نظرات درباره کتاب بخش دی و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۷ | طاقچه
کتاب بخش دی اثر فریدا مک فادن

نظرات کاربران درباره کتاب بخش دی

انتشارات:نشر نون
امتیاز:
۴.۳از ۴۲۷ رأی
۴٫۳
(۴۲۷)
بهناز
بسیار مهیج
nadia92
نمیدونم بخش روان پزشکی کشورای دیگه با ما متفاوته یه نویسنده این طوری نشون داده. همه ی بخشها توی پزشکی یه برنامه صبحگاهی ارائه کیس دارن که اساتید یا همون اتندینگ در ان حضور پیدا میکنن. ایمی هم که روز اولش نبوده که کلا وارد بخش روان شده. پس خیلی عجیبه که استادشو نمیشناسه . بعدم معمولا توی بخشای دیگه مشاوره روان میذارن پس دانشجوها حتی قبل از ورود به یه بخش اساتید رو میشناسن. یا اینکه توی کیس ریپورتایی که هست و دانشجوها حضور دارن میشناسنشون. در نهایت خیلی عجیبه که گبی درباره ظاهر استادشون با ایمی حرف نزده بود. یه چیز جالب دیگه اینه که وقتی ادم درسای روان پزشکی رو میخونه دونه دونه بیماره ها و علائم رو میتونه به اطرافیانش نسبت بده و بگه عه فلانی هم همین طوره ولی معیار بیماری پر نمیکنه.خیلی جالبه که ایمی اصلا درسای مربوط به بایپولار رو نخونده بوده که بدونه چقدر ادمای خطرناک و غیرقابل اعتمادی میتونن باشن. بازم به جید امید داشته. کلا نویسنده توی کتاباش قهرمانشو یه ادم ضعیف النفس نشون میده که تفکر منطقی ندارن. یعنی حتی یک لحظه هم توی کل داستان ایمی که مثلا باهوشه شک نمیکنه که اپم خطرناکی که معلمشونو میخواسته بکشه ممکنه ترتیب این کارا رو داده باشه. توی کتاب زندانی هم همین طور بود. یه غلط ترجمه‌ای هم من پیدا کردم. فصل ۴۴ یه اصطلاحی به غلط ترجمه شدهافسردگی تنفسی درست نیست. ترجمه اش میشه ایست تنفسی یا کاهش تعداد تنفس. توی کتابایی که یکم اصطلاحات تخصصی ممکنه به کار بره بد نیست از یه متخصص این کار هم بخوان بعضی اصطلاحات رو براشون معنی کنه. در مجموع کارای نویسنده با توجه به این دو کتابی که ازش خوندم و سعی کرده قهرمانانش در حیطه درمان باشن(پزشک و پرستار) ولی کارای پر نقدی هستند.فکر نمیکنم کتابای دیگه رو ازش فعلا بخونم براساس دوکتابی که خوندم سبک نویسنده این بوده که قهرمان وارد محیطی میشه که یه نفر از گذشته اش در اون حضور داره ولی به کسی چیزی نمیگیه.
helma
واقعاااا توصیه میکنم بخونید..این کتاب آنقدر هیجانش بالاست و پر پیچ و خمه ک آخرشم نمیتونی تصور کنی هر لحظه یه اتفاقی تو داستان پیش میاد ک اصلا انتظارشو نداشتی و کلا شوکه میشی اگر شک دارید تو خریدش پیشنهاد میکنم حتما بخرید..برای خرید کتابهای مک فادن اصن نباید تردید داشته باشی..
zeinab
داستان جذابی داره، مخصوصاً برای دانشجویان پزشکی و پزشکان میتونه جالب باشه
maryio_bio
مگه کتابی که فریدا مک فادن نویسندش باشه میتونه بد باشه ؟ :)
Mohadese M
سلام. در کل کتاب، کتاب خوبیه. هرچه به سمت صفحات پایانی برید، با جذابیت بیشتری روبرو میشید. واقعیت من توقع جذابیت خیلی بیشتر رو با توجه به تعریف ها و تبلیغ ها داشتم، ولی در قسمت هایی با یکنواختی و سیری عادی مواجه شدم. ولی در کل خوبه و برای یه بار خوندن، مناسبه.البته به نظرم کتابی نیست که دلت بخواد بارها و بارها، خوندنش رو تکرار کنی. موفق باشید.
درسا
کتاب باحالی بود.کشش دار و یه کمی ترسناک جون میده برا یه فیلم سینمایی ژانر وحشت
س.ب.ا
از این کتاباس که یک ثانیه هم نمیتونی بزاریش کنار به نظرم داستان جالبی داشت. همچنین خواننده رو برای ادامه ی داستان به وجد میاره.
عطیه جعفرزاده
موقعیتتون رو شبیه سازی کنید و بخونید مثل حبس شدن تو ی اتاق در بسته.
nadia_hz
این کتاب عالیه به رمان جنایی که اصلا نمیشه فهمید بعد چه اتفافی می افتد خیلی زیباست درباره دختری که باید یه شب تا صبح تو لخش روانی بیمارستان بمونه و کارآموزی شو بگذرونه که اصلا دلش نمیخواد بره به اون بخش ❤️
Dark Lady
جالب بود
کاربر ۵۲۵۷۱۶۳
با حال بود ارزش وقت گذاشتن داشت
nasim
تا قبل از نوروز 1403 کتابخوان بودم، از ادبیات روسیه، فرانسه، امریکا تا ژاپن. اما مدتی بود کتابها حس کسالت داشتند و ناگهان تصمیم گرفتم سبک کتاب خواندنم را عوض کنم. این دومین کتاب از ژانر فانتزی، هیجانی، ترسناک است و باید بگویم واقعا لذت بردم. داستان پردازی عالی، غافلگیری، تعلیق و هر آنچه برای میخکوب شدن خواننده لازم است در این کتاب هست.
ghazal
ایمی قرار است اولین شب را در بخش دی بگذراند اما چیزی او را مشوش کرده و آن حضور جید در این بخش است، دوست دوران کودکی اش و کسی که همه راز های او رامی داند. داستان ریتم بسیار خوبی داشت و هر صفحه با اطلاعاتی جدید بیشتر آدم را گیج میکرد؛ که البته این موضوع خوبی برای رمان های معمایی است چون باعث میشود به کتاب بچسبید و داستان را دنبال کنید.تا جایی که به یاد دارم باید بگم تنها رمان معمایی بود که پایانش نه تنها ناامیدم نکرد بلکه حس هیجان زیادی را در وجودم شعله ور کرد . شروع و پایان بی نظیر و خط داستانی پر پیچ و خم و جذابی داشت .
خولین
به شدت جذاب بود، پیشنهاد مبشه
Kosar
یکی از جالب ترین و هیجان انگیز ترین کتابایی بود که توی این ژانر خوندم. تا لحظه آخر غافلگیری داشت و تا وقتی که تموم شد به سختی می‌ذاشتمش کنار تا بتونم کار دیگه ای انجام بدم. حتما حتما پیشنهادش می‌کنم.
یاس :)
هیجان کتاب خیلی بالاست و حتما خیلی زود تمومش میکنید..ترجمه عالی و روان هست خیلی از قسمت‌های کتاب قابل پیش بینی نیست ولی آخرش رو من تونستم حدس بزنم☹️اما خب از هیجان کتاب کم نشد. اینم بگم که یک سوم ابتدایی کتاب اتفاقات تکراری خیلی میفته و مکالمات تکراری زیادند مخصوصا این مکالمه: ایمی تو باید یه کم بخوابی...آره سعی میکنم یه کم بخوابم یعنی انقدر این جمله تکرار شد که دیگه من خندم میگرفت. ولی در کل پیشنهاد میکنم حتما بخونیدش👍
sahar
خیلی داستانش هیجان انگیز و جذابه، خوب بود در کل.
🌊
بنظرم هر صفحه ی کتاب میتونست هیجان جدیدی به داستان بده، کاملا غیرقابل پیش بینی بود اگه از ژانر های جنایی خوشتون میاد واقعا عاشق این کتاب میشید
جان‌نگار
خواندنش سه شب و جمعا ۴ ساعت طول کشید دومین کتابی بود که از مک فادن می خواندم و "هیچ وقت دروغ نگو" توقعم را به شدت بالا برده بود اما برخلاف آن بخش D تا اواسطش برایم خسته کننده بود و کند پیش رفت از طرفی شما شاهد یک شلختگی در متن زمان حال داستان می شوید که ممکن است فکر کنید ایراد از نویسنده است اما در اصل دارد ذهن مشوش راوی را نشان می دهد. و اما امان از آخر داستان و پلات توییست هایی که مک فادن خلق می کند. شاهکار و به یاد ماندنی! چندتایی از حدس هایم درست درآمد اما باز هم در شگفتی راز پایان داستان باقی ماندم و جا خوردم. انقدری که تقریبا سی صفحه انتهایی را با تپش قلب فراوان خواندم و اجازه بدهید که بگویم پلات توییستش از "هیچ وقت دروغ نگو" چندین بار هیجان انگیزتر و خوفناک تر بود. اما از باقی نظرها من هیچ وقت دروغ نگو را بیشتر ترجیح میدادم؛ متن شسته رفته تر و خط داستانی بهتری داشت. اما از خیر هیجان این داستان نگذرید!🌱

حجم

۲۶۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۲۶۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان