نظرات درباره کتاب مامان و معنی زندگی (داستان‌های روان‌درمانی) و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب مامان و معنی زندگی (داستان‌های روان‌درمانی) اثر اروین  د. یالوم

نظرات کاربران درباره کتاب مامان و معنی زندگی (داستان‌های روان‌درمانی)

انتشارات:نشر مصدق
امتیاز:
۳.۱از ۹۷ رأی
۳٫۱
(۹۷)
taravat
من این کتاب رو با ترجمه نشر قطره خوندم و ترجمه قابلی بود، چه نیازی به ترجمه مجدده در صورتی که ده‌ها کتاب خوب هیچگاه ترجمه نشده؟
کاربر 1150464
بله دستان درست میفرمایید.. 🌹 👌
کاربر ۱۱۴۵۹۱۶
امان از سوبسید، امان از یارانه بی حساب و غیر هدفمند، وام های بی حساب و کتاب، و الباقی.... که اقتصادی رو نابود میکنه!!!
نابغه
اتفاقا دوست عزیز منم همین سوال رو دارم ..یک کتاب موراکامی چاپ میشه ده نفر دوباره ترجمه و چاپ ..بابا از همین یالوم به روایتی 10 تا ترجمه از وقتی نیچه گریست چاپ شده ..حیف این همه کاغذ وقت و سرمایه نشر و مترجم ..چرا .؟؟؟؟؟
محمود
کتابی مشتمل بر چندین خاطره، که هرکدام به نوعی با موضوعات اگزیستانسیالیستی پیوند خورده‌اند. ترجمه‌ی کتاب جای بهتر شدن داشت؛ اما با این حال برای من روان بود و در حین خواندن کتاب با مشکلی مواجه نشدم. به صورت کلی کتاب برای من جذابیت چندانی نداشت، مسیر مطالعه کند پیش می‌رفت و لذت آنچنانی از کتاب نمی‌بردم؛ اما با این وجود کتاب آنقدر کشش داشت که مجابم کند به خواندن ادامه دهم. همانطور که قبلاً گفتم، این کتاب هم می‌تواند برای روانشناسان و روانپزشکان بسیار مفیدتر باشد، به ویژه اینکه شاید نه خیلی، اما اندک آموزشی برای کاوش درونی افراد دارد که نهفته در تجربیات دکتر یالوم در مواجهه با افراد است.
صفا
چقدر قشنگ راهنمایی کردین.ممنونم
منو با یه لبخند به اَبرا کشوندی...
اولین کتابی که میخواستم از یالوم بخونم روان درمانی اگزیستانسیالیسمش بود ، چند صفحه خوندم دیدم چیزی متوجه نمیشم ، بستمش....الان میخوام بگم اگه میخواین یالوم بخونیم با مامان و معنی زندگی شروع کنید ،خیلی خوب بود
ROVA
ترحمه زیاد خوب نبود
نابغه
اشتباه شروع کردین ..سخت ترین کتابش رو شروع کردین من برعکس شما با وقتی نیچه گریست شروع کردم الان دو سال تمومش کردم و جو کتاب روم تموم شده ولی نه اون موقع چیزی ازش فهمیدم نه الان می تونم بگم چیزی فهمیدم ..
منو با یه لبخند به اَبرا کشوندی...
خواهش🌸🌹
Havisht
دکتر یالوم یکی از نویسنده های مورد علاقه من و پایه گذار روانشناسی اگزیستانسیال هست. این هم کتاب خوبیست و مقدمه ای برای مطالعه کتاب وقتی نیچه گریست. اگر این کتاب با ترجمه دکتر سپیده حبیب در نرم افزار قرار داده میشد خیلی بهتر بود.چون خانم حبیب دکترای روانشناسی دارند و واژگان تخصصی روانشناسی رو که فهم اون برای مخاطبانی که فقط به روانشناسی علاقه مند هستند و متوجه اونها نمی شوند به صورت کوتاه و قابل فهم توضیح میده.
Havisht & Fatemeh
بله متشکرم 🙏🌹
باب اسفنجی_ شلوار مکعبی
اشتباها نوشته بودید " فلسفه ی اگزیستانسیال". ممنون که اصلاحش کردید.
Havisht & Fatemeh
بله پایه گذار اگزیستانسیال سورن کرکگور بوده. دکتر یالوم رو پایه گذار روانشناسی اگزیستانسیالیسم میدونن.
Amin D
رویکرد یالوم در داستانهای این مجموعه، رویکرد متفاوت و به نظرم پرریسکی است. توجه اصلی به یادگیری درمان گر، در فرآیند درمان معطوف است؛ یعنی آنچه بیمار می تواند به درمان گرش بیاموزد. ریشه اصلی این طرزفکر هم در موخره آشکار می شود که یالوم می خواهد در برابر قرائت ارتودکس و مکانیکی از روان درمانی بایستد و روشی دینامیک تر عرضه کند. خطر بزرگ هم زیر سوال رفتن اعتبار روان درمانی، و غیرعلمی شمردن آن است؛ مسئله ای که حتی در اواخر کتاب به آن اشاره می شود. با این حال، یالوم تلاش کرده تا واقعیت ها را بگوید و هم درس و هم داستانی برای خواننده روایت کند فارغ از ریتم کند و نگاه آموزشی داستانهای ابتدایی، گرچه حتی طولانی ترین آنها در میانه کتاب هم نکات زیادی برای یادگیری داشت، دو داستان خیالی انتهای کتاب برایم جذابیت بیشتری داشتند. بویژه داستان علمی تخیلی نهایی که مسیر فکری جالب و متفاوتی داشت و شاید حتی برای من شنیدنش از زبان یالوم غیرمنتظره بود. به نوعی یالوم اثبات کرد که شاید توانایی بیشتری در خلق صحنه های روان درمانی و بیان پیچیدگی های آنها در قالب داستانهای تخیلی دارد، تا در روایت ماجراهای واقعی. و شاید معروفیت داستانهایش درباره نیچه و شوپنهاور هم به این دلیل باشد
شیما
ترجمه خانوم دکتر حبیب رو ندارید؟
Muna
توی فیدیبو‌هست کلا آثار یالوم با ترجمه خانم حبیب یه چیز دیگه اس😍❤️
کاربر ۲۳۰۱۳۱۷
آره من خودم همون ترجمه رو دارم
هانیه سادات
فیدیبو داره
phoenix
واضحا به خاطر ترجمه امتیاز کم دادم. ویراستاری و ترجمه فاجعه مطلق است.
بهار قربانی
کلا کتابای یالومو دوست دارم...بنظرم برای کسایی که قصد درمانگر شدن دارن خیلی مفیده. من ترجمه خانم حبیب رو خوندم
asma
برای من این کتاب فهمش سخت بود اولین کتاب روان درمانی هست که خوندم, جزو اون کتابایی نیست که با اشتیاق بخونی یه جاهایی میخواستم بیخیال شم و بزارمش کنار, با این حال تا اخر خوندم و فقط دو تا داستان اخر جالب بود برام
آزاد
بعد از کتاب روان درمانی اگزیستانسیال اولین رمانی بود که از یالوم خوندم و باعث شد به شکل دومینووار بقیه ی کتابهاشو هم بخونم. "وقتی نیچه گریست"، "درمان شوپنهاور"، "دروغگویی روی مبل"، "مخلوقات یک روز"، "دژخیم عشق" و "مسئله ی اسپینوزا". انتخاب یک کتاب به عنوان بهترین بین کتابهای یالوم سخته اما "مامان و معنی زندگی" پایه ی فکری یالوم رو کاملا نشون میده و اگر از خوندنش لذت ببرید میتونم قول بدم که از خوندن بقیه آثارش حتی بیشتر هم لذت خواهید برد. و حتی اگر وقت محدودی دارید پیشنهاد میکنم داستان "همنشینی با پائولا" رو ازین کتاب بخونید. فکر میکنم خوندن کتابهای یالوم سهم زیادی در خودشناسی فردی داره و بارها در طول خوندن کتاب دلم خواسته لذتِ فهمش رو با عزیزانم شریک بشم.
Paradox
کتاب های یالوم قشنگن و چقدر شما با زبانِ صریح و خوب بیان کردید مدل گفتاری هر کتاب رو
A_
خوندن این کتاب تجربه ی خوبیه. بعضی جاها واسم کسل کننده بود ولی با این حال بعد از خوندن هر قسمت، دوست داشتم کتاب رو کنار بزارم و درموردش فکر کنم. ۲ تا داستان آخر رو خیلی دوست داشتم.
Azadeh
تازه شروعش کردم داستان اول خوب بود ولی با داستان دوم ارتباط بیشترے برقرار کردم
زهرا
متاسفانه ترجمه کتاب و واراستاری آن ایراد دارد.
علی
کتاب مانند سایر نوشته های اروین یالوم جذاب، درگیر کننده و آموزنده است اما ترجمه ضعیف و پر اشکال که حتی بدون دسترسی به اصل داستانها قابل دیدن است لذت خواندن کتاب را کم میکند و اجازه به عمق رفتن را به خواننده نمی‌دهد. اطلاع پایین از اصطلاحات روانشناسی و روانپزشکی هم در پایین آمدن کیفیت موثر بوده. در کنار آن، به نظر می‌آید کتاب ویراستاری نشده یا ویراستار هم بی‌دقت بوده و متن چاپی کتاب هم سراسر دارای غلط‌های املایی، جا انداختن و غلط‌های چاپی است.
ضحی افشار
کتابای دیالوم رو دوست دارم با جملاتی که در ذهن میمونن برای یک درمانگر میتونن راه گشا باشن :-)
raha625
آثار یالوم بسیار جذاب است. من با خواندن این کتاب به آثار یالوم علاقه مند شدم.
V
به نظرم خوبه. کلا کتاب های یالوم روی گروه درمانی تاکید دارند با رویکرد اگزیستانیسالیستی.
محبوبه
کمک می کنه با مفاهیم روانشناسی و با روان درمانی آشنا بشیم
Omid Rahimzadeh
متاسفانه ، ترجمه غیر روان و خارج از روال ، از جذابیت و نکات قابل استفاده کتاب کاسته است.
کاربر 6915754
واقعا چه ترجمه ایه این؟ و چه ویرایشی؟؟؟ پر از غلط . اصلا توصیه نمیکنم با ترجمه دیگه ای بخونین

حجم

۲۷۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

حجم

۲۷۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد