نظرات درباره کتاب شنژن و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب شنژن اثر گی دولیل

نظرات کاربران درباره کتاب شنژن

نویسنده:گی دولیل
انتشارات:نشر اطراف
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۱۲ رأی
۳٫۸
(۱۲)
نون صات
بسمه تذکر مهم: کتاب، یا بهتر بشه توصیفش کرد، "سفر" ی که پیش روتون هست، اوقات خوشی رو براتون رقم خواهد زد. کسایی که اهل مطالعه سفرنامه هستن میدونن یکی از چالشای اصلی در سفرنامه خود شخص نویسندست که در طول کتاب به صورت همراه و تور لیدر ما حضور داره. گی دولیل، میشه گفت یک انسان رها، خوش مشرب، راحت و خوش فکره که شمارو در نهایت راحتی و سادگی به دل روزمرگی جاهایی که رفته میبره. ممکنه در وهله اول سبک کمیک برای خیلی افراد مطلوب نباشه، اما این احساس به زودی و با تورق دو سه صفحه جای خودش رو به لذتی جدید میده. حال و هوای انعکاس اتفاقات و مناظر به قلم یک کارتونیست بر صفحه روزگار اتفاقیه که از دستش ندین.
وحید
این کتاب برای نزدیک به ۳۰ سال پیش است و به نظرم اولین کتاب دولیل با این سبک باشد، دوره‌ای که شنژن به عنوان منطقه ی آزاد از بقیه چین جدا بود و در حالی که بقیه چین کم‌وبیش در حال اداره شدن به شیوه سوسیالیستی بود و به نسبت کندتر تغییر می‌کرد، این بخش در قالب سرمایه‌داری اداره می‌شد و به پیش می‌تاخت، اگر کسی تحولات چین را دوست داشته باشد کتاب بدی نیست، اما در کل کتاب‌های بعدی‌ش را بهتر نوشته.
مهتاب
کیفیت اون سه تا کمیک‌استریپ دیگه‌ای که از گی دولیل خوندم رو نداشت ولی بازم جالبه. یه کمیک‌استریپ از یه کارتونیست کاناداییه تو سفری که به چین داشته.
zahrahro
تصورم رو از چین عوض کرد! گی‌دولیل کاراش خیلی باحاله کلا چون هی می‌ره شهرای مختلف تو کشورای عجیب و اتفاقایی که براش میفته رو به تصویر می‌کشه.بعد خوندن این کتاب من تازه یادم افتاد خب چین کشور به اون بزرگی معلومه هر شهرش با شهر دیگه فرق داره و انقدر جزییات روزمره بهت می‌ده که فکر می‌کنی خودت داری تو کوچه خیابونای شنژن راه می‌ری و همه چی رو از نزدیک می‌بینی.
H.B
خاطراتشو با تصویر نقل کرده بود که مدل جذابی بودش برای من

حجم

۵۸٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۴ صفحه

حجم

۵۸٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۴ صفحه

قیمت:
۵۳,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد