نظرات درباره کتاب پی یر و لوسی و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب پی یر و لوسی اثر رومن رولان

نظرات کاربران درباره کتاب پی یر و لوسی

۴٫۰
(۳۹)
shayestehbanoo
چقققدررر زیبا بود... جمله به جمله اش قابل تامل بود ... و چقدر ماهرانه رولان در قالب رمانی عاشقانه و عشق دو جوون که نماینده دو طبقه مختلف جامعه بودند علاوه بر نکوهش جنگ و بیان صدماتی که به روح و روان انسان میزنه( جنگ تنها کسانی راشگفت زده می کند از چنین واقعیت های عریانی در امانند) تصویر زیبایی از ارزش های انسانی مثل نوع دوستی ، صلح طلبی رو درمیان دیالوگ های لوسی و پیر بیان میکنه، شخصیت لوسی به شدت جذاب بود و سیر تکامل شخصیتی پی یر در معاشرت با لوسی واقعاهوشمندانه نمارش شده بود و اخر رمان بنظرم زیباترین تصویر از ماندگاری یک عشق پاک ابدی بود .
farnaz Pursmaily
این اولین کتابی بود که از رومن رولان خوندم و توصیفات دقیق و موشکافانه ی او درباره ی حالات آدمی در نظرم فوق العاده اومد. سوالاتی که اول کتاب در ذهن نوجوان درباره ی جنگ و بی عدالتی مطرح می شد ، به حال و هوای این روزهای ما خیلی نزدیک بود. داستان فراز و فرودی نداره، تنها یک عشق عمیق رو در دل جنگ به تصویر کشیده بود، به خاطر ریتم یکنواخت، خود داستان به دلم نچسبید، ولی ارزش یک بار خونده شدن رو داشت چون نویسنده به خوبی تونسته بود در یک رمان کوتاه چهره ی زشت جنگ که چه جان ها و عشق های پاک و بی گناهی رو فدای خودش می کنه،به تصویر بکشه.
Feri
پس جان شیفته رو هم بخونید. بی نظیره
up
مزه ی عشق و غم وشادی و ترس در دل مرگ! یه زندگی تمام عیار در لحظه و نداشتن ترس از دست دادن زندگی خیلی زیبا بود،ترجمه رو هم واقعا دوست داشتم
unknown
"پی یر و لوسی"داستان عشق دختر و پسر نوجوانی به یکدیگر است.داستان در دوران جنگ جهانی اول در فرانسه اتفاق می افتد."پی یر "را به سربازی فراخوانده اند.اکنون چه خواهد شد؟!آیا پی یر و لوسی میتوانند برای لحظه ای طعم خوشبختی را درکنار یکدیگر بچشند؟ 📚📚📚📚 👈نکات مثبت: ⭕روایتی دقیق از جنگ و پیامدهای آن ⭕پایان بندی جالب ⭕توصیفهای هنرمندانه ⭕بیان نسبتا خوبِ احساساتِ شخصیتها . 👈نکات منفی: ⭕گفت و گوهایی مصنوعی ⭕ترجمه ای پیچیده با استفاده از کلماتی زننده ⭕اضافه گویی های بیش از حد نویسنده ⭕یکسان نبودن ریتم داستان;گاهی بیش ازحد تند و گاهی کند. ⭕داستان ,اوج و فرود خاصی نداشت. . نتیجه:انتظار بهتر از این را داشتم.
احمد
رومن رولان فقط کتاب (جان شیفته) 💓💓💓💓💓
zohreh
۳۶. کتابی تراژدی و در عین حال جذاب و عاشقانه درباره دنیایی که دو نفر شکل داده‌اند. دنیایی به دور از دخالت و دستبرد جنگ. با وجود اینکه جنگ، بخش عمده‌ای از کتاب رو تشکیل میده اما با پرداختن به زوایای علایق و احساسات انسانی بسیار متفاوت‌تر از رمان‌هایی با این مضمونه. ترجمه بی‌نظیری داره، و احساسی که بهتون القا میکنه تا مدت‌ها یادتون می‌مونه.
شمیرانی
یک سانتی مانتالیسم فرانسوی و دیگر هیچ... توقع بیشتری داشتم...
ا.م
عاشقانه ای دلپذیر، تراژدی رمانتیک. رمان کوتاهی که از خواندنش لذت بردم.
AS4438
رمان عشقی درایام جنگ، ترجمه ای عالی وبدون غلط املائی.
کافه کتاب
یکی از بهترین کتابهای ادبیات فرانسه قبلا از رومن رولان کتاب ژان کریستف را خوانده بودم که آن کتلب هم بسیار خوب بود اما الان که آمدم جان شیفته را بخوانم دیدم که در طاقچه موجود نیست 😬
کاربر ۱۴۴۹۶۲۳
به نظرم رومن رولان تکه بین نویسنده‌ها
مریم
از خوندن این کتاب کوتاه لذت بردم
MJRH
کتاب داستان ساده یک عشق بود ،عشقی فوری و یکی شدنی فوری،داستان عشقی بین پیر و لوسی ، عشقی که در یک نگاه پدید می آید ،به هم میرسند یک رسیدن بدون دردسر ،[اما از نطر من این رسیدن مشکلی دارد ،رسیدن به عشق بدون سختی ؟محال است ،که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل ها .]،داستان خیلی مرا در خود در گیر نکرد ،حتی از نظر من داستان پیچیدگی هایی که یک رمان میان رده مانند یکی مثل همه از فیلیپ راس را هم نداشت و حتی داستانش جذاب تر از این رمان بود .اما تنها قوتی که من در این کتاب دیدم جمله و تعریفی از هنر است .تعریفی که بسیار به جان دل من چسبید ،و فعلا یکی از بهترین تعاریف هنر میدانمش. و نکته ای دیگر آن که اگر عکس آقای رومن رولان را ببینید ،واقعا به همچین قیافه ای همچین لطافتی در داستان نمی آید 😂 .
کاربر ۱۲۳۷۸۲۴
بیشتر به موضوع جنگ می پردازد. ممکن است برای بعضی خسته کننده باشد.
Zahra
کتاب درام و عاشقانه اس. من خودم این جور کتابهایی که حس و حالات عاشق و معشوق رو تو جنگ و اوضاع نابه سامان جامعه به تصویر می کشه دوست دارم. اگر شما هم دوست دارید پیشنهاد می کنم بخونید.
reyhanesalahi
توصیف‌های قشنگی از عشق و عاشقی داشت و خوب زشتی‌های جنگ رو نشون میداد
Ali Zamani
این کتاب با نثری خوب و محتوایی ضدجنگ، به‌طور تحسین‌کننده‌ای خواننده را به دنبال خود می‌کشاند.
Nill
بخونید لذت ببرید
شهرزاد میرزاعابدینی
داستان رو دوست داشتم، درس هایی از زندگی و عشقی بی حد و حصر دو نوجوان در زمان جنگ در فرانسه
mohammad
کتاب خوبیه یه عاشقانه در دل جنگ جهانی اول که خیلی خوبه بخونید

حجم

۷۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۰۵ صفحه

حجم

۷۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۰۵ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد