نظرات درباره کتاب استبداد؛ بیست درس از قرن بیستم و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب استبداد؛ بیست درس از قرن بیستم اثر تیموتی اسنایدر

نظرات کاربران درباره کتاب استبداد؛ بیست درس از قرن بیستم

انتشارات:نشر نو
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۲۸ رأی
۳٫۷
(۲۸)
کورک
به نظرم این کتاب بیست نکته رو در مورد حکومتهای فاشیستی و کمونیستی و مستبد خیلی خیلی شفاف و زیرکانه توصیف میکنه. این کتاب به متفکران زیادی ارجاع میده ما رو و حتی کتابهای خیلی خوبی معرفی میکنه برای مقابله با استبداد. از جمله کتابهای جورج اورول از جمله کتاب 1984 و کتاب سیاست و زبان انگلیسی؛ به کتاب برادران کارامازوف از داستایوفسکی؛ کتاب بار هستی از میلان کوندرا؛ کتاب ممکن نیست در اینجا اتفاق بیوفتد از سینکلر لویس؛ کتاب توطئه علیه آمریکا اثر فلیپ راس؛ کتاب هری پاتر و قدیسان مرگ از جی کی رولینگ؛ کتاب فارنهایت 451 از ری براد بری و کتابهای دیگه. به نظرم برای شناخت و مبارزه با استبداد میشه از این کتاب شروع کرد و بعد کتابهایی که تیموتی اشنایدر معرفی کرده و من نوشتم رو خوند.
MohammadAghashenas
کتاب مناسب وضعیت روز هست. به مسایل به شکلی زیرکانه می‌نگرد. توصیه‌های خوبی برای جلوگیری از رشد فاشیسم. خواندن آن را توصیه می‌کنم.
ر.د.ب
به شدت توصیه میشه. مخصوصا برای ما. ترجمه عالی. متن روان.
پریا
*من نسخه‌ی چاپی کتاب رو خونده‌م. در مجموع کتابی نبود که به‌نظرم خیلی پرمغز بیاد؛ ولی در کل کتابِ متوسطِ خوبی بود. من از بعضی قسمت‌هاش بسیار لذت بردم و برام ایده‌‌ی نویی داشت؛ ولی بیشترش خیلی معمولی و نه‌چندان نو بود. فصل ۱۷ رو بیشتر از همه‌ی فصول دوس داشتم. نکته‌ی دیگه هم این بود که کتاب بسیار روان و قابل‌فهمه و برای مخاطب عام نوشته شده. حتی به نظرم لزومی نداره قبلش در زمینه‌ی تاریخ یا سیاست مطالعه‌ای داشته باشید. به‌هرحال با اینکه کتابِ قوی‌ای نبود؛ خوندنِ این سبک از کتاب‌ها برای مردمِ امروزِ ایران لازم و مفیده.
Ali1998
حق
Alireza Yoonesi
و بالأخره یک کامنت خوب.
کورک
این کتاب اتفاقا پر از نکات آموزنده بود حتی برای اونهایی که خودشون رو آدم روشنفکر و عمیقی میبینن تو حوزه سیاست.
❤ محمد حسین ❤
نویسنده کتاب در ۲٠ قسمت با تجزیه و تحلیل اتفاقهای سیاسی ک در هر کشوری ممکنه بیفته، به این نکته اشاره میکنه ک اگه از گذشته درس نگیریم و مراقب نباشیم هر کشوری (حتی بزرگترین کشورهای دموکراتیک) ممکنه به سمت دیکتاتوری و استبداد کشیده بشن و باز فاشیسم و کمونیسم و نازیسم توی اون کشور پا بگیره و حکومت دیکتاتوری تشکیل بشه. کتاب خوب و کم حجمی هست ک خوندنش واسه همه واجب هست.
کاربر ۳۷۵۸۱۸۶
فوق العاده...بخوانیم و فکر کنیم و به اندازه توانمون، دقت کنید به اندازه توانمون....بهش عمل کنیم
M
آموزنده و قابل تامل.
مازیار
خواندن این کتاب به افزایش آگاهی کمک می‌کند. خواندن آن را به همه پیشنهاد می‌کنم.
کاربر ۱۴۲۰۴۸۸
عالی بود.

حجم

۸۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۸۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۴۳,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد