نظرات درباره کتاب صبح فلسطین و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب صبح فلسطین اثر سوزان ابوالهواء

نظرات کاربران درباره کتاب صبح فلسطین

انتشارات:نشر روزگار
امتیاز:
۴.۴از ۱۱ رأی
۴٫۴
(۱۱)
گلابتون بانو
من قبلا این کتاب رو با عنوان زخم داود از نشر آرما خوندم. با وجود تلخ بودنش بسیار جذاب بود. داستان چهار نسل از یک خانواده فلسطینی رو در خلال اشغال و جنگ و مهاجرت روایت میکنه. خوندنش می تونه گوشه ای از ظلمی که سال هاست به این مردم شده رو نشون بده. البته نمیدونم ترجمه حاضر به قوت ترجمه نشر آرما هست یا نه!
فاطمه
یک کتاب هست با دو ترجمه بسیار متفاوت. این ترجمه رو اصلا پیشنهاد نمیکنم
سرسبزترین بهار
واقعا همون زخم داووده؟ من زخم داوود رو خوندم، خوب شد اول کامنت شما رو دیدم!
|قافیه باران|
ای زادگاه و خانه ی پیغمبران ای قدس 🕌 ای قبله ی اول بمانی جاودان ای قدس... فردا بهاری تازه در راه است فردا بهاری سبز و رویاگون فردا طلوع لاله های سرخ در باغ های روشن زیتون..🌿 ------------------ کمی پویتل 💣💣 در روستای عین هود، پا به پای یحیی و بسیمه، چرخ میزنی در باغ های زیتون و انجیر شان...خورشید بی دریغ نور و گرمایش را نثارت میکند... نمیتوانی باور کنی که پس از چندی این بهشت کوچک در معرکه ای که سر دراز دارد تنها به خاطره ای خوش و دور بدل خواهد شد! پا به پا با آمال و آرزوهایش میروی! با یتیمی اش همراه میشوی تا به قدس میرسی! حسن و دالیا را در خاطرات او دوره میکنی... کودک ربوده شده را..هدی و اسامه را....با آمال به آمریکا مهاجرت میکنی و باز هم با او به بیروت باز میگردی!..به صبرا و شتیلا!...به کلبه عاشقانه یوسف و فاطمه پا میگذاری و بیخبر از همه جا به تماشای صبح فلسطین می نشینی! جوانه ی عشق را در قلب های آمال و مجید خواهی دید! اینجا معنی کوتاه اما بی نهایت را خواهی فهمید! گاه نیز با یوسف و درد عمیقش مویه میکنی! با سردرگمی اسماعیل به انتظار مینشینی! با کودکان فلسطین و سنگ هایشان به مقاومت خواهی پرداخت و در نهایت نسل چهارم بازمانده از این عشق و جنگ.....سارا را با یتیمی اش بدرود میگویی! ------------- متاسفانه یک ایراد بسیار بزرگ در کنار یک سوژه ی بسیار عالی قرار گرفته...روایتگری نویسنده گاه فراز دارد و گاه فرود. یک ستاره کم میکنم چون قلم چنین کتابی باید قویتر میبود ضمن اینکه زمان روایت به سرعت از اول شخص به ماضی و از ماضی به مضارع تغییر میکرد و این وقتی به جا و منظم نباشه خواننده رو گیج خواهد کرد[ اگرچه ترجمه روان بود.]یکسری غلط های تایپی هم وجود داشت. درمجموع چون سوژه رو بسیار دوست داشتم لذت بردم. 🍃سپاس از خانم سوزان ابوالهوا.
❤setayesh❤
اگر کتاب های دیگری مانند این کتاب مدنظر دارید معرفی کنید.💖💖💖ممنون.
|قافیه باران|
خواهش میکنم🍀
❤setayesh❤
خیلی ممنون از معرفی کاملتون.
fahime
من قبلا زخم داوود از انتشارات آرما رو خوندم و خیلی دوستش داشتم. این کتاب رو که دیدم، فکر کردم یک کتاب دیگه‌ از سوزان ابوالهواست و کلی خوشحال شدم، اما با خوندن چند صفحه متوجه شدم همون کتابه با یک ترجمه‌ی به شدت ضعیف. گویا عنوان اصلی کتاب صبحگاهان در جنین بوده با عنوان فرعی زخم داوود، و احتمالا به خاطر شباهت جنین به جنین، تبدیل شده به فلسطین. در کل خوندن این کتاب رو به شدت توصیه می‌کنم، اما این ترجمه رو نه. خیلی ضعیفه. البته از خانم خسروی که رکوردار ترجمه هستن و هر دو سه هفته یک کتاب منتشر می‌کنن، انتظاری هم جز این نیست.
Barzegar:)
کتاب خوبی بود اما ترجمه اون چیزی نبود که فکرش رو میکردم... اما خب در کل آدم دلش از این همه مصیبتی که میخونه به درد میاد.
aya63
جدا از متن و ترجمه که میتونست بهتر باشه ؛ داستان خوبی داشت و ما رو با فلسطین آشنا کرد و با زورگویان جهان
محب الشهدا
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
ساجده
چقدر تلخ بود تلخی که هنوز ادامه دارد... نمیدونم کتاب در مورد فلسطین کم نوشته شده یا من ندیدم .چقدر فلسطین مغفول مانده و چقدر ناشناخته است و چقدر مظلومند فلسطینی ها و اوارگان و چقدر ستمگرند اسرائیلی های اشغالگر ... به امید ازادی کامل فلسطین و نابودی اسرائیل
کاوه
یک داستان عاشقانه زیبا.

حجم

۲۶۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۱۶ صفحه

حجم

۲۶۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۱۶ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
۱۸,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد