نظرات درباره کتاب مغزی که خود را تغییر می‌دهد و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب مغزی که خود را تغییر می‌دهد اثر نورمن دویج

نظرات کاربران درباره کتاب مغزی که خود را تغییر می‌دهد

نویسنده:نورمن دویج
امتیاز:
۳.۸از ۴۱ رأی
۳٫۸
(۴۱)
زینب
کتاب در حیطه علمی روانشناسی است و به تفسیر و اثبات خاصیت نوروپلاستیسیتی مغز می پردازد یعنی مغز توانایی تغییر دارد، در هر سنی و هر وضعیتی. این کشف، خاصیت موضعی بودن مغز را رد می کند. گرچه مطالب ارزشمند و کاربردی رو مطرح کرده ولی به نظرم مطالب و مثال ها زیادی طولانی بود و میشه با خواندن یک مقاله چند صفحه ای هم در مورد این موضوع مطلع شد.
محمد شریعتی
گاهی تو حیطه علمی هرچه توضیحات و مثال‌ها بیشتر باشند، هم درکش ساده‌تر میشه هم بیشتر و بهتر تو ذهن انسان ماندگار میشه و هم با زندگی انسان ملموس‌تر میشه...
محمد علی
بسیار عالی! خواندنش دیدتان را نسبت به تمایل‌هایتان تغییر می‌دهد. پیشنهاد می‌کنم بخوانیدش.
محمد شریعتی
👌👍
تبلت
کل کتاب را با دقت مطالعه کردم ، واقعا عالی بود و کاملا علمی
محمد شریعتی
👌👍
DaRa
هر کسی باید اینو بخونه.
محمد
👌👌👍
روانشناس
این کتاب خیلی عالیه البته من چاپ شده ی انتشارات ارجمند رو دارم ولی فکر نمیکنم زیاد فرقی داشته باشن خلاصه که به همه توصیه میکنم با هر سطح تحصیلات یا هر تخصصی که دارن بخوننش
elikay
والا در کل کتاب خوبی بود و مطالب خیلی خوب و کاربردی‌ای مطرح شده بود ولی به شدت طولانی بود و مطالب کسل کننده هم زیاد داشت. به خاطر همین دافعه ایجاد میشد و خوندنش زمان زیادی برد. قشنگ میشد توی یک چهارم همین مقدار همه چیز رو به خوبی توضیح داده بشه.
Fariba n.m
کتاب رو تموم نکردم و نظرم در مورد ترجمه ست. یک حساسسیت و وسواس بیمارگونه در موضوع ترجمه رواج پیدا کرده که باید یکمی تلطیف بشه. نوشتن "حس بساوایی" به جای "حس لامسه" هم جز همینهاست که به غیر از سردرگمی و سخت کردن مطالعه نتیجه دیگه‌ای نداره.
zahra
جالب بود ولی خب بیشتر جنبه ی علمی داشت.حس میکنی داری کتاب درسی میخونی
samane
اگر امکان اشتراک گذاری کتابها فراهم بشه عالیه
AliX
این پیشنهاد (هدیه دادن یا قرض دادن کتاب) رو من حتی توی غرفه طاقچه در نمایشگاه کتاب مطرح کردم قرار شد بررسی کنن. این هدیه ای که در حال حاضر در نرم‌افزار وجود داره هدیه نیست چون دوباره باید کتاب رو بخری ولی منظور من و خیلی از مخاطبین اینه که از کتابخانه خریدار حذف بشه و به کتابخانه شخص دیگه اضافه بشه.
M.s Gholizade
از نظر من کتاب بسیار خوبی بود.متن و ترجمه روان و خوبی داره،برای دوستان مشاور و روانشناسم این کتاب رو پیشنهاد میکنم.در این کتاب در خصوص تغییر پذیری مغز و رفتارها نکات جالبی بیان شده.
1984
ی کتاب علمی عالی درباره مغز. بخونید کیف کنید.
حسین محمدی
یک کتاب منحصربفردازقدرت وتوان مغزبشرکه خاصیت پلاستیسیتی یا تغییر وانعطا فپذیری بالایی دارد وخط بطلانی برنظریه موضع بودن مغز باتمام شواهدمستند
samanloo4631
من این کتابو تو تخفیف خریدم کامل برام اومده بود ولی الانکه میخام ادامشو بخونم مدام میگه کتاب کامل دریافت نشده حذفش کنید دوباره بگیریدش حالا نه حذف میشه نه میاد هیچکاریش نمیتونم بکنم الان باید کنم؟؟؟؟؟
کاربر ۲۱۲۳۰۱۳
دبه طاقچه ای
Armita
سلام لطفا به نظری که در کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید نوشتید برید اونجا گفتم چی کار کنید
Ahmad Mohammadi
این کتاب درباره ساختار مغز ، انعطاف پذیری مغز ، کنترل و هدایت مغز، استفاده بهینه از مغز ،درمان بیماری های مغز و اعصاب و بیماری های روانی و.... می‌باشد و با مثال های جذاب و همه فهم درک مفاهیم را بسیار آسان و لذت بخش می کند.
کاربر ۶۹۱۴۷۴
این کتاب یک کتاب فوق العاده جذاب در خصوص یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد در مغز هست . به نظرم یک جهش علمی محسوب میشه و می تونه خیلی برای رفع مشکلات روانی در انسان ،مفید باشه .من این کتاب رو به همه دوستانی که در حوزه روانشناسی ، شناخت مغز و توسعه فردی مطالعه می کنند ، پیشنهاد می کنم . موفق باشید
adak
کتاب خوبی بود و به نظرم کتاب «مغز باشخصیت» میتونه مکمل خوبی برای این کتاب باشه. اینجا از نقش فرهنگ و آموزش در تغییر پذیری انسان سخن گفته شده و در آن کتاب از نقش ژنتیک و در نتیحه عدم تغییر پذیری بعضی ویژگیها. در این کتاب گفته شده که تغییرات پلاستیک در مغز، تیغ دو لبه هست و اگر حکومت یا رسانه یا سرمایه داران یا... یک شیوه خاص اندیشدیدن یا سبک زندگی را به افراد جامعه تحمیل کنند، میتونند از آنها سلاحی بر علیه بقیه جوامع(مثل داعش) یا افرادی در خدمت منافع خودشون بسازند. به نظر میرسه هر چه که انسانها از بچگی، بیشتر در معرض اندیشه های متفاوت و آگاهی های متفاوت قرار بگیرند، تبدیل شدن آنها به ابزاری در خدمت قدرتها، غیر ممکن تر خواهد شد.
🇮🇷💪🏻🇮🇷REZA
من فصل چهارش رو خوندم، توضیحاتی رو بعدا ارائه می دم، شما هم بخونید در مورد بلایی که جوامع غربی با آزادی های بی حد حصر جنسی سر مردمشون میارن، با دلایل آماری و علمی ثابت کرده که این کار باعث زیاده خواهی و در نتیجه ارضا نشدن و از بین رفتن این غریزشون می شه، هرچند این کارشون دلیل سیاسی داره.
شیعه اهل بیت (علیهم السلام)
با عرض سلام‌ خدمت‌‌ دوستان‌‌‌ عزیز.‌ عزیزانی که‌‌ مستند‌‌ درباره‌‌ عملکرد مغز خواسته‌‌ بودن بنده مستند بررسی مغز با دیوید ایگلمن رو‌‌ پیشنهاد‌‌ می‌کنم. این‌ مستند شش قسمتی ‌هست و هر قسمتش‌ حدود یک‌ ساعته‌ و به زبان انگلیسی ‌‌هست‌‌‌ البته زیرنویس‌‌ فارسیشو‌‌‌‌‌‌ تو‌ یکی‌ از سایتها دیده‌‌ بودم‌.‌ عزیزان سرچ ‌کنن ‌توی ‌نت پیدا ‌می‌کنن. من‌‌ تازه این‌ مستند رو‌ دانلود کردم ولی هنوز ندیدمش تعریفشو شنیدم… کتاب تحسین برانگیز مغز پویا هم‌‌‌‌‌ نوشته‌ ‌این پروفسور عصب شناس و پژوهشگر چیره‌ دست آمریکایی (دیوید ایگلمن) هست.
در جست و جوی دایناسور گمشده:)
کاربرmasoud موافقممم👍👐
Mohamadhasan Rabiei
البته کاری با فرمایشات اقا رضا هم ندارم
zeynab
کتاب فوق العاده ای هستش. پیشنهاد میکنم حتما بخونیدش . برای من که بسیار کاربردی بود و جذاب.

حجم

۴۲۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۴۵۹ صفحه

حجم

۴۲۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۴۵۹ صفحه

قیمت:
۱۰۳,۰۰۰
۵۱,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد