نظرات کتاب نظریه نسبیت خاص و عام
کتاب نظریه نسبیت خاص و عام اثر آلبرت اینشتین

کتاب نظریه نسبیت خاص و عام

امتیاز:
۴.۳از ۳۴ رأیخواندن نظرات

نظرات کاربران

خوابگزار
۱۹۳۶ ژانویه ۱۹ دکتر انیشتین عزیز من ما سوالی را مطرح می کنیم: آیا دانشمندان دعا می خوانند؟ این با پرسیدن اینکه آیا ما می توانیم به هر دو دین و علم معتقد باشیم آغاز می شود. ما در حال نوشتن به سایر دانشمندان و مردان بزرگ هستیم ، تا جواب سوال خود را بدست آوریم. این باعث افتخار ما خواهد شد که اگر شما جواب سوال ما را بدهید: آیا دانشمندان دعا می کنند؟ اگر می کنند دعای آنها چیست؟ ما در کلاس ششم خانم الیس هستیم. با احترام فیلیس تنها ۵ روز بعد انیشتین جواب نامه را نوشت ۱۹۳۶ ژانویه ۲۴ فیلیس عزیز من تلاش خواهم کرد که جواب تورا به هر چه سادگی بدم. و اینجا جواب من است: دانشمندان معتقدند که هر رخداد، از جمله امور انسان ها، بر طبق قوانین طبیعت است. بنابراین یک دانشمند نمی تواند به این باور تمایل داشته باشد که این دوره از وقایع می تواند توسط دعا که یک آرزوی ماوراالطبیعه است تحت تاثیر قرار گیرد. با این حال ما می پذیریم که دانش واقعی ما از این نیروها ناقص است، به طوری که در پایان اعتقاد به یک روح غایی بصورت نوعی از ایمان باقی می ماند. این باور حتی با دستاوردهای کنونی علم به گستردگی باقی مانده است. اما همچنین هر کسی که بطور جدی درگیر دستیابی به علم است متقاعد شده است که بعضی روح ها در قوانین هستی آشکار هستند، اونی که بطور گسترده ای برای انسان ها برتر است. در اینجا دنبال علم بودن، منجر به یک نوع خاصی از احساسات مذهبی می شود که کاملا متفاوت از دینداری ساده دیگران است. [۱] با احترام آلبرت انیشتین پانوشت: [۱] انیشتین یک معتقد به خدای اسپینوزا بود.
وطن پرست
ببینید من با توجه به اطلاعاتم از فزیکی و شیمی صلاحیت اظهار نظر درباره این کتابو ندادم البته که حتی کامل نخوندمش ولی من یه سوال دارم سوالمم اینه که چرا هر جا میری توی هر نوع دسته ای چرا بحث رو کلا از موضوع کتاب منحرف و به دفاع از دین یا انتقاد از اون می‌پردازید ببنید من نمیخوام از گروه خواستی طرفداری کنم ولی به نظرم وقتی راجع به خود کتاب نظر بدیم مفید تر خواهد بود. دمتونم گرم❤️
کاربر 2455166
اینشتین هم مانند ما یگ، انسان بوده است که علایق،و باور های حاص خودشو داشته..... ما باید علم اونو،بیشتر مورد توجه قرار بدیم نه باور هاشو...
physic
حتماً شنیدید سخن اینیشتین را که می گوید: خیری در این طیف و فرمول نیست که کشف می شود من فقط می خواهم بدانم او چگونه آفریده است. این حرف او اگر از خودش باشد و دروغ نباشد نشان می دهد که اینیشتین با علم شناختی از خالق را می خواسته.
Pūyān
اینشتین به شدت به ساده‌سازی اعتقاد داشت و این کار رو دقیقاً در این کتاب هم انجام داده.
نه شرقی، نه غربی، انسانی
‌ تحقیقات علمی بر روی این پایه استوار است که همه اتفاقاتی که می‌افتند معین شده توسط قوانین طبیعت هستند و این در مورد اعمال مردم نیز صادق است. به همین دلیل است که یک محقق علمی به سختی می‌تواند تمایل به این عقیده داشته باشد که اتفاق‌ها را می‌توان با دعا خواندن تحت تأثیر قرار داد، مثلا با آرزو کردن و تمنا کردن از یک موجود ماورای طبیعت بتوان به تغییری دست یافت. آلبرت انیشتین 📃 نامه در جواب فیلیس رایت (۲۴ ژانویه ۱۹۳۶)
کاربر 2455166
من فقط توی دنیا به یک چیز باور دارم..... که شاید از نظر شما چرت باشد.... یک جمله از نیچه:من ترجیح میدوهم خدارا قبول داشته باشم و بمیرم .و ببینم خدایی نیست تاا اینکه خدارا قبول نداشته باشم،و بمیرم ،و ببینم خدایی هست .......
Tesla €
سلام یادمه تو بحث با روح الله هم شما بودی و اون فک کرد ما همه ی نفریم😃😃 ولی واقعا جناب شرقی و غربی تفکرات ما شبیه به همه البته من به خدا اعتقاد دارم ترجیح ام اینه بیشتر انسان درستی باشم تا مومن بهشتی.بهتر هم هست به عقاید هم احترام بزاریم و لازم نیست دیگران رو به بهشت ببریم.
behnam.k
هم وطن بس کن داداش
Iman Farrokhi
فهرستش اشتباه است.
ویرا
بسیار عالی حرفی برای گفتن ندارند انیشتین...
AMiR
hero for ever
0
فرشاد اشکبوس
اینشتین همانگونه که خود در دیباچه این نبیگ(کتاب) گفته آن را ساده(عامه-پاپیولار) نوشته و به بیشتر لز ریاضی دبیرستان نیاز نیست. من این نبیگ رو با ترجمه عسجدی زمانی که۱۵ سال داشتم خوندم و باینشتین در اون سیار شیوا و خوب نسبیت رو روشن‌نگری کرده(توضیح داده) . خوندنش رو به کسانی که دنبال یک نبیگ هستن که ساده، نیبیت رو بگه سفارش می‌کنم.
hezha shams
از کجا باید دانلود کنم؟!
کاربر 312943
کتابیست عالی
جواد
کتابی است عالی

حجم

۹۰۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۹۰۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۴,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد