نظرات درباره کتاب یک روز قشنگ بارانی و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب یک روز قشنگ بارانی اثر اریک امانوئل اشمیت

نظرات کاربران درباره کتاب یک روز قشنگ بارانی

انتشارات:نشر قطره
امتیاز:
۴.۱از ۸۱ رأی
۴٫۱
(۸۱)
maryam mafakheri
با تشکر از طاقچه عزیز که با هدیه آخر هفته اش، کتاب" بی خود وبی جهت" استاد شهلا حائری( استاد رشته انسان شناسی فرهنگی در دانشگاه بوستون آمریکا) را شناختم و با اطمینان، شروع به مطالعه کتاب‌های ترجمه شده ایشان کردم. از داستان های کتاب "یک روز زیبای بارانی" لذت بردم، گاهی لبخند زدم و خندیدم و داستان آخر که یک درام لطیف بود. اجرای آقای مهرداد ضیائی فوق العاده بود و با تشکر از همه پدیدآورندگان این کتاب شنیداری فوق العاده . نام "اریک امانوئل اشمیت" را گوگل کردم: در سال 1960 میلادی در شهر لیون فرانسه متولد شد. او بین سال‌های 1980 تا 1985 در رشته‌ی فلسفه و موسیقی در مدرسه‌ی عالی اکول نرمال پاریس کسب دانش کرد. سپس تحصیل را در دانشگاه سوربن فرانسه ادامه داد و مدرک دکترای خود را سال 1987 در رشته‌ی فلسفه گرفت.
ینیسه
این متن رو خود خانم حائری نوشته اند
بِـ✮ـیلی
ممنونم از تحقیقات فوق العادتون🦥💓
scorpion
این کتاب با ۵ داستان زیباش خیلی راحت شمارو حتی برای مدت کوتاهی هم که شده ، از هیاهو و مشغله زندگی دور میکنه و هر داستان ، در خودش معنایی به همراه داره ، که از نظر تاثیر گذاری شاید کار یک کتاب جدا رو انجام میده؛ از همون داستان هایی که خلقو خوی بیجون انسان رو تغییر میده، از اون داستان هایی که نوشته شده واسه‌ی تغییر دادن حسو حال بیحالی. یه لحظه هم درنگ نکنید.
بِـ✮ـیلی
ممنونم از توصیفات حرفه ایتون
کاربر 6033708
من این کتاب رو با علاقه زیاد خوندم حتی در عرص چند ساعت تمومش کردم داستانهاش خیلی قشنگ و پراز نکته هایی بود که باعث میشد گاهی لبخند گاهی اشک تو چشمت بیاد و گاهی هم افسوس بخوری که چرا بعضی از انسانها قدر نشنساس هستند و به انسانیت احترام نمیزارن
•Pinaar•
من معتقدم که کتاب ها مارو انتخاب میکنن که اونها رو بخونیم، نه ما اونهارو. بعد از چند کتاب جنایی-معمایی دلم خیلی یه مجموعه داستان ملایم که ذهنم موقع خوندنش اروم باشه میخواست. گشتم اما چیزی پیدا نکردم. اتفاقی این کتاب رو توی کتابخونه طاقچه ام پیدا کردم. مثل یه لیوان آب خنک توی دل تابستون بود. یا حتی مثل یه راحت الحلقوم شیرین و خوشمزه. خیلی بهم چسبید. تا الان دوتا کتاب از آقای اشمیت خوندم و هردوتاش رو واقعا دوست داشتم. داستان های خوب و جذابی داشت. پایان بعضی‌هاش جالب و غیر منتظره بود. خلاصه که بخونید و لذت ببرید.
محمدرضا باقری
کتاب شامل ۵ داستانه که خوندن هر کدوم تقریباً ۲۰ الی ۳۰ دقیقه زمان می‌بره. نویسنده به خوبی تونسته فضای داستان و حس و حال شخصیت‌ها رو به مخاطب انتقال بده. داستان‌ها بیشتر تو ارتباطات خانوادگی رقم می‌خوره. به شخصه با دو داستان اول ارتباط بیشتری گرفتم در حالی که به نظرم انتهای بقیه‌ی داستان‌ها می‌تونست بهتر باشه. خوندنش خالی از لطف نیست.
M
ممنون از هدیه طاقچه کتاب خوب و لذت‌بخشی است.
مطهره
برخی داستان های ابتدایی قشنگ بودن ولی در ادامه داستان های آخر خیلی جالب نبودن
1984
نباید گفت چه روز مزخرفی؛ یک روز قشنگ بارونیه... خیلی قشنگه داستانهاش. آفرین.
Yousef Fathi
هر فصل این کتاب جوری با روح و روان آدم بازی می‌کنه که مدام و مدام منتظری که چه‌اتفاقی قراره بیافته! کتاب به‌شدت محشریه! من که خیلی دوسش داشتم :)
sin.ein.mim
یک کلمه انگار خود زندگی بود! با همه زشتی‌ها و زیبایی‌هاش! لذت بردم از خوندنش و دوست دارم بیشتر از این نویسنده بخونم
Hadi Oliaee
خوب کتاب جذابیه وباخواندنش حال خوب دارم توصیه میکنم حتما بخونید داستانهای متفاوتی رو تجربه میکنید
غزاله طوسی
محشر بود.
Hossein shiravand
نتونستم تمومش کنم برام جذاب نبود
کاربر ۴۵۹۱۴۸۲
یک روز قشنگ بارانی، یک کتاب قشنگ خواندنیه. چندتا داستان بامزه که زنها محور اصلیشان هستند. مخصوصا "اُدت معمولی".
بهاره
من کتاب رو دوست داشتم مناسب بزرگسال هست و از چند داستانک شکل گرفته
نگین
قشنگ بود
زینب نظیفی
کتاب پر احساسی بود، بعد از تموم شدن هر داستانش چند لحظه ای داخلش جا می موندم.
Mohammad Bagheri
مجموعه داستان ساده و در عین حال جذابی بود.
Maryam Shahriari
مجموعه داستانی درباره عشق. عشق زن و مرد و حتی مادر و فرزند. یکی دوتا از داستان‌های این مجموعه تا سالها یادتون خواهند ماند. کما اینکه من سالها پیش خونده بودمشون و الان دوباره خودم رو مهمون لذت بردن از زیبایی این عشق کردم‌.
Sharareh Haghgooei
من اصلا به داستان کوتاه علاقه ندارم اما این کتاب واقعا جذاب و دوست داشتنیه.جذابیتش هم تاکیدش بر جنبه های قشنگ، ساده و معمولی زندگیه. برای من «ادت معمولی» زیباترین داستان مجموعه بود.

حجم

۹۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

حجم

۹۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

قیمت:
۴۶,۰۰۰
۲۳,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد