نظرات درباره کتاب بیش یادگیری و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب بیش یادگیری اثر اسکات یانگ

نظرات کاربران درباره کتاب بیش یادگیری

نویسنده:اسکات یانگ
انتشارات:نشر نوین
امتیاز:
۳.۸از ۲۸ رأی
۳٫۸
(۲۸)
Amin Rostami
- برای یادگرفتن یک زبان خارجی به آموزشگاه‌ها مراجعه کردید؟ - مدرک دانشگاهی دارید؟ - چقدر تا به حال این مراکز آموزشی تونستن نیازهای آموزشی‌تون رو برآورده کنن؟ اگه برای یادگرفتن هر چیزی اعتقاد دارید که باید تحصیلات آکادمیک رو سپری کنید و بهترین آموزش‌ها تنها در مراکز معتبر آموزشی ارایه میشن؛ خوندن این کتاب رو بهتون توصیه می‌کنم. این کتاب با ارایه مثال‌هایی از زندگی آدم‌هایی که تونستن بدون طی کردن مسیر پیش‌فرض آموزشی به موفقیت‌های دلخواهشون برسن، می‌تونه طرز فکر شما رو نسبت به روش‌های یادگیری تغییر بده. . در غیر این‌صورت اگه شما کسی هستید که برای چالش‌های پیش روی زندگی، خودش آستین بالا می‌زنه و با کسب مهارت‌ها از منابع گوناگون اقدام به حل مشکلاتش می‌کنه،‌ بسیاری از مطالب کتاب می‌تونه براتون بدیهی باشه. بااین‌حال هنوز هم اطلاعات جالبی در کتاب گردآوری شده که خوندنشون خالی از لطف نیست. . در کنار این کتاب، خوندن کتاب‌های زیرهم شاید موثر باشه: 🔸«عادت‌های اتمی» از جیمز کلیر؛ در ساختن بعضی عادت‌های ساده و مفید، برای یادگیری مطالبی که سهل الوصول ولی نیازمند پیگیری مداوم هستن، می‌تونه اثربخش باشه. 🔸«کار عمیق» از کال نیوپورت؛ اگه کارهاتون برای محقق شدن به صورت پیوسته به تفکر و تمرکز بالایی نیاز دارن، بهتون راهکارهای خوبی ارایه میده. 🔸«ذهن حواس جمع» یا «انحراف‌ناپذیر» از نیر ایال، هم بصورت جامع از دلایل حواس‌پرتی و روش‌های مقابله با اون سخن گفته. . و در آخر بنظرم مهمترین نکته‌ای که در امر آموزش باید بهش توجه بشه اینه که اگه هرگونه مشکل بنیادی در زندگی وجود داشته باشه که بصورت مداوم ذهن رو به خودش مشغول کنه و هر لحظه کنترل اون رو به دست بگیره، همون‌طور که در این کتاب هم بصورت گذرا بهش اشاره شده، می‌تونه امکان یادگیری رو از آدم‌ها صلب کنه. در این‌صورت مهم نیست که هر فرد چقدر استعداد یا بهره‌ی هوشی داره، رسیدن به مرحله‌ی شکوفایی فردی می‌تونه سخت و حتی ناممکن باشه. 🔸کتاب‌هایی مثل «وضعیت آخر» از توماس هریس، به بررسی ریشه و حل بعضی ازین مشکلات می‌پردازه.
کاربر ۲۰۱۳۵۰۷
سپاس از بحث خوبی که با ما در میان گذاشتید
ستاره
مرسی از توضیح جامع و کامل و معرفی کتاب هایی در کنارش
Sarah Simaee
ممنون از شما
Amir
این کتاب توسط جیمز کلیر، نویسنده کتاب عادت‌های اتمی توصیه شده است. نویسنده کتاب فردی است که توانسته دوره 4 ساله لیسانس دانشگاه MIT در رشته کامپیوتر را در طی یکسال تمام کند داخل کتاب خودش در این مورد توضیح داده.
Masahiro
توضیحاتتون درسته، فقط فردی که گفتید در اصل اسکات یانگ هست و نه جیمز کلییر.
Funny Coubs
تو دیگه خیلی نابغه ای😂😂😂😂😂
امید اسفندیاری
من سه سال دوره راهنمایی رو شش ساله خوندم برا من خیلی خوبه
علی
بیش‌یادگیری به معنی یادگیری یک موضوع خاص در زمانی اندک است. . کتاب ترجمه خوبی داشت. اما نویسنده خیلی به حاشیه رفته است و مطالب زائد زیاد دارد. اغلب مطالب کتاب هم در بقیه کتابهای مربوط به یادگیری وجود دارد. . بخشی از راه‌حل‌های کتاب برای یادگیری بهتر: - هر چیزی را می‌خواهید یاد بگیرید، شروع کنید به انجام دادنش. (یادگیری عملی) - کتاب را ببندید و مطلبی که خوانده‌اید را سعی کنید به یاد بیاورید. همین‌طور از خود تست بگیرید. (active recall) - مطالب را در فواصل زمانی معین تکرار و مرور کنید. (spaced repetition) - از تکنیک فاینمن استفاده کنید. سعی کنید مطلبی که خوانده‌اید را با تشبیه و مثال زدن به فرد دیگری توضیح و یاد دهید. - فقط به انجام تمرین‌هایی که حل کردنشان برایتان آسان است بسنده نکنید و روی نقاط ضعفتان هم کار کنید. - از عملکردتان بازخورد بگیرید. ببینید چه کاری را دارید درست انجام می‌دهید و چه کاری را اشتباه انجام می‌دهید.
jawadafkar
لطفا این کتاب را در طاقچه بی نهایت اضافه کنید
تلاطم
یک انتقادی که از طاقچه دارم اینه که بیشتر کتابها رو از طاقچه بی نهایت حذف کردن یا وارد طاقچه بی نهایت نمی کنند. لطفا کتابهای بیشتری رو در طاقچه بی نهایت منظور کنید.باتشکر
Negar CHegeni Nezhad
این ترجمه کامل تر و صحیح تر از نشر ملیکانه
m_kh
اگه هنوز از روش های سنتی و حفظ طوطی وار مطالب استفاده می کنید، این کتاب شاید فقط تغییر دیدگاهی انجام بده. مطالب کتاب هم اگه کمی در مورد یادگیری مطالعه کرده باشید، مطلب تازه ای براتون نداره. به نظرم کتاب، کتاب زردی نیست و حداقل سعی کرده با استفاده از تحقیق کمی علمی جلوه کنه. به سبک کتاب های زرد چندین مثال برای موفقیت بیش یادگیری می زنه اما بر خلاف اون ها از اون مثال ها در فصول بعدی برای روشن شدن مطالب استفاده می کنه که در یادگیری بسیار موثر هستش. اما حداقل کارایی راهکارهای مطرح شده از نظر علمی تبیین نشده و نویسنده بیشتر بر اساس تجربه های شخصی و مثال های مطرح شده راهکار های را ارائه می دهد و از این منظر به نظرم کتاب به سمت کتاب های زرد گرایش پیدا کرده است. نقطه قوت کتاب به نظرم ساختار کتاب هستش و نویسنده با یک تصویر کلی کتاب رو تالیف کرده و مثل اغلب کتاب های زرد موفقیت مطالب گسسته و یا یه ایده ساده ای رو ۱۰۰ صفحه بسط نمیده. به شخصه مطالب کتاب برای من چیز جدیدی نداشت و اصول مطرح شده برام بدیهی بود و پس از کمی تفکر احتمالأ هر کسی در برهه ای متوجه این موارد در فرایند یادگیری میشه. با این حال خواندن کتاب خالی از لطف نبود و باعث بروز برخی جرقه های فکری شد. به عنوان جمع بندی به نظرم کتابی است تأمل برانگیز اما بصیرت بخش نیست. (توصیه شخصی: مهم ترین نکات کتاب در اصل های اول و سوم نگاشته شده و می توانید پس از خواندن این فصول مطابق با ایده ی کتاب مستقیما وارد عمل شوید و تکنیک ها و مهارت های فرایادگیری رو در خلال فرایند فرایند یادگیری متوجه خواهید شد. بعد از اون به مرور اصل های دیگه رو که واقعا بدیهی و واضح هستند مطالعه کنید.)
•° زهــــرا °•
اگر درحال یادگیری چیزی هستید و یا قصد دارید چیزی رو یاد بگیرید، توصیه می‌کنم این کتاب رو مطالعه کنید. نویسنده کتاب، دوره چهارساله مهندسی کامپیوتر رو در یکسال گذرونده و واقعا راهنمای خوبی برای آموزش دادن نحوه یادگیری هست. کتاب به دور از مطالب زرد انگیزشی ارائه شده و می‌تونید مطالبش رو تا حد زیادی توی زندگی واقعی‌تون به کار بگیرید. از مترجم بابت ترجمه روان سپاسگزارم.

حجم

۳۱۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۷۴ صفحه

حجم

۳۱۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۷۴ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد