نظرات درباره کتاب روح یک زن و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب روح یک زن اثر ایزابل آلنده

نظرات کاربران درباره کتاب روح یک زن

انتشارات:نشر نون
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۱از ۱۵۶ رأی
۳٫۱
(۱۵۶)
هدیهٔ دریا
کتاب به علت و دلایل روی آوردن نویسنده به ایدئولوژی فمنیست و دفاع از حقوق زنان میپردازد. به خشونت هایی اشاره داشت که غیر مستقیم بر حقوق و قدرت تصمیم گیری زنان تاثیر گذار هست مثل غیر قانونی بودن سقط جنین و.. سپس در مورد مسنی و پیری و فرهنگ‌سازی اشاره دارد که گوشزد کند پیری به معنای اتمام زندگی نیست و باید نگرش تغییر یابد و خوشی تا آخرین لحظه زندگی ادامه داشته باشد و انسان هرگز خود را نبازد.بعد بیان شد که همان قدر که حقوق زنان رعایت نمیشد و امروزه بهبود یافته است برعکس در این عصر برخلاف قبل تر ها حقوق افراد مسن رعایت نمی‌شود و برای نگهداری آنها دولت ها هزینه و وقت صرف نمی کنند. درکل خاطرات و طرز فکر خود نویسنده مطرح شده بود اما طرز فکر جالبی بود
هدیهٔ دریا
سلام میشه گفت کتاب بخشی از دفتر خاطره نویسنده بود نمیشد گفت رمان هست و اگر کتاب رو داستان بدونیم می‌تونه یک داستان واقعی و یا یک مستند باشه... هر کتابی نظر و فکر نویسنده رو در خودش داره و آگاهی از این طرز فکر ارزش مند هست اما خود عقیده الزاما چنین ویژگی نداره... امروزه بیشتر زنان از حقوق بیان شده در کتاب آگاهی دارند اما بیان اون ها به زبان یک زن موفق هم به این اطلاعات وسعت میده به نظر خودم خوندنش خوب هست اما توانایی تاثیر گذاری فوق العاده ای بر روی افراد ضد فمنیست نمیزارع:)
zahra.k6
سلام و درود هدیه جان. کتاب بیشتر شبیه به یک مانیفست بود یا یک رمان و داستان؟ ارزش خوندن داره یا کلیشه ای و عوامانه هست؟
Tina
این کتاب فوق‌العاده است حتما حتما دختران و زنان مطالعه اش کنند به نکات بسیار خوبی اشاره کرده
آناهیتا نوری
من خیلی دوست داشتم نمی‌دونم چرا اینقدر نظر منفی وجود داشت 🤔
کاربر 3799774
ساده ، روان و خوب بود
ناهید
خوب بود
Argon18
سلام کتاب زندگی نامه که نه، بیشتر درد و دل و خاطرات ایزابل آلنده و با درون مایه کمی فمنیسمه. از اون کتاب هایی نیست که تاثیرگذار باشه یا شمارو متاثر کنه یا حتی اطلاعاتی درمورد فمنیسم بده. ✅بعضی از قسمت های کتاب که شامل نتیجه ایه که نویسنده از زندگیش گرفته، جالب توجهه. مثل صحبت کردن در مورد سالمندی. ✅ترجمه خوبه. ✅از همه بیشتر تلاش نویسنده بود که به چشم من اومد، سخت کوشی و مقاومتش در اون شرایط و رسیدن به موفقیت. ❌کتاب به نظر من خیلی بی نظمه. ذهن من نمی تونه چنین کتابی رو بپذیره که از جایی به جای دیگه بپره.
florial
کتابی خوبی هست که ارزش خواندن رو داره و باعث میشه که به این فکر کنیم که چقدر از حرفایی که زده شده رو میبینیم و میدونیم ولی کاری نمیتونیم انجام بدیم
named.aida
از اون کتابایی بود که یه جاهایی باهاش اشک ریختم، خشمگین شدم و حتی یه جاهایی نتونستم ادامه بدم و باید ازش فاصله میگرفتم. نمیشه گفت زندگینامس همونطور که خودش گفته بیشتر درد و دله. مشتاق شدم کتاب های دیگه‌ی ایشون رو بخونم و بیشتر بشناسمشون.
anis maysami
به شخصه از خانم آلنده تا به حال کتابی نخونده بودم و اصلا نمی‌شناختمشون. این کتاب باعث شد برم و یه نگاهی به آثار ایشون بندازم. تعجب می‌کنه چرا این کتاب ترجمه شده شاید صرفا به خاطر اسمش بوده. در این کتاب نویسنده یه سری درد و دل برای مخاطبینش کرده و نظرات و خاطراتش رو پیرامون حقوق زنان، ازدواج، سالمندی، مرگ و ... بیان می‌کنه. به نظرم کتاب دندون گیری نیست و نخوندین هم چیزی رو از دست ندادین.
AS4438
خاطرات ودلنوشته ها وعقاید نویسنده،که بنظرم برای خانمها وسالمندان حتا آقایان جالب توجه است من دوست داشتم.
کاربر ۳۸۰۶۵۰۹
احساس می‌کردم شخصیت کتاب خودمم
Ham_Dam
همه ی ما موظفیم برای ساختن و ایجاد جامعه و جهانی سالم، متمدن و در صلح، به مطالب این کتاب فکر کنیم و براش در حد توان خودمون، کاری انجام بدیم.. مسئله ی زنان، مسئله ی جهانیه. آلنده با صداقت و واقع گرایی تمام، این کتاب رو نوشته و سعی و تلاشش در بیداری ما به قدرتمونه.
mahi
روح یک زن. ابن داستان به نوعی اتوبیوگرافی ایزابل آلنده‌س. تو این کتاب کم حجم و روان، ایزابل آلنده از خودش گفته. بیشتر از رعایت اصول بیوگرافی نوشتن، خواننده و مخاطب‌هاش رو محرم خودش دونسته و رک و راست از زندگیش، عقایدش، اشتباهاتش و سبک زندگیش گفته. گاهی به نویسنده گفته راز سالم و سرحال موندنی تو این سن چیه و گاهی صادقانه از اشتباهاتش گفته. و تمام اینها، کتاب رو جذاب کرده. علاوه بر اون، برای من پر ازنکات آموزنده بود. نکاتی که ایزابل آلنده نازنین، برای بهتر زندگی کزدن، امید و تلاش گفته. نکته جالب کتاب، زنده بودن نویسنده‌ی. ما داریم شرح حال نویسنده‌ای امروزی و زنده رو می‌خونیم. نویسنده‌ای که از تجربه روزهای کرونا گفته و تا همین امروز هم در حال تلاش و زندگی پرباره. خوندن این کتاب رو توصیه میکنم به خصوص به زن‌ها و به نویسنده‌ها.
کتاب می دوستم
دیدگاه نویسنده جالب و قابل توجهه.من خوشم آمد.نکات جالب راجع ب زندگی ب یک زن میده.برام جالب بود ک پیرزنی ۹۰ ساله هنوز رانندگی می کنه....نکاتش بیدارکننده است و یادآوری می کند ک باید رو پای خودتون بایستید و از کشی توقعی نداشته باشید.خیلی خوب بود حتا برای من ب عنوان یک زن کاملا مستقل
علیه مرادی پور
این کتاب به قول خود نویسنده درد دل ها و درونیات یه خانم نویسنده 70ساله اهل شیلیه است. این زن خودش رو از نسلی می‌دونه که بین زنانی که در نسل مرد سالاری زندگی میکردن و زنانی که دیگه جنسیت رو در زندگی مسئله مهمی نمیدونن پل شدن، این نشون میده کشورش دو نسل از کشور ما جلوتر بوده. این برای من جالب بود چون تصور نمی‌کردم دو نسل از آمریکای جنوبی هم عقب باشیم؛ البته شاید هم نوه هایی که داره به دور از جنسیت زدگی توصیفشون می کنه چون در آمریکای شمالی بزرگ شدن این شرایط رو دارن..!
آبان
شاید در ابتدا تصور شود که با متنی فمنیستی مواجه هستید، ولی با خواندن کتاب نتیجه گیری دیگری خواهید داشت. اگر کتاب را می خوانید، حتما در مورد نظرات نویسنده فکر کنید و دربست نپذیرید.
کاربر 3761553
خیلی کلیشه ایی پرت و پلا
fatiiii
اصلا کتاب خوبی نیست من ۲۰ صفحه خوندم خسته شدم . اصلا کتابی نیست که آدم دوست داشته باشه تا آخر بخونه ببینه چی میشه . خیلی مسخره بود
Hadis🦋
با نخوندنش چیزی رو از دست نمیدین...
Hadith
بد نیست بخوانید. حداقل کسانی که آمریکا و اروپا را قبله آمال می دانند با خواندن چنین کتابهایی ذهنشان روشن میشود و قدر دین و کشور و تفکر و امنیت و آرامش خودمان رو بهتر خواهنددانست.
هدیهٔ دریا
اگه از ابتدا مقایسه ای کتاب رو مطالعه کنید بیشتر هم دردی میکنید چون من به عنوان دختر ایرانی بیشترش و دیدم و تجربه کردم

حجم

۱۴۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۱۴۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
۲۹,۵۰۰
۵۰%
تومان