نظرات درباره کتاب اندیشه‌های اقتصادی و سیاسی فردریش هایک و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب اندیشه‌های اقتصادی و سیاسی فردریش هایک اثر دونالد جی. بودراکس

نظرات کاربران درباره کتاب اندیشه‌های اقتصادی و سیاسی فردریش هایک

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۹ رأی
۴٫۱
(۹)
Havisht
این کتابی با زبان ساده وبا مثال های ساده و خوبی که میزند مخاطب با علم اقتصاد آشنا میکنند و یک نظریه و دیدگاه دانشی (science) و کاربردی به مخاطب میدهد تا در زندگی روزمره و کسب کارش استفاده کنند و زندگی پر ازشادکامی داشته باشد. جا داره از مترجم کتاب تشکر کنم که ترجمه نسبتا خوب و قابل فهمی داشت و آدم لذت میبر د. و خسته نمیشد. *ستاره ای که کم کردم به این دلیل هست : -معادل واژه Evolution از واژه" تکامل" استفاده کرده بود که خیلی جاها نمیدانستم منظور فرگشت است یا منظور تکمیل و کامل شدن هست؟؟ -معادل واژه "Knowledge" از واژه " دانش" استفاده کرده بود و معادل واژه "Science" از واژه "علم" استفاده کرده بودند که نامفهوم بود که کجا پای دانشمند وسط هست، وکجا پای عالم ، کجا معنی یادگیری از چیزی هست "Knowledge"، کجا به معنی مطالعه و تحقیق از چیزی است"Science"؟؟ اینجور مواقع خیلی کدر و نامشخص بود که به سختی میشد فهمید. در کل با این وضیعت ترجمه اش، لایق چهار ستاره است.
z. h
برای شروع مطالعه آثار هایک به نظرم کتاب بسیار خوبی است.
سیدعلی صباغ موسوی
هایک رو پدر نو لیبرالیسم می دونند که باعث فجایع فراوانی در قرن گذشته و قرن حاضر شده این مکتب اتریش به همراه مکتب شیکاگو که راسش میلتون فریدمن حضور دارند اساسا در کتاب خودشون عدالت رو توهم می دونند و خواستار کمترین مشارکت دولت در اقتصاد مقررات زدایی حذف یارانه ها خصوصی سازی گسترده که در عمل منجر به اختصاصی سازی شده هستند مثال های اون رو در تاچر انگلیس آمریکا از ریگان به بعد و ... است
Styled “Logical”
جناب چطور یکی از موفق‌ترین روسای جمهور امریکا و نخست وزیران بریتانیا در حیطه‌ی اقتصاد رو به عنوان پیروان یک مکتب مثال می‌زنید که ناکارآمد بودن اون ایده رو نشون بدید؟ جالبه :)
سوکراتس
جناب سینا ، فارغ از اینکه دخالت دولت در اقتصاد رو قابل دفاع بدونیم یا نه ، کشور ما شتر گاو پلنگی اداره میشه ، اقتصادش نه لیبراله نه دولتی ، خصولتی ها بهترین نمونه اش هستن ! اقتصاد دولت محور از دلش این همه سرمایه داری رانتخوار نباید بیرون بیاد !
Sina Asnaasharieh
اتفاقا هرچی مردم میکشن از دخالت دولت در روند طبیعی بازاره...مثال بارز کشور ماست الان در کشور ما همه چیز در نهایت برمیگرده به دولت مرکزی شاید به اشتباه فکر کنیم سرمایه داریه اما اصلا اینطور نیست...اتفاقا عقاید افرادی مثل فریدمن بود که ملت چین رو از فقر نود درصدی نجات داد...الان در آمریکا بالا بودن هزینه تحصیل تقصیر لابی گری های دولت و شرکت های بیمه است که همه چیز با دخالت دولت شروع شد...

حجم

۱۱۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۱۱۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
۱۰,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد