه روند داستان، اون اطلاعاتش رو یا از جایی میخونه و یا از جایی میشنوه. اما یه جاهایی مثل اینجا، خیلی احمقانه میشه داستان. یعنی چی مثلا سال ۱۳۲۵ قبل از میلادم :| یعنی از یکی شنیدی که گفته ما الان ۱۳۲۵ سال قبل از تولد فردی در ۱۳۲۵ بعد هستیم؟ پیشنهاد میکنم سراغ این کتاب نرید، حداقل دنبال کتابی باشید که با مدارک بیشتری صحبت میکنه. اصلاح میکنم، حداقل یه مدرک بیاره. این‌ها اطلاعاتی در حد کشف برق یا فراتر هستش. یارو کشف نمیکنه بعد بگه عه چه چیز جالبیه و بعد فقط یه کتاب ساده بنویسه و بگه خدافظ ما رفتیم. همه جا پیگیرش میشه. خودشو به آب و آتیش میزنه اون رو به همه برسونه.
Medisa
ما فهمیدیم که شما رد تناسخ از دیدگاه سهروردی رو خوندین. ولی اون هم جوابیه ای داره از نظر کسانی که معتقد به تناسخن. بیشتر مطالعه کنید.
66shine
یک حالتی از اگاهی هست که وقتی فرد میره تو حالت هیپنوز و یا پس از مرگ، به نوعی اگاه از همه چیز هست و اتصال به اکاشیک دارد، و اون هست که تاریخ رو میگه ولی فرد در زندگی مادی اش شاید هنوز اماده پذیرش همه ان اطلاعات نباشد البته، در برنامه زندگی پس از زندگی هم خیلی از مهمان ها به این مسئله اشاره کردن
نادر
من کاملا با نظر شما موافقم، موضوع فقط سرگرم شدن و یا حتی ترغیب به انسانیت و هدفمندی زیبا برای تکامل انسان نیست، بلکه شاید واقعا دغدغه ای مبنی بر آغاز و انجام وجود ما توی این دنیا هست که کسی مثل من شدیدا درگیر کشف حقیقت اون باشه و بخواد که حقیقت رو بدونه از مرگ. اینجاست که تمام شواهد و قراین و تناقضات اهمیت پیدا خواهند کرد. ضمن اینکه کتابی به نام سفر روح از مایکل نیوتن خوندم که دقییقا همین محتوا رو داشت و با همین ایرادات، که خب جالبه که عنوان شده بود اون آقای مایکل نیوتن سی سال هیپنوتیزم رو برای درمان بیمارانش به کار میبرده و تصادفا متوجه شده روحشون زندگی قبلیش رو روایت میکنه، و به این ترتیب همزمان این آقا هم همین تحقیق رو تکرار کرده! یه کم عجیبه و غیر قابل قبول
Nafaspodcast
فوق العاده بود یکی از زیباترین کتابهایی بود که در زمینه خودشناسی خوندم . حتما در اینده دوباره میخونمش و نکات مهم استادان رو یادداشت میکنم .

حجم

۱۵۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۲۹ صفحه

حجم

۱۵۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۲۹ صفحه

قیمت:
۴۶,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۹صفحه بعد