نظرات درباره کتاب شاه عباس: پادشاه سنگدلی که به افسانه بدل شد و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب شاه عباس: پادشاه سنگدلی که به افسانه بدل شد اثر دیوید بلو

نظرات کاربران درباره کتاب شاه عباس: پادشاه سنگدلی که به افسانه بدل شد

نویسنده:دیوید بلو
امتیاز:
۳.۶از ۱۰ رأی
۳٫۶
(۱۰)
حسین ذوالقدر
کتاب از متون عالم آرای عباسی انتخاب شده و در ثبت وقایع خوب ایراد شده اما نتیجه گیری از شخصیت بزرگ شاه عباس که الحق ایران امروز مدیون آن بزرگ مرد است آنچنان که که نادر شاه افشار از او به بزرگی یاد میکرد و بخاطر او بسیار به نوادگانش مخصوصا شاه طهماسب دوم که به ننگ خاندان عالیه صفوی معروف گشت ارفاق بسیار نمود، و نیز به آن عهد که بهادرخان شاه عباس در آن میزیست باید با دید باز و اشراف کامل از شرایط حاکم آنروز ایران در منطقه با وجود دشمنان خطرناک خارجی و داخلی نگاه کرد که در آرزوی چندپاره کردن آن بودند اما با درایت و نبوغ ذاتی مملکتداری و هوش سیاسی و دیده باز آن مرد بزرگ ناکام مانده و به تماشای حکومتی مقتدر و ایرانی بزرگ در قرنها نشستند.
Amir Hossein Shamsi
عجب
susan
کتاب بسیار شیوا و جذابی بود خسته کنندگی بعضی از متون تاریخی رو نداشت اطلاعات خوبی رو از زمان صفویه در اختیار می گذارد مخصوصا شخصیت شاه عباس کبیر
شهرام مؤیدی
کتاب دارای فرم روایی خوبی است. فضای حاکم بر کتاب علیرغم وفاداری به وقایع تاریخی و نقل اصل ماجرا به گمانه زنی هایی هم می پردازد. منتها از اونجاییکه در مباحث تاریخی همیشه اطلاعات کافی و مناسبی وجود نداشته است یا منشی و کاتب شاه کاملن غرض ورزانه مینوشته, به نظر موضوعی اجتناب ناپذیر می آید.

حجم

۳۴۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۲۷ صفحه

حجم

۳۴۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۲۷ صفحه

قیمت:
۱۱۰,۰۰۰
۶۶,۰۰۰
۴۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد