نظرات درباره کتاب شناخت اختلالات شخصیتی قبل و بعد از ازدواج و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب شناخت اختلالات شخصیتی قبل و بعد از ازدواج اثر براد جانسون

نظرات کاربران درباره کتاب شناخت اختلالات شخصیتی قبل و بعد از ازدواج

۴٫۰
(۴۲)
|قافیه باران|
باسلام 🌷 این کتاب رو به همه پیشنهاد میکنم! خیلی خیلی کتاب خوب و مفیدی هست. دقت کنید صرفا برای شناخت قبل و بعد ازدواج نیست بلکه برای افزایش اطلاعات عمومی و شناخت ادمهایی که هرروزه باهاشون در ارتباط هستیم بسیار لازم به نظر میرسه...دوازده اختلال شخصیتی به ترتیب: 🔸پارانوئید (شکاک)🔸 اسکیزویید (غیراجتماعی) 🔸اسکیزوپیتال (عجیب و غیرعادی) 🔸ضداجتماعی ( خطرناک)🔸 مرزی یا بینابینی 🔸هیستریانیک (نمایشی)🔸نارسیستیک(خودشیفته)🔸تضعیف گر (منفعل تهاجمی)🔸وحشت زده (دوری گزین)🔸وابسته 🔸 خشک و منضبط ( وسواسی اجباری) 🔸افسرده را کامل بررسی میکنه. برای هر اختلال هم داستانی واقعی از زوجها رو آورده که کاملا درک بشه. نکته مهم در تمامی این نوع شخصیتها، کودکی و نوجوانی اون فرد هست که ‌در مورد هریک، احتمالات ممکن برای شکل گیری چنین اختلالی بررسی شده، گاه افراط و گاه تفریط در رشد عاطفی و روانی کودک به چشم میخوره و واقعا اهمیت این بخش از چرخه عمر انسان کاملا حس میشه و غیرقابل چشم پوشیه. ممنون از نویسنده ها و طاقچه ی عزیز 💙🌻
|قافیه باران|
دوست عزیز اگر کتاب تخصصی باشه حق با شماست. ولی این کتاب به دنبال درمان اختلالات نیست که تخصصی باشه. برای اشنایی عموم هست با چنین مسائلی. با شناختی که ایجاد میشه میتونیم زودتر از اینکه اسیب ببینیم از چنین افرادی فاصله بگیریم یا به دنبال راهکار مناسب باشیم.
م
سلام، خواندن این کتاب‌ها به افراد غیر متخصص به هیچ وجه توصیه نمیشه، این کتاب‌ها معمولا برای استفاده متخصصین نگاشته شده اند. توصیه میکنم به خواندن کتاب‌های روانشناسی تخصصی ادامه ندهید چون اول از همه خودتان دچار مشکل خواهید شد.
HMS6312
یک سؤال. من بخشی از این کتاب رو خوندم و احساس کردم این باعث میشه انسان نتونه راحت با هر کسی ارتباط بگیره و به همه به چشم یک فرد دارای اختلال نگاه می‌کنه. درسته به نظرتون؟
رضا
اسم دیگه این کتاب عشق ویرانگر هست.اون بهتر از اینه
امید اسفندیاری
لطفاً بیشتر توضیح بدین ممنون
a.h sh
از چه جهت می‌فرمایید ترجمه دیگر (عشق ویرانگر ) بهتر هست ؟ من هر دو را نگاه کردم.
محمد
ممنون بابت اطلاع 🌺👍
Reyhan
من نسخه چاپی این کتاب رو خوندم و اصلا پشیمون نیستم.به نظرمن همه باید یکبار این کتاب رو بخونن.من همیشه هر کتابی رو که میخونم در اختیار دیگران قرار میدم ولی این کتاب رو به دیدم یک کتاب مرجع می بینم.
زهرا رضائی
من نسخه ی چاپی این کتاب رو با عنوان عشق ویرانگر که از انتشارات دیگری باشه مطالعه کردم و می تونم بگم کتاب فوق العاده ای هست، به همه پیشنهاد می کنم به قولی باعث واکسینه شدن آدم در برابر اشخاص سمی و در نهایت خروج از همچین روابطی چه دوستانه چه عاشقانه و.. می شود. نکته جالب اینه که یک زمانی یک ویژگی منفی می تونه در بعضی مواقع طبیعی و نرمال باشه مثلا شکاک بودن، به قول کتاب یک جاهایی خوش خیالی هم حماقته، اما زمانی که این شکاکی از حد بگذره و همه افراد را دشمن دانسته بشند می تونیم بگیم که اون شخص اختلال پارانویید داره. نکته دیگه اینه که در روابط سمی چنان شخص فریب داده میشه که عزت نفسش به فنا می‌ره و اینطوری بهش القا میشه که لیاقت داشتن رابطه ی بهتر از این رو نداره یا از طرفی پارتنر بیمارش اینطوری توی ذهنش نهادینه می‌کنه که من بی نقص هستم و اگر مشکلی وجود داره همه از جانب تو هست در صورتی که اینطور نیست. در آخر هر فصل هم راجع به این گفته میشه که اگر شخص توی همچین روابطی هست چه اقداماتی انجام بده، به طور کلی کتاب خیلی جامع و روانی هست.
ygn
کتاب خوبیه، کمک میکنه شخصیت ادما رو بهتر بشناسی و چه جوری باهاشون ارتباط برقرار کنی ❤️👌
amir agha
محتوای این کتاب هم برای خودشناسی خوبه و هم برای شناخت طرف مقابل. به همه توصیه میکنم قبل ازدواج این کتاب را بخوانند.
کاربر ۲۷۵۷۰۴۲
بسیار عالی است توصیه میکنم همه افراد حتی آنهایی که ازدواج کرده اند آنرا بخوانند .
علیرضا
کتاب خیلی خوبیه. پیشنهاد میکنم قبل از ازدواج حتما مطالعه کنید.
qazzal
عالی هست این کتاب واقعا
amirhossein.raeisi
باسلام، اینو کتاب رو برای افرادی که قصد ازدواج دارند توصیه میکنم چون اطلاعات جالبی درباره اختلالات شخصیت پیدا میکنند. این روز ها متاسفانه اختلالات بسیار شایع هستند و و داشتن دانشی در مورد انها کمک کنندس اما اون چیزی که باید بهش توجه داشته باشین اینه که بعد از خواندن این کتاب شروع به برچسب زدن به افراد نکنید زیرا برای اینکه به یک نفر تشخیص اختلال بخوره باید ملاک های زیادی در مدت زمان مشخصی در اون فرد بررسی بشه و فقط توسط متخصص تشخیص داده بشه.
بهرام
کتاب عالی و خوندنش یکی از واجباته
کاربر ۳۴۷۱۴۹۴
نمونه رو خوندم ولی اینقد کامله که مشتاقم برای خوندنه کل کتاب.
مشکات
کتاب خوبی است و به شناخت اختلالاتی که در آدمها وجود دارد کمک میکند. شروع تمام این اختلالات از کودکی و در خانوادست و با بالا رفتن سن رفع این اختلالات به سختی و یا حتی غیر ممکن است. شناسایی این اختلالات در زمان آشنایی و ازدواج و در اوج احساسات به راحتی نیست چون ذهن دائما رفتارهای طرف مقابل را توجیه میکند.
پیرو ولایت♡
کتاب خوبی بود،ترجمه ی خوبی داشت، و سطح نگاه آدم رو خیلی بالا میبرد✅️ برای آگاهی یافتن خوبه، ولی دنبال راه درمان این اختلالات تو این کتاب نباشید☺️☺️
کاربر 7140591
این کتاب را به تمام کسانی که می خواهند ازدواج موفقی داشته باشند توصیه میکنم
Farnoosh
ء!!! حیف! من اینو بدون تخفیف خریدمش
Nima
اتفاقا اینکه تشخیص دادین و موقعی که لازم بوده خریدین نکته مثبتیه و هزینه اش خیلی مهم نیست جون زیاد نیست.به هر حال مهم اینه که داریدش و میتونید از خوندنش لذت ببرید و ازش یاد بگیرید. نگران و حسرت اتفاقی که کنترلی روش ندارید نباشید.

حجم

۵۱۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۱۸ صفحه

حجم

۵۱۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۱۸ صفحه

قیمت:
۷۷,۰۰۰
۳۸,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد