نظرات درباره کتاب خیره به خورشید و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب خیره به خورشید اثر اروین  د. یالوم

نظرات کاربران درباره کتاب خیره به خورشید

انتشارات:نیکو نشر
امتیاز:
۳.۵از ۵۴ رأی
۳٫۵
(۵۴)
darya abed
سلام دوستان کی کتاب رو خریداری کرده و کامل خونده؟
sharif
اگزیستانسیالیسم یا اگزیستانسیالیست
divan
اگزیستانسیالیسم اسم مکتب هست و اگزیستانسیالیست پیرو مکتب/ به طور کلی ایسم برای مکاتب(سوسیالیسم،فاشیسم،فمنیسم و...) و ایست برای پیروان مکاتب(سوسیالیست،فمنیست و...) استفاده میشه
Estatira
ترجمه واقعا بده! کاشکی خانم دکتر حبیب این کتاب رو هم ترجمه می‌کردن
Faranak
من نسخه چاپی این کتاب رو با ترجمه اورانوس قطبی نژاد نشر قطره خوندم عالی بود. فوق العاده کمک کننده هست هم برای غلبه بر وحشت از مرگ و هم برای پیدا کردن راه به خصوص در نیمه دوم زندگی. باید با تمرکز خونده بشه من که بعد از خوندن خیلی از جملاتش در مورد خودم فکر می کردم و میدیدم چقدر درست میگه! فقط نمیدونم چرا طاقچه کلا ترجمه های بهتر رو صوتی نمیکنه!
Houshyaran
☑️ ترجمه که وحشتناکه. وقتی مترجم با موضوع یا نویسنده نتونسته ارتباط برقرار کنه یا خدای نکرده سوادش نمی‌کشه، می‌شه این. بعضی جاها حتی ترجمه کلمه به کلمه هم توصیف کننده این ترجمه بد نیست. انگار خود مترجم بعضی جاها نتونسته متوجه منظور نویسنده بشه و بدیهیه که نتیجه‌ش چی می‌شه! ☑️ یالوم ساده‌ترین(انجام شدنی‌ترین) کارها رو می‌گه که انجامش بدی و بدین شکل راحتتر بتونی مرگ را بپذیری نه اینکه بتونی چرایی‌ش رو درک کنی. راه کارهاش به هیچ عنوان به شما در درک مرگ کمک نمی‌کنه و انگار که اون اصلا در فکر این کار هم نبوده. بیمارانی به‌ش مراجعه کردند که از مرگ می‌ترسند و این ترس تا حدی‌ست که نمی‌توانند زندگی عادی‌شون رو ادامه بدهند. مراجعه می‌کنند به یالوم و ایشون هم فقط می‌تونه به‌شون کمک کنه بدون درد و خونریزی تسلیم بشند(😉) ☑️ از فصل ۶ که یالوم بیشتر می‌ره در فضای صمیمی‌تری که افکار و دل‌مشغولی‌هاش رو باز می‌کنه، به نظر من تازه جنبه مثبت کتاب در رابطه با دلداری دادن به کسانی که از اندیشه به مرگ هم هراس دارند شروع می‌شه. این فصل مفیدترین فصل با این کاربرد بود. ☑️ اما پرداختن به چنین موضوع مهمی... به نظرم نگاه یالوم آنقدر عمیق نیست که بتواند خواننده‌ی کنجکاوی را که بسیار در مورد مرگ خوانده و بسیار روش فکر کرده و نمی‌تونه عدم و نیستی رو درک کنه، اقناع کنه یا حتی به درک آرامبخش‌تر یا قابل هضم‌تری از مرگ برسونه، مگر اینکه اون رو به شکل مثلا یک گذرگاه یا مقطع گذار ببینه تا به این شکل شاید خودشو دلداری بده که عدمی در کار نخواهد بود. این کتاب برای همه‌ی افرادی که مرگ یکی از دغدغه‌های همیشگی‌شون هست قابل توصیه هست. ولی فقط در حد یک مقدمه‌ برای مطالعه‌های بسیار بیشتر و عمیقتر در مورد مرگ.
صدف
این کتاب بسیار عالی است بخصوص برای کسانی که درگیر اضطراب مرگ هستند که فکر کنم کمابیش می شود گفت همه ما در گیر آن هستیم و نکته جالب اینکه خود دکتر یالوم اضطرابش ناشی از این است که با مرگش همسرش تنها بمونه ولی در حال حاضر همسر دکتر فوت کرده و سالهاش خود اوست که تنها زندگی می کنه و من ناخودآگاه یاد این جمله حسین پناهی افتادم که این آینده کدام بود که بهترین روزهای عمرم را حرام دیدارش کردم. و برعکس ما گاها نگران مرگ عزیزانمون هستیم ولی این احتمال وجود داره که خود ما زودتر از آنها با زندگی وداع کنیم.
کاربر ۴۰۵۶۴۵۱
ترجمه کلمه به کلمه انجام شده و متن اصلا روان نیس.
Sharareh Haghgooei
کتاب با ذکر مثالهایی واقعی در تاکید ضرورت خیره شدن به مرگ نوشته شده است.برای پر بار شدن زندگی و برای غلبه بر این هراس که در ناخودآگاه اغلب انسانها وجود دارد و با ظاهری متفاوت نمود پیدا می کند.خواندن کتاب نیاز به صرف وقت و حوصله دارد.
سعیده افضلی
نویسنده راهکارهایی برای غلبه بر ترس از مرگ بیان میکنه و چون نویسنده خود یک روان درمانگر هست, مثال های واقعی از مراجعین خود رو در کتاب عنوان میکنه و تا حدود زیادی علل ترس از مرگ در همه انسان ها بسیار شبیه هست و با وجودی که اروین یالوم یک هستی گرا (اگزیستانسیالیست) هست اما باز هم راهکارهای او برای غلبه بر ترس از مرگ برای افراد دین دار نیز مفید می باشد. اگر کتاب روان درمانی اگزیستانسیالیسم از این نویسنده رو خوانده باشید متوجه میشوید که برخی از این مباحث در آن کتاب هم بهش پرداخته شده.
zohreh farahani
خوب نیست من نپسندیدم
zohreh farahani
درست و صحیح می فرمایید محبت شما دوست کتابخوان افتخاریست🌻🌻🌺🌷🌼
مامان زیبا
من با قسمت دوم جمله تون موافقم.. من این کتابو نخوندم و فکرنکنم بخونمش شاید توی علاقه من نباشه.. ولی جمله خوب نیست رو باهاش مخالفم،، کتابها از نظر من زمانی دارن.. کسانی هستن که رمانهای عشقی ایرانی رو میخونن که خب من نمیخونمشون.. یک زمانی میخوندم و اتفاقا با همونا کتاب خوندن رو شروع کردم. کتابهایی هم هستن که در راستای علاقه ی من نیستن مثل کتابهای مذهبی... و بازهم دلیل بر خوب نبودن شون نیست... دست شمارو به گرمی میفشارم زهره جان🤝🤝
Zahra
چرا به جای ۹۴۵۰ مبلغ ۱۰۸۰۰ از حسابم بابت این کم کرد؟ قیمتی که زدید ۹۴۵۰ بوده...
Ahmadreza
ارزش محتوا پایینه. میگه همونطور که نباید به خورشید نگاه کرد، به مرگ هم نباید فکر کرد. چون موجب ناراحتی میشه. چند تا استدلال از اپیکور هم آورده که میگه چون بعد از مرگ هیچی نیست، پس ناراحت نباشید، چون ما هم نیستیم. پس به مرگ فکر نکنید!
مرمری
به نظرم کتابو خوب نخوندین

حجم

۲۰۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۷ صفحه

حجم

۲۰۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۷ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
۲
صفحه بعد