نظرات درباره کتاب آنچه با پول نمی توان خرید و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب آنچه با پول نمی توان خرید اثر مایکل سندل

نظرات کاربران درباره کتاب آنچه با پول نمی توان خرید

نویسنده:مایکل سندل
انتشارات:نشر مرکز
امتیاز:
۴.۶از ۷ رأی
۴٫۶
(۷)
احسان
کتاب بسیار خواندنی از مایکل سندل که به دلیل کلاسهای آنلاین اخلاق خود بسیار مشهور شده. این کتاب به مسایل مرزی می‌پردازد که در آن باید تصمیم بگیریم که چه چیزهایی کالای خرید و فروش می توانند باشند و بازار تا کجا میتواند ورود کند. ویژگی بارز مایکل سندل این است که تا حد زیادی عقب می‌ایستد و رویکردهای مختلف را ارائه می‌کند. بیشتر هدف او درگیر کردن فرد با موضوع از جنبه های اخلاقی و سیاسی مختلف است. به‌طور کلی تمامی کتابهای مایکل سندل می توانند راهگشا و البته راهنمای مناسبی برای درست اندیشیدن در مسائل مختلف سیاسی باشند.
First Last
کتاب بسیار عالی از منظر نگاه نویسنده، نشان دادن تسری نگاه اقتصاد بازاری به سایر ارزش ها و اخلاق ها، و دخالت این نگاه در ساختن ارزش های مخصوص خود، و این یعنی فساد.
motahareh Molaie
این کتاب درباره اینکه آیا باید همه چیز رو با پول خرید یا نه صحبت می‌کنه و میگه برای جواب به این سوال باید دو عامل عدالت و فساد رو در نظر گرفت. کتاب جالبی بود، ولی به نظرم خیلی تکرار داشت و بیشتر مبتنی بر نظر نویسنده بود تا تحقیقات علمی و می‌تونست توی ۵۰ صفحه جمع بشه. شخصا برای کتاب اقتصادی خوب، «حرفهایی با دخترم درباره اقتصاد» و بعد از اون، کتاب «نردبان شکسته» رو توصیه میکنم. بعد از خواندن اون دو کتاب، این یکی به نظرم حرف زیادی برای گفتن نداشت.
NKH
کتاب حاضر رو میشه بیشتر یه جستار درباره‌ی رخداد‌هایی که جنبه‌ی اقتصادی و سرمایه‌داری اونا باعث ایجاد سئوالات اخلاقی در این رابطه شده ، دونست. نقطه قوت کتاب اینه موارد مورد مطالعه زیادن ولی نقطه ضعف اون رو از دیدگاه فلسفی می‌توان موجه دونست که متاسفانه اصن واکاوی عمیق نداره و از این مهمه‌تر فقط نقش یک توصیف‌گر رو داره و خیلی خیلی کم راهی برای برون‌رفت پیشنهاد میکنه در کل ارزش خوندن رو داره.
Morteza B
کتابی بسیار خوب در نقد بازاری دیدن همه چیز با مثال‌های فراوان از مواردی که ارزش بازاری حاکم شده (از خرید و فروش نوبت و صف و جریمه ها و هدایا و اعضای بدن گرفته تا تبلیغاتی که به همه جای زندگی رخنه کردن) که نویسنده به اونها از دو جنبه نقد داره: افزایش نابرابری و همچنین فساد(به معنای دست درازی به ارزش ها و مفاهیم اصیل).

حجم

۲۵۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۳ صفحه

حجم

۲۵۴٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۳ صفحه

قیمت:
۴۴,۰۰۰
۲۲,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد