نظرات درباره کتاب مانیفست یک فمینیست در پانزده پیشنهاد و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب مانیفست یک فمینیست در پانزده پیشنهاد اثر چیماماندا انگوزی  آدیشی

نظرات کاربران درباره کتاب مانیفست یک فمینیست در پانزده پیشنهاد

۴٫۲
(۴۰۷)
taravat
همیشه به یاد دارم در بیشتر مهمانی‌های خانوادگی، ده درصد وظایف برعهده مردان و نود درصد بر عهده زنان بود، در واقع مردهای فامیل وظیفه بخشی از خرید را برعهده می‌گرفتند و باقی اوقات را به تخمه شکاندن و استراحت کردن میپرداختند و بقیه وظایف غذا پختن، ظرف شستن، تمیزکاری همه برعهده خانم‌ها بود، حتی دخترهای فامیل از همان نوجوانی مسئولیت برعهده می‌گرفتند ولی پسرها مشغول بازی می‌شدند. این مثال فقط بخش کوچکی از نقش‌های تلقینی مرد و زن در اجتماع اند، البته همه خانواده‌ها اینطور نیستند ولی حداقل در مشاهدات من اغلب اینگونه بود. این کتاب به خلاصه‌ترین و زیباترین شکل این نقش های تلقینی زن و مرد در جوامع را به چالش می‌کشد. نشان می‌دهد برخلاف تصورات، لزومی ندارد یک زن فمینیست شاخ و دم داشته باشد، عصبانی باشد و ضد مرد! او به سادگی برای خودش و توانایی‌های واقعیش و ضعف‌هایش هویت تعریف می‌کند، او لزومی ندارد که با همسر یا مادر کسی بودن تعریف شود هر چند بخش مهمی از وجودش مادر بودن و همسر بودن است، او در پشت پرده حامی بودن و همیشه قهرمان بودن را نقش‌های تقلبی می‌داند. همچنین یک مرد هم می‌تواند فمینیست باشد و هویت آزاد و مستقل همسر خود رو به مانند خود قبول کند. کتاب را بلااستثنا به همه توصیه می‌کنم بخوانند.
کاربر 3168745
فمینیسم یک جنبش اجتماعی هست که باعث شد زنان حق رای و حق کار و.....بگیرند، بعد شما اومدید در مورد اینکه تو مهمونی کی تخمه میشکنه کی چایی میاره بحث میکنید؟! فمینیسم این نیست فمینیسم رو یه عده احمق به افراط کشیدن، فمینیسم داشتن حقوق قانونی برابره نه اینکه تو مهمونی کی چایی بیاره...بیچاره مرد بره بیرون کار کنه بعد بیاد تو مهمونی هم غذا بپزه چایی بده پس اونوقت وظیفه ی زن چیه؟
Khasteh
ملیکا منی که دخترم از بچگی عاشق تفنگ بودم اما چون دخترم برام نگرفتن رو چی معنی میکنی؟
nima.h6831
البته شما رو نمی دونم ولی شرایط بگونه ای داره پیش میره که تا مدتی دیگه مردها وظایفی از قبیل شستن ظرف و تمیز کاری و غیره رو انجام بدن،حتی الان خیلی از دختر های فامیل دیگه دست به این کار ها نمی زنند به خصوص در مهمانی ها !
neda
برای دوستی که خواسته بودند کتابهایی درباره فمینیسم معرفی کنم: جنبش اجتماعی زنان: آندره میشل زنان در روزگارشان: مارلین لگیت زنان در تکاپو( فمینیسم و کنش اجتماعی): شیلا روباتام چیستی فمینیسم: کریس بیسلی درآمدی جامع بر نظریه های فمینیستی: رزمری تانگ تاریخ فمینیسم: میشل ریو سارسه از جنبش تا نظریه اجتماعی: حمیرا مشیرزاده فمینیسم در یک نگاه: سید مسعود معصومی فمینیسم: جین فریدمن جامعه شناسی زنان: پاملا ابوت- کلر والاس سیطره جنس: محبوبه پاک نیا- مرتضی مردیها فمینیسم و دیدگاهها: شهلا اعزازی فمینیسم و مردم شناسی: اولین رید فمینیسم و زیبایی شناسی: کارولین کرس میر دو جستار درباره فلسفه سیاسی فمینیسم: جین منسبریج- سوزان مولر اوکین معرفت شناسی فمینیستی از دیدگاه لیندا مارتین الکوف: مریم روایی زنان و نظریه اجتماعی و سیاسی: جانیس مک لافلین انقیاد زنان: جان استوارت میل جنس دوم: سیمون دوبووار عقل مذکر، مردانگی و زنانگی در فلسفه غرب: ژنویو لوید این کتاب هم مطلقا فمینیستی نیست ولی مطالعه آن را به همه پیشنهاد می کنم زن در آینه جلا ل و جمال اثر عالم بزرگوار آیت ا... جوادی آملی پیروز باشید!
masiha imani
واقعا کار عالی کردید
Arya
ممنون از معرفی تون 🥰
David Jener
دمتون گرم
سارا حسن زاده
به نظرم این کتاب واقعا ارزش خوندن داره، خصوصا بعد از خوندن کتاب ما همه باید فمنیست باشیم از همین نویسنده‌. این کتاب میگه که ما زن ها چطور خودمون به صورت ناخودآگاه باعث شدیم که به مرور ضعیف و ضعیف تر شیم و اینکه اشاره می کنه که لطافت زنانه هیچ تناقضی با فمنیست بودن نداره.من سخنرانی این خانوم رو دیدم و واقعا همه ی حرفاشون تامل برانگیزه. کتاب ارزش خوندش رو داره و به هیچ وجه خسته کننده نیست و از طرفی آگاهی دهنده هم هست. چی بهتر از این
Dexter
عالی
parisa
در کل کتاب خوبیه ، میدونم که این یک نامه برای دوستیه که فرزند دختر داره ولی به نظرم بهتر بود همه جا به جای عبارت دختر عبارت فرزند رو استفاده میکرد مثلا چرا برای یه پسربچه حتما باید ماشین و قطار خرید شاید پسری دوست داشته باشه با عروسک بازی کنه... شاید پسری دوست داشته باشه از همون دوره نوجوانی بره سمت حرفه مد و فشن یا هر چیز دیگه ای ، اگه به فرزندان پسر هم اینا اموزش داده بشه بیشتر میتونیم به برابری همه انسانها بدون توجه به جنسیت برسیم ولی همه جا فقط نوشته بود به دخترت بگو .... اصلا چرا یک پسر فمنیست نباشه ...کلا به نظر من جنسیت تو هیچ تعریفی نباید مجزا نوشته بشه
Silent
و در ادامه... بین مردان وزنان همواره "مرز هایی" وجود داشته وداره،اینکه بخوایم این مرز هارو برداریم وبگیم هیچچچچچ تفاوتی بین این دوجنس نیست و مرزی هم بینشون نیست،این یک اشتباه بزرگ هستش. من با اینکه زنان دارای حق وحقوقی بشن وبرای خودشون شخصیتی داشته باشن اصلا مخالف نیستم اما اینکه دوگروه مرد وزن بخوان کارهای گروه دیگر رو انجام بدن با بهونه ی برابری به شدت مخالفم.
Silent
سلام... دوستان ببینید ما دو نوع آزادی داریم: ۱_یکی آزادی مطلق هستش یعنی بدون هیچ قید وبند وشرطی که این مورد واقعا با منطق وعقل جور در نمیاد. ۲_آزادی هستش که به یکسری از اصول وقوانین پایبند هستش وشما به عنوان یک عضوی از جامعه که هویت اجتماعی دارین باید بهش احترام بزارید. ودرکل آزادی بیش از حددد(یعنی اینکه هرکس هرکاری خواست بکنه) موجب سلب آزادی دیگران میشه.
shirin mardani
کاربر eradatiano میشه بگی چه مشکلی داره پسرا خاله بازی کنن ؟ نه دقیقا چه مشکلی ت جامعه ما پیش میاد هان؟ در ضمن آبرو برداشتن به خود شخص ربط داره اگه شما خوشت نمیاد انجام نده خب قرار نیست تو راجب همه تصمیم بگیری و در مورد جمله روحیه خانم ها لطیف تره بنده خودم دختر هستم روحیه اصلا لطیفی ندارم الان من مردم حتی روانشناس ها هم گفتن روحیه مرد و زن هیچ تفاوتی نداره فقط خانم ها اون رو بروز میدن که به نوع تربیت ربط داره که گریه کردن رو الان ی چیز زنونه مبینن و شرمه مرد تو جمع گریه کنه و حتی تایید شده بعضی مواقع تو خلوت بیشتر از زن ها گریه میکنن یا احساساتی میشن مشکل اینجاست احساس میکنن مرد هیچ حقی نسبت به بروز احساسات نداره در ضمن اصلا شرافت مرد هیچ ربطی به علایق کس دیگه ای نداره شرافت الکی به خرج ندید لطفا از بدو تولد هم اتفاقا زن های زیادی هستن که روحیه خشن دارن خیلی هم زیاد پیش اومده وقتی اطلاع ندارید نیاز نیست اطلاعات غلط بدید تفاوت مرد و زن فقط در جسم هست در ذهنیات هم تفکرات جنسی فقط فرق داره در معتبر ترین سایت ها هم همین گفته شده فقط
سیّد جواد
کتاب سوم برنامه ی مطالعه از طرح خوب و جذاب " کتابخانه ی همگانی " این کتاب رو به پیشنهاد یکی از دوستانم ، که خودش به زبان اصلی مطالعه کرده بود، خواندم. ۱۵ پیشنهاد برای اینکه دختر در همان ابتدای کودکی آموزش ببیند تا بتواند در جامعه ی مردسالار از نظر نویسنده، گلیم خود را از آب بیرون بکشد خب مانند کتاب قبلی نویسنده ، خیلی با فرهنگ و آموزه های دینی ما جور در نمیومد ولی پیشنهاد هشتم خیلی جالب بود و آرزو کردم که دختران ایرانی نیز از کودکی آن را فرامی گرفتند و به آن عمل میکردند " به او یاد بده که دوست داشتنی بودن را فراموش کند. "
کاربر ۳۹۹۳۸۳۷
بر سیه دل چه سود خواندن وعظ نرود میخ آهنین در سنگ
کاربر ۳۴۴۹۲۵۳
"کاربر" از نظرم شما به جای تلاش در راستای گفتن حقایق بهتره که یه مقدار رو نگرشتون کار کنید و دید تک بعدی نداشته باشید. کلن یکسری از افراد در جامعه هستن که تکلیفشون باخودشون مشخص نیست،اگر کمک نشه به این افراد(مثلن زنی که شوهرش فوت شده)صدای همه در میاد. اگرم کمک بشه یه سری دیگه میان اینجوری میگن. اینکه به یک فردی که در شرایط خاص وحساسی قرار داره کمک بشه،نشونه ی ناتوان بودن وضعیف بودن اون فرد نیست بلکه نشون میده که اون فرد تنها نیست وهستن ادمایی که تو این شرایط بخوان بهش کمک کنن. در ضمن از این حرفتون(چرا زن پس از مرگ شریک زندگیش نیاز به کمک هزینهبیشتری داره؟ )دوتا برداشت میشه کرد:یا کلن در جریان وضع اقتصادی نامطلوب وگرونی حاکم بر همه ی اجناس نیستید‌ یا کلن چیزی در مورد اینکه یک زن وقتی شریک ونون آورشو از دست میده چقدر میتونه تحت فشار باشه.
کاربر ۳۴۴۹۲۵۳
"حافی" از طرز بیان افکار وعقایدتون کاملا مشخصه که علاوه بر نداشتن اگاهی واطلاعات درست ودقیق از اونچه که حرف میزنید،خیلی هم از سطح شعور پایینی برخوردارید که به خودتون اجازه دادید یه همچین حرف های بی پایه واساسی رو بزنید. پیشنهادم به شما اینه که:برید یکم تو این زمینه مطالعه کنید تا جواب سوالاتتون رو بگیرید و درکنارش یکمم سعی کنید ادب داشته باشید وکمتر شعور نداشتتون رو وبی عفتی کلامتون رو به اشتراک بزارید. باتشکر.
امینه
شاید جزو کتابای تربیتی قرارش بدم. که چه طوری بچه هامون رو بزرگ کنیم. کتاب قشنگی بود
آلوین (هاجیك) ツ
همیشه تهِ دلم خواستار برابری بین زن و مرد بودم و هرجا که میدیدم یا میشنیدم از ناعدالتی ها, ناراحت میشدم😐 همِشم شاکی بودم اِز اینکه اینقدر حقوق خانمها روزبه روز هی اِزِشون گرفته میشِد ! (حداقل توی ایران همیشه همین بوده.) ولی بازم وقتی میدیدم یه بحثی درموردی این موضوعس آ هم جنسام چقد جدل راه اِنداختن، فقط تماشاگر میشدم آ هِمین... واقعا میگم، باور کن هرچقدم کا تو بجنگی و حقتو بالای باجه مخابرات خیابونی انقلاب داد بِزِنی، بازم یه چیزای هس که درست بشو نیست! مامانم میگه "از نسل ما که گذشت" ... منم میگم "از نسل ماهم که داره میگذِرِد آ چیزی که درست نشدس, چه بسا خِرابتِرم شده! " ... ولی باز من امید دارم برچیده بِشِد این زورگویی‌ها ... . هروقت یکی یه کاری میخواد بکنه و اجازه نمیدن و میگن: "نع، چون دختری!" میخندم آ رد میشم... ولی با همه‌ی خونسردیم و عقب نشِستنام، بازم منتظری مساواتم آ میگم: باز میشِد این در .. 😊😊 . ***************** . ‌شوخی دردسر داره!!
هاجیك (آلوین)🤓
☺️❤🌸
نیایش
خواهش میکنم ناراحتی چیه 😉👌
هاجیك (آلوین)🤓
و ببخشید که احتمالا دیر جواب دادم و ناراحتتون کردم🙁 راستش گوشیم خراب شده بود و دادمش برا تعمیر، بعد این موبایلی که الان دستمه، واقعا داغونه یعنی بطوری که هیچ نوتیفیکیشنی بالای صفحه اعلاناتش نمیاد.. 😅 منم راستش توی بخش فعالیتهام رفت و امد داشتم، ولی اصلا حواسم نبود که اعلان جدید دارم.. سهل انگاری از من بوده.. من واقعا ازتون معذرت میخوام 🙇‍♀️🌷🌺💖
mah
کتاب مختصر و مفید برای کسانیکه میخوان با مفاهیم پایه فمنیسم آشنا بشن و فرزندشون رو خارج از کلیشه های جنسیتی پرورش بدن
سیدمحمدامین یوسفی
مطالب تنذ سرکار؟
FerFerism
طالب آگاهی باشیم و افکارمون رو محدود به کلیشه‌های عمومی و جمعی نکنیم، این تغییر و هوشیاری فردی به اطرافیان و نسل بعد هم سرایت میکنه و اینطور میشه به آینده‌ای بهتر امیدوار بود. #آگاهانه_رفتار_کنیم_نه_کورکورانه_تکرار...
StarShadow
نسبت به اثر قبلی نویسنده جالب تره. کتاب امیخته ای از سخنان درست و نسبتا منطقی با ایده هایی قابل بحث بود که نویسنده ماهرانه عیب هاش رو از توجه دور میکرد. طوری که شما میدونید یه جای کار میلنگه، اما چون تحت تاثیر اون قسمت ارمانی هستین که با لحن و قلم فریبنده ای بیان شده، گیج میشید و نمیتونید به زبون بیارید دقیقا با چی مخالفید! این موضوع زیاد به چشم نمیاد چون کتاب خیلی کوتاهه و مجال زیادی برای اشنایی با کل قوانین و مزه ی دهن نویسنده وجود نداره. یکی از بدی های فمینیسم هم همینه. ادمی مثل من به طور یقین نمیتونه بگه با فمینیسم موافقه. تصویر کلی فمینیسم، برابری حقوق زنانه؛ اما قاعده ی منظمی نداره. شما میبینید با یه منطقش خیلی موافقید ولی یه دفعه یه منطق دیگه به اسم فمینیسم از ناکجا اباد پیدا میشه و شما میبینید اصلا باهاش موافق نیستین. همونطور که دو تا فمینیست ممکنه از لحاظ ارمانی خیلی باهم تفاوت داشته باشن. مثلا در این کتاب یه جاهایی ادم حس میکنه نویسنده فقط میخواد جای زن و مرد رو عوض کنه اما کتاب اونقدر ادامه پیدا نمیکنه و نویسنده ذهنیتش رو به قلم نمیکشه که خواننده ببینه حسش درست بوده یا نه. اینجوری ارمان های نویسنده برای ادم مبهم میمونه. اینایی که میگم اشاره به بخش کوچکی از موضوعات کتاب داره چون بیشتر پیشنهادهایی که اورده شده منحصر به باورهای فمینیسمی نیست. خیلیاش همون حرفای انگیزشی در مورد اعتماد به نفس، دوست داشتن خود و از اینجور حرفا بود که جالب و اموزنده بودن.
مهدیه
حظ کردم به عنوان کسی که همیشه دنبال راهی برای افزایش اعتماد به نفسشه، به نظرم محشر بود. و نقطه قوتش اینه که زن‌ها رو علیه مردها تحریک نمی‌کنه، صرفا زن‌هارو ترغیب می‌کنه حقوقشون رو بشناسن و کورکورانه زیر بار عقاید کلیشه‌ای و جبر جامعه نرن.
سیدمحمدامین یوسفی
دقیقا عین شبکه های بی بی سی،منوتو و...که از غرب رو بسیار زیبا و عاری از هر گونه مشکل و... نشون میدن
فاطمه زهرا
سعی می کنن با دروغ و دغل هاشون ، فمینیسم رو یک حامی بزرگ و مهربون توصیف کنن!! گول این دروغگو ها رو نخورید!! مورد وجود داشته یک فمینیست، متجاوز از آب دراومده!!
علاقه مند کتاب
کتابی زیبا و قابل تامل بود، حقیقتا از یکایک پیشنهاد های کتاب لذت بردم. و دوست دارم درمورد جنبش فمنیست بیشتر تحقیق کنم و نظریات و نقد هایی که به سود و ضرر این جنبش هست را مطالعه کتم تا بیشتر با حقایق اشنا بشم 😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊
م.حکیمی
مطالعشو به همه پیشنهاد میکنم کتاب کوتاه و در عین حال بسیار پربار بود. و برای من پیشنهاد هشتم از همه دلچسب تر بود
ترمه🍁
فمینیست نیستم ولی نکات خوبی رو ازش یاد گرفتم . و سوال های زیادی دارم که امیدوارم بتونم با مطالعه ی بیشتر و متنوع تر به جوابش برسم😊 ممنون میشم کتابای بیشتری در این حوزه معرفی کنید
gdaal fan 🏹🍃
خواهش ❤
ترمه🍁
نشان شد ، تشکر؛)
gdaal fan 🏹🍃
جنس ضعیف اوریانا فلاچی هم قشنگه:)
مهتاب
کوتاه اما پر مفهموم و اموزنده
sadegh
برای کسانی که نظر بنده رو میخونن باید بگم که شاید ابتدا باخوندن اسم کتاب و ظاهرشدن تصوراتتون از فمینیسم یکم عقب نشینی کنید و فکر کنید که این کتاب راجب مردستیزی و زن پرستی هست اماخدمتتون عرض کنم که این کتاب رو بخونید حتما وحتما تا بتونید جنس زن رو درک کنید و این مخلوق بی نظیر رو کمتر با حرف ها و نگرش ها و عملکردمون آزار بدیم.به هیچ عنوان با مرد نمیجنگه و اتفاقا در افراط زنانگی های جامعه اونها رو نکوهش میکنه و تاکید میکنه فقط حق تون رو ببینید وبخواید و مرد رو وارد دعوای بین خود زنها نمیکنه
Writer
بله دقیقا
Zahra h.Alami
من نسخه ی چاپی این کتاب رو پارسال خوندم. همراه با این کتاب، کتاب "ما همه باید فمینیست باشیم" از همین نویسنده رو بخونید. این دو تا کتاب از اونجایی که کم حجم هستند و متنشون روان هست، به نظرم خسته کننده نیست و به راحتی تا اخرش رو میشه مطالعه کرد. حتی باعث شده بود که من جذب بشم کتاب های بیشتری تو زمینه ی فمینیست مطالعه کنم. ارزش خوندن داره برای همه. مخصوصا دخترا و خانم ها حتما بخونید. درکل به نظرم حداقل یکبار خوندنش می ارزه. ؛)
Zahra h.Alami
بله *زمینه ی فمینیسم؛ ممنون اصلاحش کردین.
⚽️ kaka ⚽️
* فمنیسم
کتاب 1984
این کتاب رو هر زن و مردی باید بخونن و باید به فرزندان خودمون هم یاد بدیم.
乙ムɦЯム
خیلی خوب بود،تصمیم دارم چند نسخه از کتاب رو بخرم و به کسانی که دوستشون دارم هدیه بدم،بعضی از قسمت های کتاب و بارها و بارها خوندم.واقعا توصیه میکنم بخونیدش
hamid rezam
نسخه چاپیش رو خوندم ، ارزش چند بار خوندن رو داره باید بدون هیچ دیدگاهی به نقش زن و مرد بخونیش تا برابری رو متوجه شد .....

حجم

۴۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۶ صفحه

حجم

۴۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۶ صفحه

قیمت:
۱۹,۵۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۱۱صفحه بعد