نظرات کتاب فهرست مهمانان
کتاب فهرست مهمانان اثر لوسی فولی

کتاب فهرست مهمانان

نویسنده:لوسی فولی
مترجم:علی قانع
انتشارات:نشر البرز
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۶از ۵۰ رأیخواندن نظرات

نظرات کاربران

R.SH
داستان درباره یک عروسی در جزیره است که باعث شده آدم های مختلف دور هم جمع بشوند و این گردهمایی موجب میشه به یک سری چیزها درباره خود و بقیه پی ببرند . داستان از زبان شخصیت های مختلف روایت میشه که باعث میشه از زاویه دید های مختلف به موضوع نگاه کنیم .همچنین از نظر زمانی جلو و عقب میره ولی این باعث نمیشه خواننده گیج بشه یا داستان انسجامش رو از دست بده .برعکس زاویه دید های مختلف و این حرکت زمانی باعث میشه تعلیق در داستان ایجاد بشه و همچنین مثل یک تکه پازل در ذهن خواننده ، وقایع شکل بگیره .در داستان شوک های مختلف در فواصل زمانی متفاوت هست ولی تجمع اون در نیمه دوم داستان بیشتر هست .حتی تا اواسط داستان متوجه نمیشید مقتول کی هست و به هرکس گمان می برید کمی جلوتر که میره تقریبا مطمئن میشید که مقتول کی هست ولی همچنان تا آخر داستان به قاتل بودن همه سوءظن میبرید و براش هم دلیل قانع کننده دارید و این باعث میشه تا آخر داستان براتون جذاب باشه و به دنبال قاتل باشید .
0
talis
کتاب شوکه کننده ای بود ولی اینقدر اتفاقات پشت سر هم افتاد که یکم از درک ادم خارج میشد و رنگ غیر طبیعی بودن ب خودش میگرفت ولی غیر از این واقعا ادم رو مجبور میکرد زمین نزاره گوشی رو بفهمه چه اتفاقی قراره بیوفته
Ahooz94
اینکه تا آخرش نمیدونستی چه اتفاقی می افته هیجان انگیز بود ولی کند پیش رفت داستان.
محمدحسین
۱- اولین نقطه ضعف کتاب اینه که تقریباً تا اواسطش خیلی کُند و خسته‌کننده پیش می‌ره. نویسنده مدام به جزئیات بی‌شماری اشاره می‌کنه که اصلاً اهمیت چندانی ندارند. ۲- نظم و چینش فصل‌بندی‌های رمان عالیه. به طوری که واقعاً کتاب رو خوش‌خوان کرده. ۳- ترجمه روان و یک‌دستی داره. ۴- نکته‌ای که راجع به کلیت داستان به ذهن من رسید این بود که خیانت‌های پی در پی و بی‌پایان تو زندگی‌های غربی دقیقاً ثابت می‌کنه «آزادی» بی‌قید و شرط تبعات سنگین و جبران‌ناپذیری به هم‌راه داره. آزادی هم مثل همهٔ مفاهیم اجتماعی باید حد و حدود خاص خودش رو داشته باشه. مرز داشته باشه. خط قرمز داشته باشه. والا نه تنها نمی‌تونه مفید باشه بلکه خطرناک و مخرب هم خواهد شد. ۵- نقطه ضعف آزاردهندهٔ دیگه‌ای هم که رمان «فهرست مهمانان» داشت این بود که جنبهٔ ترسناکش خیلی کم‌جون بود. راجع به گذشتگانی که تو باتلاق‌های جزیره دفن شده بودند، هیچ توضیح خاصی داده نشد. تنها جایی هم که به این موضوع پرداخته شد، خیلی دم‌دستی و قابل‌پیش‌بینی و زودگذر بود. اون جایی که هانا چند لحظه تو باتلاق گیر کرد و فوراً هم نجات پیدا کرد. ۶- ظهور و بروز مشروبات الکلی تو این داستان به قدری پررنگ بود که آدم احساس می‌کنه یکی از کارخونه‌های مشروب‌سازی حامی مالی این کتاب بوده. این حجم زیاد از اشاره به مشروباتی که ضرر و زیانش بر کسی پنهان نیست، اون هم تو یه کتاب، اصلاً قابل‌قبول و عاقلانه و دل‌چسب نیست.
Shaghayegh
خب داستان خیلی کند پیش رفت و خیلی دیر مخاطب توی جریان ماجرا می‌افته و اون حس کنجکاوی برای ادامه ی داستان سراغش میاد، تقریبا تا اواسط داستان شایدم بیشتر صرفا شاهد روزمرگی های چند آدم و آماده شدنشون برای مراسم ازدواج بودیم. ضمن اینکه معلوم بود نویسنده یه جورایی انگار به زور می‌خواسته تمام آسیب هایی که افراد دیده بودن رو یه جوری ربط بده به شخصیت های اصلی. از لحاظ نثر ولی مشکلی نداشت، نثرش روان و خوب بود.
tata.b
اوایل کتاب حس خوبی دریافت کردم که بالاخره این نوع موضوعات ( داخل جزیره و توفان و قتل که تبدیل به کلیشه شده در ژانر جنایی معمایی ) از یک خطی بودن داخل این کتاب در اومده و هر فصل از طرف شخصیت های کتاب بیان میشه اما رفته رفته هرچی کتاب جلو رفت و الکی کش پیدا کرد با خودم گفتم که ای کاش یک خطی بود❗ کتاب هرچی جلوتر رفت پاره پاره شد و انقدر فضا رو باز کرد که از هم پاشید و یه جورایی نویسنده همه خرده داستانک هارو به صورت خیلی تصادفی و فضایی ربط داد به یه شخصیت داخل داستان..... نویسنده حتی در فصل های { اکنون : شب عروسی } نوع نوشتن خودش رو زیر پا میذاره و این فصل هارو به صورت سوم شخص روایت میکنه و این کار بسیار عجیبه و اتفاقا این هیجان کاذب برای کتاب کار نمیکنه بلکه به نقطه ضعف بزرگ کتاب تبدیل میشه چون مخاطب فقط به پایان و رسیدن به بخش شب عروسی توجه میکنه و بخش های اواسط مثل یه وظیفه میمونه براش که فقط سریعتر بخونه و رد بشه ▶️ شاید باورتون نشه اما ما هیچ شخصیت سالم و نرمالی داخل داستان نداریم ( بچه های دبیرستانی که زیادی رشد کردن / دیالوگ یکی از شخصیت های داستان) ، حتی با وجود اینکه در هر فصل راوی یکی از شخصیت های داستانه ما هیچ شخصیت پردازی ای نداریم، و درمورد پایان ، این خلاقیت که باید مقتول رو هم حدس میزدیم دوست داشتم اما پایانش به شدت قابل پیش بینیه و نویسنده خودش داره داد میزنه آقا این قاتله قاتل اینه / چطوری این کار رو میکنه ؟ وقتی همه رو با انگیزه معرفی میکنه و اصلا به این شخصیت بها نمیده خب مثل روز برام روشن بود که این قاتله و کاملا دلسرد شدم از پایانش ، ناگفته نماند خود نویسنده هم خود به خود نصف شخصیت هارو برامون از ظن اتهام ها دور میکنه برای اینکه اصلا راوی قرارشون نمیده! کلا نویسنده، مخاطب رو با ضریب هوشیِ پایین فرض کرده
Qedise
کتاب عالی یا افتضاحی نیست؛ یه داستان معمولیه با هیجان کم و پایانی که از جایی به بعد قابل انتظار خواهد بود. حتی برای پر کردن وقت هم کتاب‌های بهتری وجود داره.
Ram
تا پایان داستان نمیشه گفت کی مقتول قراره باشه کی قاتل. تقریبا به هرکسی و هرچیز مشکوک میشی و برای مضنون کردن همه هم دلیل خوبی نویسنده میده. اوایل کتاب یذره کند پیش میره و تعلیقای قوی نداره.
ladan ch
من غرق در شوووک این کتابم که الان تموم شد. تا آخر داستان متوجه نمیشید که چه کسی مقتول و قاتل هست و فکر میکنید هرکسی میتونه قاتل باشه ولی در آخر هم خودتون نمیتونید تشخیص بدین😐 خیلی جالب و جذابه که راوی هر بخش از داستان ،شخصیت های مختلف و اصلی هستن و خط زمانی در گذشته و زمان حال که شب عروسی هست مدام جابه جا میشه. کتاب درمورد یک جشن عروسی مجلل که توی یک جزیره دورافتاده و متروکه هست، قراره برگزار بشه. از صفحه اول کتاب متوجه میشید که در اون شب اتفاقات عجیب و وهم انگیزی میوفته. و ادامه ی داستان از زبان شخصیت های مختلف و در زمان های مختلف نقل میشه تا بازهم به شب حادثه برگرده و اتفاقی که افتاده رو بیان کنه. میتونم بگم که تقریبا تا بیشتر از نصف کتاب راز عجیب و غریب و شوک آوری برملا نمیشه و همین بنظرم باعث شد برای خوندنش و اینکه بفهمم چه اتفاقاتی افتاده دل تو دلم نباشه و ساعت ها پای خوندن کتاب بشینم ولی البته کمی هم کسل کننده میشد بخاطر توضیحات و توصیفات زیاد و کش اومدن غیر منطقیش. هرچی به آخر کتاب نزدیک میشیم مخصوصا در قسمت های (اکنون:شب عروسی) حس هیجان و ترس و همراه با اشخاص حس میکنید. پیشنهاد میکنم بخونید اگر به داستان های معمایی و رازآلود علاقه مند هستید.( شباهتی بین این کتاب و کتاب بدخواهی متوجه شدم و اونم مربوط به خاطرات دوران مدرسه و کودکی ناخوشایند شخصیت های اصلی که خیلی غم انگیز بود ،بود.)
کاربر ۴۶۹۳۴۱۰
از معدود کتابهای جنایی که تا صفحات آخر نمی توانید بفهمید چه اتفاقی دارد می افتد. نه مقتول را می توانید حدس بزنید و نه قاتل و این شاهکار است...

حجم

۳۳۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

حجم

۳۳۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

قیمت:
۴۷,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد