نظرات کتاب فهرست مهمانان
کتاب فهرست مهمانان اثر لوسی فولی

کتاب فهرست مهمانان

نویسنده:لوسی فولی
انتشارات:نشر نون
امتیاز:
۳.۵از ۱۸۱ رأیخواندن نظرات

نظرات کاربران

Newlan
لطفا به طاقچه‌ی بی‌نهایت اضافه بشه. ممنون
Salarkhan
طاقچه عزیز خواهشا این کتاب رو هم در بینهایت قرار بدبد ممنون🙏🏻🌹
shimaseni
به نظر من داستان دو ایراد عمده داشت اول اینکه وقایع رو مقدمه‌چینی می‌کرد، کش میداد و در اوج کنجکاوی رها می‌کرد ولی جلوتر که هیچ اتفاق خاصی نیوفتاده بود! انگار اون حادثه پوچ بود. دوم نقش مدرسه ترولیان اغراق‌آمیز بود. به نظر میومد فقط چهار پنج سال ازش می‌گذره نه بیست سال‌! منظورم اینه که قطعا طی بیست سال اتفاقات مهمی رخ میده که میتونه بر ارتباطات و شخصیت افراد تاثیر بذاره. بیست سال زمان زیادیه. شخصیت‌ها طوری بودن که انگار یکی دو سال از دبیرستانشون گذسته و الان ۱۹، ۲۰ ساله‌اند نه مردهایی که نزدیک به ۴۰ سالشونه. نوعی ماجراجویی و شوخ‌طبعی بچگونه داشتند و طوری از دبیرستان تعریف میکردند که انگار هیچ اتفاق مهم دیگه‌ای تو زندگیشون بعد از دبیرستان رخ نداده. حتی برام عجیب بود که اصلا چرا همکلاسی‌های بیست سال به عروسی دعوت شدند. در کل این دومورد خیلی تو ذوق میزد. ولی پرداختنش به پروسه مراسم، جزئیات محل، حال و هواش و طبیعتش جالب بود‌. تصور دقیقی میداد.
0
Saba
داستان خیلی جذابی بود مخوصوصا اینکه مدام زاویه دید تغییر میکرد. فقط اگر شخصیت منفی بیشتر تنبیه میشد بهتر بود یا همه داستان ها به یک نفر ختم نمیشد.
دختر خوانده پروفسور اسنیپ فقید 🐍💚
من از این نویسنده کتاب مهمانی شکار رو اول خوندم و در مقایسه با این کتاب، باید بگم فهرست مهمانان به مراتب جذاب تر و پرکشش تر بود. مدتی بود که کتاب خوندن برام سخت شده بود و هر کتابی که شروع میکردم، فقط چند صفحه شو میتونستم بخونم ولی این کتاب دوباره تونست منو جذب کتابخوانی کنه.
Ashley
اول از همه چیزی که منو جذب این کتاب کرد موضوعش بود. برای یه کتاب با ژانر جنایی و معمایی موضوع جالبی داشت و تصویر اولیه ی جمع و جور و بی نقصی به خواننده ی از همه جا بی خبر میداد. جوری که با خوندن چند جمله از توضیحات پشت کتاب جذبش بشی. . نکته ی دوم اینکه کتاب چندتا راوی داشت و شخصیت پردازیش پرکشش بود و دوست داشتی راجع به همه ی کرکترا بیشتر و بیشتر بدونی اما روی یسری کرکتر خاص فوکوس کرده بود و کلا داستانو به زاویه دید شیش تا راوی خلاصه کرده بود.. فضای داستان خوب توصیف شده بود و جملات مثل یک پازل بهم مرتبط بودن. . تا صد صفحه ی اول کتاب یه حالت مقدمه چینی داشت و نشونه هایی راجع به کرکتر قاتل و افراد قربانی توی کتاب آورده میشد و به یسری چیزهای جزئی اما مهم اشاره میشد اما اون حس هیجان رو بهت نمیداد. از یه جایی به بعد وقایع کم کم بهم مربوط شدن جوری که خودت رو سرزنش میکردی که چرا متوجهش نشدی و اون جزئیات نیمه ی اول کتاب یادت میومد و با خودت میگفتی چجوری اینو یادم رفته بود؟ . داستان از نیمه ی دوم با توجه به حرفای یکی از راوی ها و قصد هاش جوری پیش میره که ممکنه با خودت فکر کنی فهمیدی قاتل کیه و قضیه چیه اما پایان بندیش جوری بود که حدس اولیه ت رو نقض میکرد. کتاب تورو دچار اشتباه میکنه و بعد بهت دلایلی میده که ثابت کنه حدسی که راجع به اون کرکتر زدی اشتباهه و قاتل و مقتول اشخاص دیگه ای هستن. . یه چیز دیگه هم اینکه وقتی داشتم نظرات کتاب رو میخوندم باهاش مواجه شدم، یکی از دوستان گفته بود نقش دبیرستان ترولیان اغراق آمیز بود که شخصا باهاش موافقم و بنظرم این دبیرستان و قوانینش نمی‌تونست اینقدر توی زندگی پنج تا مرد بالغ ۳۴ ساله پررنگ و بولد باشه. . کرکتر ها اکثرا ۳۰ سال به بالا بودن اما در کمال تعجب رفتارشون مثل نوجوونای دبیرستانی بود و بعضی اوقات درک اینکه این افراد در واقع متاهلن و یه زندگی ای برای خودشون دست و پا کردن و یسری آدم بالغ ان سخت میشد. . با اینکه پایان بندی خوبی داشت اما ای کاش نویسنده کمی بیشتر ادامه میداد در حد یه فصل و یا همین حدود که بشه فهمید سرنوشت اون کرکترای گناهکار و قربانی های داستان چی میشه. یه چیزی که راجع به کتاب توی ذوق میزد این بود که بعد از پایان غیرقابل پیش‌بینی ای که داشت نویسنده سریعا داستانو جمع و جور کرده بود و به اتمام رسونده بود در صورتی که من شخصا به عنوان یه خواننده دوست داشتم بیشتر بدونم. . یکم عجیبه که چجوری توی نیمه ی دوم داستان همه ی چیزهای بی ربط به طرز غیر منطقی ای بهم ربط پیدا میکنن و مثل یه پازل کنار هم معنا میدن. عجیب تر اینکه همه چیز توی صفحات پایانی داستان به یه کرکتر ختم میشه و اینجوری میشی که آخه یه آدم توی زندگیش مگه چقدر گند میتونه بالا بیاره؟ . یه چیز دیگه که باید بهش اشاره کنم اینه که کتاب با معرفی کرکتر های اصلی و فرعیش بخشی از نیمه ی تاریک زندگی هرکدوم رو آشکار میکرد و همه ی این کرکترا در تلاش بودن تا این نقص و حفره های خالی زندگیشون رو پنهان کنن و نقاب تظاهر به صورت بزنن. . و در آخر اینکه گذشته ی همشون به یک نفر خاتمه پیدا میکنه، این شخص توی گذشته ی همه ی این افراد نقشی داشته و به نوعی به همشون یه آسیب جبران نشدنی ای زده. . نویسنده سعی داشت از دید شخصیت های داستان جزیره و عمارت فولی رو ترسناک، جن زده و عجیب و غریب توصیف کنه، اما در نهایت مشخص میشه این جزیره نیست که چیزی رو توی خودش پنهان کرده، افراد توی این جزیره و رازهای تاریک زندگیشون هستن که همه چیز رو پیچیده کردن.
melina
خیلی دقیق بود نظرتون ممنون👌🏻
sunshine
وای چه نظر خوب و کاملی 😍👍🏻 کاش برا همه ی کتابا یه همچین کامنتی بود
zi
میتونم بگم یکی از بهترین کتاب های جنایی هست که تا حالا خوندم .فضای داستان خیلی خوب توصیف شده بود و طرز نوشتارش به حدی هیجان داره که کتاب رو نمی تونید زمین بزارید . چیزایی که آخر داستان متوجه میشید واقعا خیلی شوکه کننده است .
SARA
ارزش یک بار خوندن رو داره. اما برای رسیدن به اصل مطلب حاشیه و مقدمه زیاد داشت. اخراش خیلی بهتر بود ولی انگار پایان ماجرا برای شخصیت جانو نصفه و غیر منصفانه بود؛ باید بیشتر بهش پرداخته میشد. فضای کتاب ادم رو یاد کتاب "و آنگاه هیچ کس نماند" میندازه.
0
روح الله
داستان کتاب جذاب بود و خواننده را جذب ادامه داستان می‌کرد.
sara
نویسنده انقد روی مشروب خورن و مست کردن و مواد کشیدن تمرکز میکنه و این فضاها رو تکرار میکنه که آدم حالش بهم میخوره اصلا زده میشه از کتاب
sunshine
واقعا👌🏻
s
دقیقا...

حجم

۳۰۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

حجم

۳۰۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
۲۹,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۹صفحه بعد