نظرات کتاب کتابخانه نیمه شب
کتاب کتابخانه نیمه شب اثر مت هیگ

کتاب کتابخانه نیمه شب

نویسنده:مت هیگ
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۹از ۲۸۳ رأی
۳٫۹
(۲۸۳)

نظرات کاربران

Hanika
شاید خیلی وقت‌ها به تصمیمات مختلف و شرایط متفاوت زندگیمون فکر کنیم و به این نتیجه برسیم که فلان موقع تصمیمم اشتباه بوده یا اگه فلان کار رو انجام میدادم الان وضع بهتری داشتم... خلاصه که حسرت‌های زیادی با خودمون داریم و همیشه فکر میکنیم یه زندگی خیلی قشنگ تر، بهتر و کامل تر در انتظارمون بوده اما یا ما به اندازه کافی خوب عمل نکردیم یا شرایط طوری که میخواستیم پیش نرفته... شخصیت اصلی این کتاب هم دقیقا چنین حسرت‌هایی با خودش داره و مدام به راه‌های نرفته و کارهای نکرده‌اش فکر میکنه... تا اینکه بهش فرصتی داده میشه که تمام زندگی‌هایی که میتونسته داشته باشه رو زندگی کنه... و در نهایت به دید جالب و منطقی‌تری نسبت به زندگی میرسه... . این کتاب میتونه در قالب داستان بهتون انگیزه بده...و برعکس خیلی از کتاب های انگیزشی موجود که آدم رو دعوت میکنن به مثبت اندیشی افراطی و بی حد و مرز؛ میخواد با پذیرش غم به این موضوع برسید و بفهمید که هیچ زندگی آرمانی‌ و کاملی وجود نداره که همیشه شاد و خوشحال باشید؛ همون طور که توی بخشی از کتاب نوشته شده:《اگه می‌فهمیدیم هیچ روش زندگی‌ای وجود نداره که بتونه ما رو دربرابر غم و اندوه مصون کنه، قضایا خیلی راحت‌تر می‌شدن.》
امید اسفندیاری
تشکر از شما بابت این توضیحات و توصیفات مفید در باب این اثر 🙏
SARA
ممنون خیلی خوب معرفیش کردین😍
کاربر 5666890
میدان انقلاب داخل کافه خوندمش 8 ساعت طول کشید و کتابی هست که مخاطبش با چالش ها واقعی زندگی خودش بیشتر اشنا میکنه
سعید رستگار
مگر داریم کتاب به این خوبی؟ بله داریم: تولستوی و مبلمان بنفش من این دو تا کتاب را خیلی دوست دارم و خیلی بهم مرتبط میدونم. هر وقت به ته خط رسیدید یا حداقل به نزدیکاش این کتاب را بخونید.
mahdi
دیگه چه کتاب تو این سبک پیشنهاد میکنید بغیر از تولستوی و مبلمان بنفش
mojimohaj:)
نوبتی ام که باشه میرسیم به کتابخانه نیمه شب... سلام دوستان^___^ کتاب محتوای خیال انگیز و جذابی داشت و من ایده ای که مت هیگ برای نوشتن انتخاب کرده رو تحسین میکنم. بعد از خوندن کتابخانه نیمه شب متوجه میشین که کتاب داستان زندگیتون پر از سرفصل های مختلفی هست که میتونین هر کدوم رو میخواین ورق بزنین و اون رو زندگی کنین... وقتی آخرین سطر کتاب رو خوندم قلبم مملو از امید شد و فهمیدم اصلا نباید تک بعدی زندگی کرد و میشه به اولویت های دیگه ای هم فکر کرد و داستان جدیدی رو نوشت! امیدوارم شما هم از خوندن این کتاب لذت ببرین:)
MMB
سلام دوستانی که این کتاب رو خوندن میشه بگید با چه ترجمه ای پیشنهاد می کنید؟ توی بازار ترجمه های زیادی ازش وجود داره. اولا که واسم مهمه که به متن اصلی متعهد باشه و روان هم ترجمه کرده باشه بعدشم که زیاد سانسور نشده باشه
فاطمه
سلام بدون شک نشر میلکان بهترین گزینه هست من خودم نشر میلکان رو خوندم از ترجمه مینا صفری
SARA
سلام آقای مجتبی شکوری نشرو میلکانو فکر کنم معرفی کردن .
castor
این کتاب بذر امیدهای از دست رفته رو دوباره در ذهن و دلتون میکاره. کتابی جذاب و واقعی ست، چرا که به نظر میرسه همه ی انسانها در شرایطی، حس ناامیدی رو که شخصیت اصلی این داستان تجربه میکنه، تجربه میکنن؛ و اینکه بفهمیم همه چیز با کوچکترین تغییر در انتخاب و تصمیم ما تغییر خواهد کرد واقعا امیدوار کننده است.
Eiman Maleksefat
رمانی با ایده جدید و البته جذاب، ازون کتاباست که بعد از خوندنش به این فکر میافتی که یه تغییراتی در زندگیت بدی و جور دیگه ای به زندگیت نگاه کنی... نویسنده با استفاده از قوانین جهان های موازی و احتمالات و یکمی چاشنی تخیل داستانی رو نوشته که دید مارو نسبت به زندگیمون و زندگی هایی که آرزوشون رو داریم(حسرت ها) حسابی تغییر میده... راستی در مورد این ترجمه مطمئن نیستم چون به دلم ننشست... اخیرا یک فیلم دیدم که ایده اصلیش خیلی شبیه ایده اصلی این رمانه و توصیه میکنم که اگه ازین کتاب خوشتون اومد اون فیلم رو هم ببینید. «everything everywhere all at once 2022»
mabdi
ترجمه. همه چیز را و همه وقت اسم فیلم
محمدرضا
فیلم اسم فارسیش چه میشه و اصلا زبان اصلیه
دختر‌کتابخون‌:)📖🤍
نسخه چاپی این کتابو داشتم و میتونم بگم فوق العاده بود خیلی عالی بود من واقعا دوسش داشتم:) پیشنهاد میکنم به همتون
بلومری
چی بگم از قشنگی این کتاب واقعا..فراتر از عالی خیلی وقتا حسرت خیلی چیزا رو خوردم و خودمو بخاطر انتخابام سرزنش کردم که چرا نشد و چرا نتونستم و .. ولی واقعا این کتاب بهم فهموند که شاید اصلا اونا برا من نبودن و واقعا همینی که هستم و این زندگی ای که میکنم زندگی منه و باید بهترین خودمو بذارم و تهش بگم اره این منم..
بهزاد اشرف گنجوی
تعریف کتاب رو زیاد خونده بودم. البته من این کتاب رو با ترجمه آقای امین حسینیون دارم. کتاب جالبی بود اما انتقادهایی هم دارم بهش. اول اینکه اگر توی زندگیتون درگیر «حسرت» هستید (البته که هستید) این کتاب رو بخونید یا گوش بدید. کتاب بعضی جاها تم کندی داره و نویسنده بیش از حد به شرح اشیا یا ژست‌ها و حالت‌ها می‌پردازه، برای اینکه بخواد فضاسازی کنه یا کتاب رو بیشتر از پنجاه صفحه کنه، گاهی به زیاده‌گویی‌های بی‌فایده می‌پردازه. موضوع و ایده کتاب خیلی خوب هست و خوب هم ادامه پیدا می‌کنه و به پایان می‌رسه. شخصیت اصلی داستان «نورا» واقعاً بعضی جاها بقدری خنگ بازی در میاره و مثل احمق‌ها رفتار می‌کنه که آدم احساس می‌کنن نویسنده کتاب داره به شعور آدم توهین می‌کنه. یعنی گاهی وقتا یه هویج هم بهتر از نورا تصمیم می‌گیره و رفتار می‌کنه. این واقعاً گاهی روی اعصابه. مت هیگ، نویسنده کتاب از اون آدماییه که وقتی از ناراحتی، درد، افسردگی، ناامیدی، و حسرت میگه، واقعاً می‌دونه که داره از چی می‌گه. کتاب پایان خوبی داره اما اونقدرها هم کلیشه‌ای نیست هرچند تاحدودی قابل پیشبینی هست. نسخه صوتی کتاب با گویندگی خانم خواجه نصیر، بسیار عالی هست و خانم خواجه نصیر با گویش بسیار حرفه‌ای کاری می‌کنه که «نورا» رو بخوبی بفهمید و خودتون رو جای اون حس کنید. این کتاب به شما کمک می‌کنه که حسرت‌های زندگی‌ رو خلع سلاح کنید. ممنونم ❤️🌹
نازنین جعفری اصفهانی
سلام به نظر من این کتاب رو بخونین بسیار عالی کتاب درباره دختری که افسردگی حاد داره که حتی قصد به خودکشی میکنه. داستان از اینجا شروع میشه که دختر خودکشی میکنه که بعد از مرگ خودش به یک کتابخونه میرسه که کتابدار اونجا خانم الم هست که در دبیرستان کتابدار مدرسه بوده . خانم الم بهش یک کتاب نشون میده که به نام کتاب حسرت ها که تمام حسرت هایی که تو زندگی خودش داشت رو توی یک زندگی دیگه داشته باشه اگه کل خلاصه بگم نورا اون زندگی که می‌خواست رو نتونست پیدا کنه اما یک زندگی که با ی دکتر ازدواج میکنه و یک دختر هم داره نورا عاشق این زندگی شده اما به کتاب خونه برگشت . بعد هم نورا به زندگی خودش برمیگرده . اما بهتره خودتون بخونیدش من که راضی هستم.

حجم

۲۷۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۳۴ صفحه

حجم

۲۷۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۳۴ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
۳۰,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۱۱صفحه بعد