نظرات درباره کتاب دیو کوکی و دلبر و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب دیو کوکی و دلبر اثر نانسی کمپل الن

نظرات کاربران درباره کتاب دیو کوکی و دلبر

انتشارات:نشر پیدایش
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۳۵ رأی
۳٫۷
(۳۵)
فاطمه.م
بازگویی داستان دیو و دلبر با تم معمای قتل در حال و هوای انگلستان ویکتوریایی و در جهان فانتزی ابزارهای فانی هالی بلیک، جایی که ماشین ها و ربات ها در کنار خون آشامان، گرگینه ها و زامبی ها بخشی از زندگی هستند. قهرمان داستان، لوسی دختر جوان زیبا و خودساخته، به خاطر ازدواج شتابزده و بیماری عجیب کیت، دخترعمویش به عمارت روح زده بلکول می آید و در کنار حل معمای بیماری کیت، روح سرگردان یک زن و رازهای قدیمی عمارت باید با شخصیت ترسناک لرد بلکول و احساسات برانگیخته خودش هم کنار بیاید. همان داستان تکراری عاشقانه ویکتوریایی که با معمای قتل هیجان انگیزتر شده است، داستان متوسط است و اگر ژانر کاراگاهی یا عاشقانه ویکتوریایی یا فانتزی دوست دارید، سرگرم کننده است و ترجمه هم قابل قبول. ارزش یکبار خواندن را دارد.
kokonar
وای مرسی که این کتابو گزاشتی طاقچه,,,, فقط میشه به بی نهایت اضافش کنی؟؟؟؟ 😭😭😭💙💙💙 توروخدااااا
StarShadow
داستان عاشقانه ی کتاب و دو شخصیت اصلی زن و مرد کاملا کلیشه ای بودن. با اینکه در این کتاب با روایت جدیدی از عشق رو به رو نمیشید و روند همون روند تکراری بیشتر داستان های عاشقانست، اما حداقل نویسنده تونسته این عشق رو به نحوی به تصویر بکشه که با وجود تکراری بودنش خواننده بازم ترغیب بشه ماجرا رو تا انتها دنبال کنه و حوصلش سر نره. داستان معمایی کتاب هم جالب بود اما میتونست جالب تر باشه. اگه نویسنده فضا رو بیشتر مرموز میکرد و یکم بیشتر به شک ها و سوءظن ها پر و بال میداد کتاب جذاب تر و هیجان انگیز تر میشد. ممکنه این قسمت اسپویل بشه: اخرشم که معمای بزرگ با یه ماجرای عاشقانه پیوند خورد، ادم رو یاد رمان های کلیشه ای ایرانی انداخت که رقیب عشقی سابق و بدجنس و اینا🤭 همچین پایانی رو کمی دوست نداشتم دلم میخواست بیشتر از اینکه عاشقانه باشه جنایی باشه. یه موضوع دیگه که ادم رو در اینجور کتابها ازار میده اینه که این همه ادم کارکشته دارن رو یه موضوع مهم تحقیق میکنن و با بی توجهی ضایع ای به جزییات هیچی دستگیرشون نمیشه اما یه دفعه یه شخصیتی که بی ربط به همه چیه اتفاقا خیلی باهوش و کنجکاو و شجاعه میاد معما رو حل میکنه به نظرم این دیگه خیلی خیالیه که البته نه تنها در این کتاب بلکه در بیشتر کتابهای معمایی به چشم میاد. بزرگترین ایراد کتاب دیالوگ های کتابی، بودن.بهتر بود مکالمه ها انقدر رسمی و کتابی نباشن. فکرنکنم کتاب سانسور شده باشه البته چیز زیادیم واسه سانسور نداشت فوقش دوتا بوس بود😂 امتیاز کتاب رو براساس کتابهای همتای خودش دادم که نسبت به خیلی از رمانهای عاشقانه بهتر و منطقی تر بود. به نظرم کتابی نبود که متحیرتون کنه اما اگه وقت ازاد دارید و هدفتون خوندن یه کتاب یا رمان عاشقانست میتونید این کتاب رو بخونید و در کنارش از یه معمای جالب لذت ببرید!
2663001
کتاب جذاب و قلم نویسندگی خوب ، خوشم اومد
Desiree
کتاب خیلی خوبیه من واقعا ناراحتم که دارم تمومش میکنم خیلی خوبه
کاربر ۶۱۶۹۷۵۸
لطفا کتاب را مجددا ویراستاری کنید. در زمینه ی اسامی، اشتباه زیاد داشت و مثلا به جای اسم لوسی، در جاهای مختلف کتاب از اسم نانسی یا اسامی دیگر استفاده شده بود که مشخص بود اشاره به شخصیت اصلی داستان هست،ولی با نام غلط
تیگلاط
خلاصه ای که طاقچه برای این کتاب آورده واقعا جامع و شامل همه چیزه. اما ویژگی مثبت این کتاب که کمتر دیده شده، سبک استیم پانک رمان هست. البته توی کتاب به جای نیرو بخار از نیروی تسلا (برق) استفاده شده. اما به هر حال رمان معرف فضای تاریخ محتمله. به نظر من این زیر ژانر علمی_تخیلی نیاز به قدرت خیال پردازی واقعا بالایی داره چون نویسنده علاوه بر تعریف خط پیشرفتی که بشر در اون راهی به جز راه فعلی رو طی کرده، باید این تعریف رو توی عصر ویکتوریایی انجام بده. به نظر من این کتاب از این نظر بدون هیچ خطایی پرداخت شده بود. ترجمه ی کتاب اگر چه روان بود اما نوشتن دیالوگ های شخصیت ها با لحن محاوره ای می تونست باعث جذاب تر شدن کتاب بشه. در آخر این کتاب رو بیشتر برای نوجوانان پیشنهاد می کنم.
دیانا
مدتها بود کتابی از این دست نخونده بودم خیلی خوندنش برام لذت بخش بود فقط اینکه چرا بعضی جاها جای لوسی میگفت نانسی 🥲😂
kiara
لطفا به بی نهایت اضافه کنید
کاربر ۵۰۰۴۸۶۷
من نسخه چاپی این کتاب رو دارم.بعد خوندن با خودم گفتم میشد اون زمان رو برای کتاب بهتر با یه محتوای بهتر گذاشت.
کاربر ۴۷۴۴۷۲۷
اون قدر جذاب نبود,,, درحد یه بار خوندن کافیه. 😅😅😅😅😅
دراکولا
از تعریف ها که شنیدم خوب بنظر میومد ولی آدم تا چیزیو نخونه نمی تونه نظر بده ولی از توضیحات طاقچه خوشم اومد و نظرات هم خوب بود امیدوارم کتاب خوبی باشه

حجم

۳۰۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۴۸ صفحه

حجم

۳۰۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۴۸ صفحه

قیمت:
۱۵۶,۰۰۰
۷۸,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد