نظرات درباره کتاب چرا ملت ها شکست می خورند؟ و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب چرا ملت ها شکست می خورند؟ اثر محمدحسین نعیمی‌پور

نظرات کاربران درباره کتاب چرا ملت ها شکست می خورند؟

۳٫۰
(۳۷۲)
Orafa
این که عده ای دوست دارند فکر کنند که کشور ما شکست خورده است به خودشان و باورهای ضعیفشان بستگی دارد. حق ندارند این باور ضعیف و زبون رو به دیگران نیز القا کنند. در مورد جلد کتاب و عنوان کتاب باید تجدید نظر بشه. این توهین به باورهای ما هستش. در طراحی جلد دیگری از همین عنوان کتاب ظاهراً پرچم کشور فلسطین گنجانده شده و حالا هم پرچم خودم ما. اما کتاب به زبان اصلی اصلا این بحث ها را ندارد. جلدی ساده و طرحی ساده. شما ضعیف هستید به ما ربطی ندارد. جلد را عوض کنید!
کاربر ۱۱۴۵۹۱۶
شما چرا به خودت گرفتی؟ مگر تو کتاب نوشته ایرانیان شکست خورده اند؟ اصلا دلبندم کتاب را خواندی؟ لا اقل 50 صفحه اولشو می خوندی
ن ی
ببخشید ها ولی توان رسانه ای کشور رو دولت بسیار کاهش داده بعدش هم رسانه ملی ما در برابر شبکه های ماهواره ای شبکه های اجتماعی غربی و فضای مجازی مگر چقدر قدرت داره؟؟!!
Pūyān
حق ندارند؟ چرا شما یک نقد به این کتاب و این باور «باور ضعیف و زبون» نمی‌نویسید و اجازه نمی‌دید دیگران هردو رو بخونن و خودشون قضاوت کنند؟ شما چه کسی هستید که برای دیگران تصمیم می‌گیرید چه بخونن و چه نخونن؟ همین حرف شما، یک توهین به شعور دیگرانه! بخش عمده‌ای از توان رسانه‌ای کشور - اعم از تریبون‌ها، صدا و سیما و... - دست شماست؛ ولی با این حال همچنان نمی‌تونید از باورتون حرف بزنید و دفاع کنید و یک کتاب می‌تونه این‌طور شما رو بترسونه. نکنه دلیلش این هست که ناخودآگاهتون حس کرده باور خود شماست که ضعیفه؟ وگرنه این میزان ترس از وجود یک باور رقیب، به نظر نمیاد توجیه دیگری داشته باشه.
شقایق خیری
قبلش که جلد کتاب پرچم ایران بود، الانم پرچم فلسطین! چه وضعیه آخه؟ چیو میخواید برسونید؟ کتاب هر محتوایی هم داره، جلدش نامناسب انتخاب میشه. نشر خود تحقیر روزنه قطعا دیگه ازت کتاب نمی‌خونیم.
SURENA
پرچم اسرائیل رو بزنه راضی میشین؟؟
SeyeD
جالبه...بعد از نقد به طرح جلد کتاب که به رنگ پرچم ایران بود، حالا طرح جلد به رنگ پرچم فلسطین تغییر داده شده!!!
سیده فاطمه
اقااا جلد این کتاب و تغییر بدین به چه حقی همچین جلدی طراحی کرده انتشارات روزنه ! و طاقچه که این و گذاشته . عملا داره توهین می‌کنه واضحححححح:////
مهدیه ورزنده
واقعا متاسفم که ناشر کتاب انقد دچار خودتحقیریه که برا جلد کتاب، پرچم کشور عزیزمون ایران رو زده. واقعا عجیبه، این ناشر داره تو ایران کار میکنه نون این مملکتو میخوره بعد مث ادمای بی صفت به ایران لگدپرونی میکنه!!! حرومش باشه
محمد جواد فرهنگیان
چرا طاقچه نسبت به اعتراض کاربر ها به طرح جلد، هیچ واکنشی نشون نمیده؟!
کاربر ۵۰۱۱۹۱۴
فک نکنم طراحی ی جلد مربوط ب انتشارات ب طاقچه ربطی داشته باشه؟؟داره؟؟
Dav00d Darigh
من اول که کتابو دیدم روی جلدش این عکس رو گذاشته یکم شوک شدم و گفتم باید این کتابو بخونم تا بفهمم جریانش چیه اولش که شروع به خوندن میکنی احساس میکنی نویسنه فقط میخواد به ارزش های غربی بپردازه و بگه که غرب عالیه و فلان ولی وقتی به وسطای کتاب میرسی واقعا میفهمی که اینطور نیست و به طور جامع به زوایای مختلف ملت های مختلف میپردازه از اینکه زیربنای توسعه غرب روی نابودی جوامع آفریقایی و آمریکایی بوده تا رشد و توسعه چین. بعد از خوندن کتاب متوجه شدم که ناشر بازیرکی تمام اون چکیده مطلب کتاب که گذار از نهادهای استثماری به نهادهای فراگیر اقتصادی و سیاسیه رو نشون داده. البته یه مشکلی که این کتاب داره به نسبت تحولات این چند سال اخیر قدیمی شده (فکر کنم سال ۲۰۱۶ نوشته شده) و مشکل دیگه اش اینه که نقش رسانه های غربی و اینکه هزینه های هنگفت اونا برای تاثیرگذاشتن روی کشورهای دیگه و دلیل اینکه چرا کشورهای غربی اجازه دخالت توی کشورهای دیگه رو به قول خودشون به صورت دموکراتیک دارن ولی کشورهای دیگه اگه در مورد کشورهای غربی همچین حرف هایی بزنن محکوم میشن و ... نگفته
معصومه
حتی اگر این سه رنگ روی جلد ؛سه رنگ پرچم خیلی کشوارا باشه ولی در نگاه اول برای ما ایرانیا یادآور پرچم خودمونه و این خیلی منطقیه که نخواهیم عکس پرچم کشورمون با این عنوان کتاب یکجا باشه حتی اگه کشورمون مشکلات زیادی داشته باشه ما این حق رو به کسی نمیدیم که اینطور به کشورمون و پرچمش توهین کنه؛از طاقچه میخوام که جدا این موضوع رو پیگیری کنه
marym
دقیقاااا❤
داود
این کتاب برخلاف محتواش، اومده جلدی کااااملا ضداخلاقی زده .. اومده با طرح جلدش، بحث کلی رو جزئی القا کرده .. واقعا متاسفم به طراح و ناشر این نسخه از کتاب !!!
Amirreza Mahmoudzadeh-Sagheb
در این کتاب، نویسندگان نظریه‌ی خوبی برای تبیین و فهم علل فقر و غنا و ریشه‌های توسعه و عقب‌ماندگی کشورها ارائه می‌کنند. با این حال به نظر می‌رسد که تحلیل آن‌ها تا حدّی تک‌عاملی شده باشد؛ چرا که قصد توجیه همه‌ی مسائل و برهه‌های تاریخی را با آن دارند و بالطبع هرچند به طور کلی نهادها و ماهیت کثرت‌گرایی و فراگیری نهادها اهمیت بسیاری دارد، اما همان‌طور که خود نویسندگان گفتند، گاهاً مسیر نامقدر تاریخ رویه‌ای خلاف پیش‌بینی را رقم خواهد زد. بنابراین بهتر است کتاب با رویکردی انتقادی خوانده شود تا از سوگیری و تعصبات متعاقب روی یک نظرگاه جلوگیری شود.
Alireza Mohammadzade
کتاب پر از مغالطه هاییه که فقط توسط یه اقتصاددان قابلیت کشف شدن دارن. و کشف و فهمشون توسط مخاطب عادی عملا غیر ممکنه. در مجموع خوندش رو توصیه نمی کنم. نقطه مقابل نظرات این کتاب، کتاب های نیکوکاران نابه کار و مخصوصا کتاب انداختن نردبان از ها جون چانگه که خلاف این کتاب که بدون منبع صحبت کرده، کتاب هاش به شدت از لحاظ ارجاع به منابع غنیه.
مجید
این کتاب عالیه واقعا البته من نسخه چاپی رو از نمایشگاه خریدم خوندم دید خیلی خوبی ب شما میده و اینکه چگونه میشه پیشرفت کرد
جیمی جیم
طرح روی جلد کتاب از پرچم ایران به پرچم فلسطین تغییر کرد...
motaharesoleimani
ملت ایران شکست خورده نیست ! مترجم خودتحقیری داده
سیدعلی
جالب هست که مترجم یک کتاب برای خودش تصمیم میگیره که اصول ترجمه و حفظ امانتداری در انتقال محتوا و متن رو کنار بگذارد و با رد شدن از خطوط قرمز اخلاقی و امانتداری در انتقال محتوا، سعی در القای مطلبی خارج از نظر نویسنده و بر اساس نگاه سیاست زده ی خود در قبال ملت خودش دارد. این گونه تعصبات مخل در انتقال معنا و محتوا بعید نیست در ترجمه اصلی کتاب هم به نوعی عدم امانتداری در متن زبان اصلی منجر شده باشد. لذا این گونه نگاه خارج از شیوه های روشمند نهادینه شده علمی، باعث تنزل جایگاه علمی و دقت نظر پژوهشی خواهد بود و نوعی ایراد پیش داوری خارج از تعهد متن محوری می باشد، که مترجم حق این کار را ندارد و نوعی دیکتاتوری مترجم در انتقال محتوا با القای پیش داوری ذهنی خود به ذهن مخاطب را به دنبال خواهد داشت که منجر به جلوگیری از آزاد اندیشی مخاطب خواهد بود، به گونه ای که مترجم حق تفکر آزادانه را از مخاطب سلب میکند.
a_lovely_sister
حتما حتما حتما این کتاب رو بخونید من اول که شروعش کردم فکر میکردم خسته کننده باشه یا نفهمم مطالبش رو ولی اصلا اینطوری نیست به این کامنتای راجع به طرح جلد هم توجه نکنید مشخصه چرا این کامنتا زیاده:)
سانچو هستم
چرا پرچم ایرانو گذاشتین😐
Taha Abbasi
پرچم ایران نیست که ستونم؛ یه ذره بیشتذ دقت کنیدمیفهمی پرچمش شبیه پرچم فلسطینه
Amirmasoud1992
یکی از بهترین کتاب هایی که بشر نوشته
ترابی
چه مقدمه خوبی داشت :) رفت تو لیست مطالعه م
وحید
کتاب فوق‌العاده ‌ای‌ه و دید بسیار خوبی در مورد علت رشد و عقب‌موندگی کشورها میده.

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۶۶۴ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۶۶۴ صفحه

قیمت:
۹۴,۷۵۰
تومان