نظرات درباره کتاب کلکسیونر چشم و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب کلکسیونر چشم اثر سباستین فیتسک

نظرات کاربران درباره کتاب کلکسیونر چشم

۴٫۱
(۴۴)
فاطمه.م
داستان جنایی پرکشش درباره قاتل سریالی که تا به حال سه خانواده را نابود کرده، مادر خانواده را می کشد و بچه حدودا ده ساله را می دزدد و جایی پنهان می کند و چهل و چهار ساعت به پدر خانواده وقت می دهد که او را پیدا کند. حالا زورباخ، پلیس سابق و روزنامه نگار جنایی درگیر پرونده جدید شده، دیدار عجیبش با شاهدی کور به او انگیزه می دهد بچه های گم شده را قبل از اتمام زمان پیدا کند و جانشان را نجات دهد اما سرنخ ها او را مظنون نشان می دهند. روایت بخصوص درباره شاهد کور، آلینا جذاب است و پیچیدگی های داستان بجا و ضرباهنگ سریع است. پایان بندی و نامه قاتل به خیلی از سوالات جواب داد هرچند اواخر داستان، قاتل قابل حدس بود. به نظرم کتاب متوسطی بود و کمتر از انتظارات حاصل از تبلیغات و تعریف و تمجیدها ولی در کل یک داستان جنایی جذاب و سرگرم کننده بود با ترجمه قابل تحمل.
هانی
چه نقد خوبی؛ هرچند ترجمه از قابل تحمل کمی پایین تر بود
shayestehbanoo
یک جنایی متفاوت و جذاب بتظرم جنایی خونها اب دستتونه بگذارید زمین و بخونیدش بی برو برگرد عاشق پرداخت متفاوت این کتاب میشید … زورباخ افسر اخراجی پلیس در حالیکه در حال حاضر شغلش خبرنگاریه در گیر پرونده ی قاتل سریالی به اسم کلکسیونر چشم میشه … بیشتر بنظر من نباید چیزی گفت چون جذابیت های کتاب اسپویل میشه اما توصیه اکید دارم بخونید و کیف کنید با ادبیات جنایی خلاق آلمان
ParilovesBooks
فیتسک آثار به مراتب جذاب تر و قوی تر از این کتابش داره، امیدوارم اون ها رو هم بگذارید
کاربر 3391885
من به جز این کتاب، کتاب مرد آرایشگر از این نویسنده را هم خوانده ام. امیدوارم طاقچه بقیه کتابهای این نویسنده را هم به صورت الکترونیک در اختیار طرفداران این نویسنده قرار دهد.
BONSAI
ساده و روان بود خواننده رو با خودش همراه میکرد و ترجمه ی قابل قبولی داشت. نماد و هدف قاتل برای قتل های به خصوصش هم جالب و تاثیرگذار بود. پایان بندیش رو هم دوست داشتم👌 فضای داستانیش شبیه به«آدم برفی»یو نسبو بود و ایمیل آخر هم به نامه ی پایانی قاتل توی«و آنگاه هیچکس نماند»آگاتا کریستی شباهت داشت. اگه این سبک رو میپسندین حتما مطالعه کنین.
استودیوس
کتاب جنایی و پرکششی است ک از روان پریشی قاتل و هوش و اطلاعات اون سخن میگه.پلیسی ک بخاطر ی اشتباه مجبور میشه اکنون خبرنگار باشه بازیچه دست قاتل میشه.و خانم نابینایی ک استعداد ماورائی در دیدن برخی مسائل داره با اون همراه میشه تا قتلهای سریالی قاتل رو بررسی و ب او برسن در برخی قسمتهای کتاب ترجمه ب گونه ایست ک مجبوری جملات و مجدد بخونی تا مفهوم رو متوجه بشی...اخر داستانم با تکرار قتل و کودک ربایی دیگر بصورت ادامه دار ب پایان میرسه و خوانده در این امیدواری سردرگم میمونه ک ایا اخرین کودک مفقود نجات پیدا خواهد کرد؟؟!!
Sarah beiki
داستان بسیار جذاب و گیرا . اما بنظر قسمت هایی از کتاب ترجمه روانی نداشت
اسماعیل
ترجمه ضعیف است و به خوانش متن لطمه زده حتی گاهی نامفهوم شده است.
pedygonzales
این کتاب عالیه. خیلی وقت پیش خوندمش و تجربه ی بی نظیری بود. اینجا هم با یک پنجم قیمت گذاشتنش
Hakim
آری، بسیار عالی هست😍
Kosar
یکی از کتابهای مورد علاقمه! 💚🌱 من اولین بار توی کتابخونه شهرمون پیداش کردم و نمیدونم چرا الان موجود نیست چاپیش. با وجود همه نظراتی که اینجا دیدم به نظرم واقعا ارزش خوندم رو داره و یکی از جذاب ترین کتاب های تریلر هست به طوری که خیلی پررنگ توی ذهن من موندگار شده!
حسين خوشيز
راستش من این کتاب رو از نشر ورا خوندم و عالی بود، نمیدونم این کتاب چجوری ترجمه شده. فقط خواستم بگم خیلی خوبه اگه سبک جنایی دوست دارید.
Tina
داستان جالب و پرکششی بود ولی در بعضی قسمتها یکم گنگ بود. من از خواندنش لذت بردم
کاربر ۱۴۲۰۶۰۹
فکر میکردم با یه کتاب پراز هیجان و معما طرف هستم ولی متاسفانه ترجمه بد و گنگ بودن داستان باعث شد نتونم به خوندن ادامه بدم.یجور تعلیق نامفهوم وگنگی داره که شما نمیتونید از کل ماجرا سر در بیارید.
لیلا
داستان خوب و با ریتم قابل قبول بود ولی ترجمه بد و ویراستاری بسیار بدتر بهش بسیار ضربه زده اصلا چیزی به اسم ویراستاری دارید یا نه،میدهید یک نفر تایپ میکند؟ بدون اینکه بداند مثلا اسامی راویها و زمان باقیمانده گفتگو در اول هر فصل را باید بالا و با فاصله از متن اصلی و حتی با فونت مختلف بنویسد،یا گفتگوها را طوری ترجمه و ویراستاری کند که خواننده بفهمد کی دارد حرف میزند،بین کلمات واقعی و آنچه در ذهن افراد میگذرد از لحاظ گیومه گذاری یا تغییر فونت متفاوت باشد و ووووو حیف شده ،ایده خوب،ریتم خوب،جذابیت خوب اما اینقدر باید دنبال منظور مترجم باشی و چند بار پاراگراف را از اول بخوانی تا بفهمی کی چی گفته یا تصور کرده که خسته میشی
دُنیآ
واقعا عالیه :") غیرقابل پیش بینی، گیرا به شدت متفاوت واقعا دیدم رو نسبت به این ژانر و زبان کاملا عوض کرد فوق العاده بود
melik
قشنگ بود و کشش داشت
mani
این کتاب واقعا عالی بود همه ی مواردش خوب بود فقط یک چیز که اونم این بود ک گفته شده بود کلکسیونر چشم سراغ بچه هایی میره ک حاصل روابط نامشروع بودند در صورتی ک زورباخ و همسرش خیانتی ب هم نکرده بودن و یک پسر داشتند پس چرا در اخر میره سراغ همسر و فرزند زورباخ؟؟؟
J Tr
درواقع هدف اصلی قاتل بچه هایی بودن که توسط پدر و مادرشون پذیرفته نمیشدن و بهشون کم توجهی میشد نه صرفا نامشروع بودن اونها
Akbar Aghaii
تا صفحه ۵۶ خوندم اصلا جذاب نبود،
کاربر ۳۶۶۸۳۶۴
غیرمنتظره جذاب نفس گیر یه داستانی که هیچ وقت از ذهنت پاک نمیشه
هانی
داستان متوسط رو به پایینی بود؛ و خیلی طولانی، بخصوص با ترجمه غیرقابل تحملی که داشت. نویسنده بعضی جاها خیلی توضیح داده بود، توصیفات اضافه، دادن اطلاعات غلط، که آخر داستان مشخص شد یه پول سیاه نمی ارزند، کلی مطالب حاشیه‌ای و... که هیچکدام ربطی به ترجمه نداشت و مشکل از نویسنده بود. امااا، اما امان از جمله‌های ناقص و تایپ مزخرف کتاب "قبل اینکه" به جای "قبل از اینکه" و ترکیباتی از این دست و "جلو در" به جای "جلوی در" و امثال این اشتباهات واقعا آدم رو عصبی میکرد. و ترجمه، ترجمه خشک، بد، با جمله‌های ناقص، افعالی که در جاهایی که نباید حذف شده بودند و خیلی اشتباهات دیگه.. خلاصه اگه حوصله دارید، برای تجربه ۴۵ ساعت دلهره‌آور با توضیحات غیر لازم آماده باشید.
آذر صفایی
خیلی کتاب خوبی است برای اهل رمان. غیر قابل پیش بینی

حجم

۳۳۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۲۳ صفحه

حجم

۳۳۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۲۳ صفحه

قیمت:
۴,۵۰۰
۲,۲۵۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد