نظرات درباره کتاب جامعه شناسی خودمانی و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب جامعه شناسی خودمانی اثر حسن  نراقی

نظرات کاربران درباره کتاب جامعه شناسی خودمانی

نویسنده:حسن نراقی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۴۳ رأی
۴٫۰
(۴۳)
shakiba
کتاب خوبیه، شبیه به یک تلنگر میمونه و خیلی واضح و صریح مشکلات رو بیان میکنه. کتاب درگیر راهکار دادن نیست، چون راه حل در دست تک تک ماست. بنظرتون ما ایرانیان چه خصوصیات اخلاقی مثبتی داریم که میتونیم بهشون افتخار کنیم؟
Minerva
خوبی این کتاب اینه که متنش بسیار ساده و روانه و برای همه قابل فهم است. به نظرم همه ایرانیا لازمه یک بار این کتاب بخونن چون قطعا همه ما حداقل یکی از این رفتار ها و مشکلات رو در خودمون یا یکی از اطرافیانمون دیدیم. آینه چون نقش تو بنمود راست خود شکن ایینه شکستن خطاست
farzanepoursoleiman
من ایشان را با خواندن این کتاب و نیمی از کتاب چکیده تاریخ شان استاد خطاب می کنم،کتاب در حد فهم بدون کلمات سنگین و دقیقا مانند نام کتاب خودمانی بود،مانند پدر باسوادی که پیش نوه اش نشسته و برای او از درد می گوید همینقدر شیرین و نرم 😊🙂🎶
فرید۲۹۴
به نظرم فوق العاده بود. البته طبیعتا همه ما ایرانیا همه این موارد منفی رو نداریم. اما غالبا حرف نویسنده رو قبول دارم و تتداین افات رو تک تک از خودمون دور نکنیم ، راهی که میرویم به ترکستان است.
miladan
دبیرستان بودم این کتاب رو معلم تاریخ مون گفت حتما بخونیدش و من همیشه تو ذهنم بود این کتابو بخونم بعد از ۱۲سال از اون موقع الان خوندمش مرسی استاد صالحی که پیشنهاد کردی رسالتت رو رسوندی زنده تن درست باشی ♥️ برای هر ایرانی لازمه که این کتابو بخونه✌️ مرسی از طاقچه که فرصت فراهم کردی من این کتابو بخونم😍
سارا طهماسبی
کتاب جامعه شناسی را می توان آغازی برای کتابهای خودانتقادی جامعه شناسی دانست .ولی بیشر متن کتاب مربوط به دهه هفتاد بود که به نظر من تا حالا تغییرات زیادی در نظام و جامعه به وجود آمده است ازلحاظ متن بیشتر طنزاجتماعی بود تا یک کتاب جامعه شناسی!
روح سرگردان
کاملا درسته
mahdi
بالاخره باید یک نفر پیدا شد و فریاد زد: پادشاه لخت است!
نون صات
بسمه مثل گفتگو با یک شخص در یک میهمانیست.
امیر حسین حامدی
برای اولین بار بود کتابی به این سبک خوندم و به نظرم حقیقتی با زبان عامیانه بود که جای تلنگر داره .
روح سرگردان
اخیرا به علاقه ی خودم به جامعه شناسی پی برده‌ام و این کتاب رو به عنوان اولین کتاب با توجه به اسم و نظرات و نمونه ش انتخاب کردم اما حین خوندن دلمو زد . اول اینکه کتاب پر از مثاله به طوری که مدام بریده از روزنامه ها آورده که حوصله آدمو سر میبرم چرا که کتاب قدیمی هست و اعداد و آمارش بی فایده هستن . دوم اینکه تیتر و توضیح کوتاهی در مورد مردم زده و بقیه بخش رو به سرزنش دولت و دولتی ها پرداخته پس کسی که دنبال جامعه شناسی و رفتارشناسی یه جامعه هست باهاش ارتباط برقرار نمیکنه حتی اگه مدام توی متن تکرار بشه که مردم رو نمیشه از دولت جدا کرد من دلم میخواست از مردم بخونم . و سوم اینکه به شدت منفی نگره من با جمله ی «از ماست که بر ماست» موافقم و اتفاقا همیشه جایگاه یک ملت در سرنوشتش رو به شدت قبول دارم اما در بعضی قسمت ها تعجب کردم از این شدت منفی نگری با اینکه در بسیاری از قسمت ها باتمام وجود با نویسنده‌ی محترم موافقم.
کاربر ۵۲۰۲۶۳۷
کتاب و نویسنده متبحرش نگاه جدیدی را از وضعیت فعلی جامعه ارائه می‌کند.سعی برای بی‌طرفانه گفتن موضوعات ستودنی است.خواندن چندین و چند باره این کتاب را نه تنها پیشنهاد بلکه برای تمام ایرانیان الزامی می‌دانم
افرا
تحلیلی درست، ساده و منطقی از جامعه ایران.
Sahar Ghasemi
کتاب عالی کاش هرکسی برای یک بار هم که شده این کتاب بخونه بهش فکر کنه
کاربر ۲۰۲۸۶۹۲
کتاب های بهتری بخوانید. از گلستان سعدی گرفته تا هنر شفاف اندیشیدن و این سطر های پر از تحقیر و توهین را رها کنید‌. توهین و تحقیر و چوب و فلک در جهت آموزش به حدود دو قرن پیش بر می گردد. که جواب هم نداده است. ایشان که از سطر های ناب ادبیات فارسی در جهت توهین به ایرانیان فارسی زبان ، بهره جویی کرده اند ، چرا در در نهایت به همان ادبیات هم توهین کرده اند! ایشان که هیچ خوبی ندیده چطور می تواند راه خوبی را نشان دهد!؟ خودشان رل تافته ی جدا بافته انگاریده و ما بقی مردم را ....‌ شاید ایراد از خودشان باشد!؟وگرنه که ما دوستان و اقوام و همسایگان و آشنایان، خوب، مهربان و خوش قلب کم ندیده ایم.
M.s Gholizade
به نظرم کتاب بسیار خوبی است.یک نوعی فرد رو به تفکر وا می دارد.علت برخی از مشکلات کشور رو بیان می‌کند اما اگر به دنبال راه حل برای مشکلات بیان شده هستید که در کتاب ذکر کرده باشد باید خودت رو در آیینه ببینی.من از خوندنش لذت بردم .امیدوارم کسانیکه که از این کتاب تهیه میکنن هم لذت ببرند.البته که من به هر ایرانی توصیه میکنم که این کتاب رو بخواند.
momenhub
اول اینکه خداوند رحمت کند مرحوم نراقی را اما دوم اینکه کتاب بیان مشکل بود و در آن راه حل ها مطرح نشده بود، در کل ارزش خواندن را دارد.
ابوالفضل احمدی
با تک تک شروع کردن تغییر کار درست نمیشه اول باید اونی که بالاتر از همه امور را در دست داره تغییر کنه
فرید۲۹۴
راه حل سادست دوست من. تک تک شروع کنیم به دست برداشتن از این عادات بد. جریان مثل اون دوستانی هستن که میخوان لاغر شن، دنبال غذایی میگردن که لاغر کنه، در صورتی که باید به دنبال به اندازه و مناسب خوردن برن.
مهدی چراغی
اسمشو نمیشه جامعه‌شناسی گذاشت. لطفا وقتتون رو برای کتاب‌های بهتری بذارید.

حجم

۱۲۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

حجم

۱۲۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد