نظرات کتاب زندگی و سلوک بانو مجتهده نصرت بیگم امین
کتاب زندگی و سلوک بانو مجتهده نصرت بیگم امین اثر نرگس  علی مردانی

کتاب زندگی و سلوک بانو مجتهده نصرت بیگم امین

انتشارات:نشر وزرا
امتیاز:
۴.۵از ۲۸ رأی
۴٫۵
(۲۸)

نظرات کاربران

آسمان
مختصری از زندگی عبد صالح خدا بانو مجتهده امین: مادرش در ۴ سالگی، او را برای آموزش قرآن و خواندن و نوشتن به مکتب فرستاد و در ۱۱ سالگی آموختن زبان عربی را آغاز کرد.در ۱۵ سالگی ازدواج کرد.از ۲۰ سالگی در کنار زندگی مشترک و انجام امور خانه و خانواده به فراگیری علوم دینی پرداخت و مدارج ترقی را تا سطح عالی حوزه طی کرد و به درجه اجتهاد نائل آمد به طوریکه چند تن از زعمای حوزه نجف و قم از ایشان مجوز اجتهاد دریافت کردند و علمای بزرگی از جمله آیت اله مرعشی نجفی،علامه طباطبایی و علامه محمدتقی جعفری از اطراف و اکناف دنیای اسلام برای دیدار با ایشان به اصفهان می آمدند.علاو بر علوم دینی، به مطالعه معقول و فلسفه خصوصا اسفار ملاصدر نیز اشتغال داشت.در طول زندگی مشترک صاحب۸ فرزند شد که ۷ تن آنها به مرگ زودرس مردند.علی رغم بیماری خویش و مرگ فرزندان، صبور،با استقامت و با تلاشی وصف ناپذیر،به تحصیل و تدریس علوم دینی ادامه دادند و همواره این مصیبت ها را آزمایش الهی میخواندند.ایشان همزمان با علوم دینی،تعالی روحی و خودسازی را آغاز کرده و آنچنان در مقامات معنوی پیشرفت کرده بود که آثارش در عمل سریان یافته و رفتار و کردارش به گفته نزدیکان توام با تواضع،فروتنی و آرامش بود.شاگردانشان ازعان می دارند که سیمای نورانی و ملکوتی اش بی اراده انسان را به یاد خدا می انداخت،قداست و روحانیت خاصی در چهره،حرکات و گفتارشان نمایان بود،دارای خصیصه آرامش دل بود، تواضع و جاذبه بیانات و چهره ایشان دارویی بود موثر و کلامشان اثرگذار بود. پاره ای از توصیه های ایشان: -صحت و سلامت خود را مواظبت کنید و اعتدال مزاج نمایید‌.چون روح و بدن در یکدیگر تاثیر و تاثر کامل دارند و لطمه به بدن، روح را از حرکت صعودی باز میدارد‌. -نخستین شرط پیمودن طریق حق و آرامش دل، پاک کردن نفس از صفات بد است. -خواب، چشم های تو را نگیرد مگر وقتی که از خود بپرسی در آن روز چه کرده ای و چه کاری باقی مانده که نکرده ای. اگر بد کرده ای پشیمان باش و مصمم شو که از آن بپرهیزی و اگر خوب کرده ای بر آن مداومت و پافشاری نما. -از هوس های بیهوده دل خود را نگهدار.هیچ وقت دنبال دلخواه خود مگرد. -عالم کسی ست که در قلب وی نوری پدید آید که حق و باطل را تشخیص دهد. بل الانسان علی نفسه بصیره، هرکس به نفس خودش بیناست،ببین بعد از این همه مطالعه آیا حقیقتی برای تو کشف شده یا اینکه فقط صور خطوط و مفاهیم الفاظ در ذهن جای گرفته است؟ وی با وجود مرتبه والای علمی، توجه ویژه به خانه داری،همسر داری و تربیت فرزند داشت و دائم به زنان میگفت: زن از خانه شوهر به بهشت می رود، از خانه شوهر به جهنم میرود. به زعم بنده بهترین توصیف در مورد ایشان، از نویسنده ی عراقی است که گفت "زندگی ایشان آمیزه ای از کتاب و محراب و همسر و فرزند بود." یعنی زندگی ایشان حول سه محور تحصیل و عبادت و خانواده میگردید.
کاربر 1424246
خداوند روحش را قرین رحمت وافره گرداند.ان شاءالله.
Eleanor
خیلی ممنون از توضیحتون🌸💐
S
زندگی بانو امین این بانوی مؤمنه پر از رنج بیماری و مصائب روزگار بوده اما با صبوری و توکل به خدا رنج و اندوه زمان را پشت سر گذاشتند. برای دختران روزگار خویش که با حجاب نمیتوانستند در مدارس تحصیل کنند مدرسه ای تأسیس میکنند تا راحت و در محیطی آرام به علم آموزی بپردازند.درسهای زیادی میتوان از زندگی ایشان آموخت که مهمترین آنها صبر و تهذیب نفس و همتی که برای برطرف کردن مشکلات جامعه زمان خود داشته برجسته ترین آنها می باشد. روح این عالمه محترمه قرین شادی باد.
Hadith
اینکه کلام خود بانو امین و دستورالعملهاشون هم در کتاب بود عالی بود. سپاسگزارم
خانم محمدی
این کتاب برای من بی نظیر بود نثر روان و ساده کاربردی پرهیز از گزافه گویی واقعا عالی بود متشکرم
boknaleman
پیشنهاد میکنم مطالعه کنید
جمیله
خاطرات خیلی مختصر و کلا سطحی بود. توقع بیشتری داشتم از کتاب. توی ذهنم به ایشون افتخار میکردم اما از سبک زندگی ایشون چیزی از این کتاب نصیبم نشد.
آسمونی
کتاب خوبی بود.پر از نکته و درس اما جا داشت بیشتر از زندگی خود بانو نوشته میشد
هامان
عالی بود خدا رحمتشون کنه و خیر به نویسنده ش بده
نسرین مختاری
کتاب خیلی خوب و موثری بود . اگه فواید مطالعه کردن هنوزم براتون مبهمه...اگه حجاب هنوزم براتون جواب نداره پیشنهاد میدم یه دور اول این کتاب رو بخونید بعد برید ادامه ی مسیر رو...من این کتاب رو به صورت pdf خیلی اتفافی خوندم و اصلا پشیمون نیستم. به معنای واقعی کلمه عالی بود.

حجم

۵۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۵۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد