نظرات درباره کتاب خداحافظ گاری کوپر و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب خداحافظ گاری کوپر اثر رومن  گاری

نظرات کاربران درباره کتاب خداحافظ گاری کوپر

نویسنده:رومن گاری
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۱۳ رأی
۴٫۱
(۱۳)
Mary gholami
*جس، میلیون ها و میلیارد ها آدم توی این دنیا هست که همه شون می تونن بی تو زندگی کنن. اما آخه چرا من نمی تونم. این دردرو کجا ببرم؟ من نمی تونم بی تو زندگی کنم کاری که هر کسی می تونه بکنه....* . #خداحافظ_گاری_کوپر اثری از #رومن_گاری داستان لنی را روایت می کند جوان آمریکایی که برای فرار از جنگ ویتنام به سوئیس و خانه دوستش باگ در کوه های آلپ گریخته است. لنی عاشق اسکی است و برای گذران زندگی به آموزش اسکی می پردازد و در عین حال به دنبال رهایی و آزادی است و از وابستگی بیزار است و می خواهد به هیچی تعلقی نداشته باشد حتی به وطنش که از ان فرار کرده است. اما با آمدن عشقی به زندگی که تهدیدی برای آزادی او است همه چیز تغییر می کند تا جای که لنی که از وابسته شدن گریزان است عاشق میشه و .... . صفحات: 288 .
Benjamin
ترجمه کتاب خیلی خوب بود.
amirgpis
داستان تا آخر فصل اول شاید کمی کسل کننده باشه چون بیشتر خاطرات لنی و تفکرات خودشو دوستاشو میگه ولی از شروع فصل دوم وارد این داستان بینظیر میشید پسری که فکر میکنه به هیچکس نیازی نداره و خودشو از همه قید و بند ها رها میکنه ولی اینطور نیست اون نمیتونه خودشو از بند عشق رها کنه قفسی که براش از هر رهایی بهتره و لنی اینو میدونه بخاطر همین هم میترسه... عاشقانه لنی و جس جزو جذاب ترین عاشقانه هایی بود که تو کل عمرم خوندم ، بدون هیچ کلیشه و اغراق و کاملا واقعی و لمس کردنی حسی که خوندن این کتاب بهتون میده رو هیچوقت فراموش نمیکنید
احسان
یکی از بهترین رمان‌هایی که سالها پیش خواندم خواندم. در مورد جوانی که یه یک نوع سرگشتگی دچار است و در ازای به دست آوردن یک زندگی به زعم خود آزاد از هر نوع قید و بندی به کوههای آلپ پناه برده. از جهاتی نکات مشترکی و اندکی با کتاب وداع با اسلحه دارد. هرچند سبک منحصر به فرد رومن گاری در نوعی بذله گویی هدفمند، این اثر را به طور کلی متفاوت می کند. یک نکته دیگر اینکه همین کتاب با همین ترجمه در پلتفرم دیگری به صورت epub هست. علاوه بر اینکه همین pdf هم برای خواندن به صورت الکترونیکی بهینه نیست. فونت ریز و حاشیه سفید بسیار غیر منطقی. عملا فایلی گه برای چاپ تهیه شده، اینجا گذاشته شده.
کاربر 7238691
نکته مثبت کتاب ترجمه خوبش بود. قسمتهای جذاب داشت اما بخشهاییش هم کسل کننده بود

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
۳۶,۰۰۰
۲۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد