نظرات کتاب زندگی جای دیگری است

نظرات کاربران

Dentist
این کتاب داستان یه شاعر جوان و مادرشه. مادری که مورد عشق و علاقه ی همسرش نیست، پس بعد از تولد پسرش به عشق بی رویه و افراطی به اون روی میاره و تلاش میکنه این عشق رو جایگزین ناکامی عاطفی زندگیش کنه. پسری که بسیار به مادرش وابستست، از برقراری رابطه ی درست ناتوانه، ضعیفه و برای جبران احساس حقارت ناشی از کنترل شدن دائمی توسط مادرش، به رفتارهای سادیسمی با پارتنرش روی میاره. از طرف دیگه مادر که احساس میکنه باید پسرش رو وابسته به خودش نگه داره تا بتونه اونو برای خودش حفظ کنه، هرگونه رفتار بالغانه ی فرزندش رو تهدید به حساب میاره و پارتنر فرزندش رو به چشم یک رقیب میبینه. کتاب، شرح دقیقی از این روابط بیمارگونست. روابطی که مصداق عینیش رو در خیلی از مادر و پسرهای ایرانی میشه دید. کتاب خیلی جالب و قابل تاملیه..
مهدیس 🌙
داستان، قصه ی پر فراز و فرود مادر و پسری است به نام یارومیل که از عشقی نامعمول شروع میشه و به مناسبات اجتماعی-سیاسی، جامعه هنری و اوضاع زمانه سر میکشد. کوندرا ”یارومیل” (شاعر جوان این قصه) را بهانه کرده تا نقدی سرسختانه به شاعران توخالی داشته باشه 👌 کوندرا به شدت قصه گوست و زبانی روان برای روایت این قصه انتخاب کرده و با طنزی زیبا و در بستری از شوخی شما را به خوندن ادامه ی این کتاب دعوت میکنه، این کتاب از اون دسته کتاب هاییه که جنبه روانشناختی و شخصیتیش بیشتر از داستانی بودن کتابه! میلان کوندرا معمولا قضاوت آشکاری نمیکنه اما در نهایت شیوه روایتش موجب میشه خواننده نهایتا تن به قضاوت شخصیت های داستان بده. از خوندنش راضی بودم و احتمالا بقیه آثار این نویسنده در لیست کتاب هایی که باید بخونم قرار میگیره 😌🌸
s.a
به نظر من اصلا کتاب جالبی نبود راضی نبودم👎👎😞😞
ا.م
تا قبل از خواندن این کتاب تصورم این بود که بار هستی بهترین اثر میلان کوندراست. نویسنده ای که تعریفش از روابط انسانی و احساسات درونی آنها آنقدر زمینی است که هر کسی می تواند لمسش کند. چون یا تجربه اش را داشته و یا به آن فکر کرده است. اما این کتاب یک شاهکار بود که قطعا بعد از یک وقفه کوتاه دوباره بازخوانی می کنم.
Rezi#
اره..زندگی جای دیگیه..
0
❤ محمد حسین ❤
قبلا دو تا کتاب، نسخه چاپی از میلان کوندرا خوندم، کتابهای هویت و بار هستی. چون از اونها خوشم اومده بود، این کتاب رو هم انتخاب کردم و خوندم اما اصلا اون انتظاری ک داشتم، نسبت به دو تا کتاب قبلی، برآورده نشد😕البته سلیقه‌ها با هم فرق داره و اینکه من کتاب رو نپسندیدم، دلیل نمیشه بقیه خوش‌شون نیاد، ولی در کل، من نتونستم ارتباطی با کتاب برقرار کنم و از خوندنش حس خوبی پیدا کنم😐
0
znb
کتاب خوبیه...تاثیر تربیت رو بر دیدگاه آدما در بزرگسالی نشون میده...شخصیتی که با تلاشهای مادر به شاعری تبدیل میشه با شخصیتی نامتعادل..
کتابخوان🤓
کتاب جالبی بود
aremesh
سلام. ای کاش چنین کتابی pdf بود. فرمت ePUB اصلا جذابیت ندارند و همون قیمت باید پرداخت شه!
zsadatm
نه به سانسور! چیزی که در طول خوندن این کتاب شدیدا متوجهش میشید، و از جذابیت متن کم می کنه. تاثیرات رفتار پدر و مادر و محیط زندگی روی خودآگاه و ناخودآگاه یک فرد از زمان کودکی تا مرگ، و تاثیر روابط ناسالم عاطفی روی افراد، تو کتاب قابل بررسی بود. اما حرف جدیدی هم نزد، چیزایی که الآن دیگه همه می دونن، نه فقط روانشناسا... شاید این کتاب برای کسانی که به عقاید کمونیست ها؛ مارکسیست ها وسوسیالیست ها و کشمکش های بینشون علاقه مندن جالب باشه؛ یا برای کسانی که به رابطه هنر (نقاشی، شعر، ...) و انقلاب ها توجه دارن، ولی برای بنده واقعا جذابیتی نداشت... و فقط منتظر بودم ببینم حرف کتاب چیه که متاسفانه مطلب جدیدی به دانسته های من اضافه نشد.
❦︎𝑭𝒂𝒓𝒏𝒂𝒛❦︎
کتابی کاملا سلیقه ای، برای من خیلی متوسط بود با تعاریفی که از کتاب شنیده بودم کاملا مغایرت داشت.

حجم

۲۷۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۳۸ صفحه

حجم

۲۷۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۳۸ صفحه

قیمت:
۸۷,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد