نظرات درباره کتاب خفاش و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب خفاش اثر یو نسبو

نظرات کاربران درباره کتاب خفاش

نویسنده:یو نسبو
امتیاز:
۳.۱از ۱۲ رأی
۳٫۱
(۱۲)
manifrp
من خریدم این کتابو چون علاقه به ژانر جنایی دارم در حقیقت آدم برفی رو خواستم بخونم که دیدم کتاب اول این مجموعه، کتاب خفاش هست به معنای واقعی مزخرف بود اصلا به موضوع اصلی قتل پرداخته نمیشه وسطاش داستان تعریف میکنه شخصیتای بی ربط به موضوع زیاده انقدر که وسط داستان یادت میره موضوع چیه اصلا کتاب دنبال چیه از استرالیا موزه آدمای بی ربط داستان های افسانه ای همه چی میگه غیر از قتل، بررسی شاهد مظنون هیچ.....
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
داستانی که یو نسبو برایمان تعریف می‌کند تنها یک رویداد نیست. گزارش خبری نمی‌خوانیم. او ما را وارد یک فرهنگ گم شده می‌کند تا به بهانه‌ی آن درباره‌ی مسائل مهم انسانی حرف بزند. در خفاش از مرگ، زندگی و جاودانگی صحبت می‌شود و شنیدن افسانه‌های قبایل بومی‌های استرالیا راه گذر نویسنده از داستانی جنایی به محتوایی فلسفی است. تمام تلاش نویسنده در این کتاب این است که به خواننده بفهماند کشتن چقدر سخت است. خفاش را اینطور باید بخوانیم.خفاش خواننده را با استرالیایی متفاوت آشنا می‌کند. پر است از اسامی قبایل مختلف و رازها و افسانه‌هایشان. این موضوع که خفاش در این گوشه از جهان اتفاق می‌افتد دست نویسنده را باز گذاشته تا داستانی بنویسد که صرفا یک قصه‌ی سرگرم کننده نباشد. داستانی که نسبو برایمان تعریف می‌کند تنها یک رویداد نیست. گزارش خبری نمی‌خوانیم. ما را وارد یک فرهنگ گم شده می‌کند تا به بهانه‌ی آن درباره مسائل مهم انسانی حرف بزند. از مرگ، زندگی و جاودانگی بارها در خفاش صحبت می‌شود. شنیدن افسانه‌های قبایل بومی‌های استرالیا راه گذر نویسنده از داستانی جنایی به محتوایی فلسفی است. در این کتاب حداقل سه افسانه‌ی محلی به وضوح و با جزییات تشریح می‌شود: افسانه‌ی خفاش که نماد مرگ بین بومی‌هاست، افسانه‌ی باب بور و افسانه‌ی مار سیاه. «هری هولی» قهرمان خفاش است. نه از آن قهرمان‌ها که هوش زیادی دارند، همه چیز را می‌فهمند و یا از همه برتر هستند. هری به استرالیا آمده تا قاتل دختر نروژی را پیدا کند. با خودش اما جز چمدان و کارت شناسایی اش، قصه‌هایی از اسلو دارد: از رفیق‌اش که در یک عملیات به خاطر اشتباه او کشته شد، معشوقه‌اش که ترک‌اش کرد و خواهرش که می‌خواست برایش مادری کند. این‌ها در ذهن‌اش است و داستان شروع می‌شود.هری در همان روزهای اول عاشق یک بلوند سوئدی می‌شود که در کافه کار می‌کند. «بریجیتا» و «اندرو»، سوال‌های خواننده را از هولی می‌پرسند و به سوال‌هایی از ماجرای قتل جواب می‌دهند. نویسنده آدم تیزهوشی است. راهی پیدا کرده که داستان پر از جزییاتش مخاطب را گیج نکند. آرام آرام اطلاعات می‌دهد و انتظار دارد همه را به خاطر بسپاریم چون یک جا به کارمان می‌آیدکتاب‌های جنایی در گذر سال‌ها، مختلف قضاوت می‌شوند. این کتاب‌ها به باز شدن مشت‌ها و کشف رازها وابسته‌اند. قاتل باید که در انتهای قصه شناخته شود. پلیس – که هر قدر زخم خورده‌تر باشد دوست داشتنی‌تر هم خواهد بود! – از راه‌های مختلف تلاش می‌کند که راز قتل را برملا کند. تکنولوژی یکی از ابزارهای اوست. برای پلیس امروزی، دنبال کردن سیگنال تلفن همراه قاتل و زدن رد محل پنهان شدنش، قاعدتا کار سختی نیست. اما هری اواسط دهه ۹۰ میلادی زندگی می‌کند. این موضوعی است که خوانندگان جوان‌تر با آن دچار مشکل هستند. مسلم است که گرفتن یک قاتل امروز تفاوت‌های بسیاری با بیست سال قبل دارد. پس حرص نخوریم از اینکه چقدر وضعیت لج دراری بوده که پلیس یک رد تلفن را هم نمی توانسته بزند. بیاییم در عوض از «قاتل» گذر کنیم و به «کشتن» برسیم. هری هولی تلاش می‌کند، دست و پا می‌زند و جان می‌کند تا بفهمد دختر بلوند نروژی را چه کسی کشته است. اما «یو نسبو» هدفی بزرگ‌تر در سر دارد. اینکه بفهماند کشتن چقدر سخت است. خفاش را اینطور باید بخوانیم.
شهرام
آیزاک آسیموف در مقدمه کتاب باشگاه معما (بیوه مردان سیاه) میگه که کارآگاه محبوبش، هرکول پوآرو و سلول‌های خاکستری مغزش است. اما در زمان ما، کارآگاه های وسواسی و مرتب از دور خارج شدند. ارتباط من با هری هول، این پلیس افسرده تنها الکلی بیشتر برقرار شد. یک رمان پلیسی خوب.
lili
کمی از کتاب رو خوندم ترجمه تا اینجا مناسب و روان بود ولی قیمت کتاب برای یک فایل پی دی اف خیلی زیاد هست .فونت کتاب ریز هست که خوندن رو مشکل میکنه .
کاربر ۱۴۲۰۶۰۹
مگه پی دی افه؟
Ali
شما میتونید اندازه فونت و رنگ پس‌زمینه رو تغییر بدید.
کاربر ۲۰۷۲۸۱۷
واقعا ترجمه و ویراستاری بد کتاب اذیت کننده است و باعث میشه دنبال کردن روند داستان سخت و حوصله سر بر باشه من یک بخشی از کتاب رو خوندم امیدوارم در ادامه بهتر باشه

حجم

۳۱۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۶۵ صفحه

حجم

۳۱۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۶۵ صفحه

قیمت:
۵۷,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد