نظرات درباره کتاب لشکر خوبان: خاطرات مهدی‌قلی رضایی و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب لشکر خوبان: خاطرات مهدی‌قلی رضایی اثر معصومه سپهری

نظرات کاربران درباره کتاب لشکر خوبان: خاطرات مهدی‌قلی رضایی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۴۱ رأی
۴٫۵
(۴۱)
قافله
نسخه چاپی کتاب رو از کتابخانه گرفتم و از خواندنش بسیار لذت بردم با این که کتاب نسبتا قطوری است . اما روند جذاب داستان شما را خسته نمیکند. حتما بخوانید ... از کتابهای توصیه شده امام خامنه ای هم هست
کاربر 3260560
دمت گرم از توضیحت
میثم
کتاب خوبیه فقط یه خورده طولانیه خدا پشت وپناه ونگهدارت مهدی قلی رضایی
حقجو
نسخه چاپی را ۸ روزه خوندم. انگار ۸ روز پاهای من از زمین کنده شده بود و در آسمان ها سیر میکردم. ۸ روز در بهشت
m.m
خاطرات جنگ ....صلوات به روح پاک شهدا ....
"بوی جوی مولیان"
کتاب خوبیه مخصوصا بخشی که با غواصان دلیر و خط شکن عملیات میکنه
۳۱۳
خواندنی و واقعا جذاب ، گوشه ای از دلاور مردی های واحد اطلاعات را به خوبی به نمایش می گذارد .خداقوت
Royal crystal
47 صفحه از نمونش رو خوندم , نمیتونستم دل بکنم تا اینکه شارژم دیگه داره تموم میشه علی یا رو یاور است و ما یا رو یاورش , یا علی
گمنام
نسخه چاپی این کتاب رو خواندم چندین سال پیش خاطرات یک نوجوان بسیجی تبریزی است که در لشکر عاشورا نیروی اطلاعات میشود و دارای جزئیات زیادی است مثل اینکه درست بعد از عملیات این خاطرات را بیان کرده از اوائل جنگ آغاز میشود و تا تفحص شهدا ادامه پیدا میکنه
HQSAMM
کتاب بسیار زیبایی از رشادت یک نو جوان که در طول دفاع مقدس از خیلی از مردان مردتر شد. نکات جالب به نظرم : -توضیح با جزییات از زندگی و عملیات های رزمندگان -حضور در تمامی مناطق جنگی و فعال بودن در تمامی مناطق -ایثار و صرف کردن فعل توانستن مخصوصا پس از مجروحین شدیدشان طاقچه عزیز: خیلی ممنونم بابت این کتاب های عالی.
وحید
بسیار پر کشش و جذاب.
کاربر 72671
جزئیات کتاب در به تصویر کشیدن تلاشهای واحد اطلاعات بسیار نقش داشت
کاربر ۴۰۸۹۰۰۲
سلام. من از سالی که کتاب چاپ شد، تا سال 92 بیشتر از 15 بار کتاب را خواندم. خواننده را کاملا وارد فضای جبهه می کند.داخل درد و رنج جانبازی و مجروحیت. خیلی مهم است که بدانیم چطور یک بسیجی نوجوان در سن کم و نوجوانی خود را وارد معرکه ای می کند که سالهای بعد در جنگ قره‌باغ و سوریه از فرماندهان اطلاعاتی و میدانی باشد. نوجوانی که شیطنت های کودکی و نوجوانی اش با فضای انسان ساز محیط ممزوج میشود. بارها و بارها با موارد خنده دار قهقهه زدم. با موارد ناراحتی هق هق کردم. با گم شدن یک گردان غواصی در اروند به هم ریختم. فهمیدم که چقدر سخت میشه کیلومترها برای شناسایی در عمق مواضع دشمن بعثی در اب استخوان سوز اروند شنا کرد.
sayedi
واقعا باید گفت: فوق العاده. «لشکر خوبان» قطعا یکی از بهترین های دفاع مقدس در حوزه خاطرات است؛ حتی شاید یک الگو. روایتی صادقانه دارد و توجه درست به جزئیات مهم و شخصیت ها در سیر وقایع. _ بدون سخنرانی و شعار دادن و منبر رفتن و اغراق و بدون کرامت سازی های بی ارجاع و منبعی که در آثار بعضی ناشران دفاع مقدس وجود دارد و خصوصا در سالهای اخیر بیشتر هم باب شده است (خصوصا یکی از آن ها که برای اهلش معلوم است و آثارش در همین طاقچه هم خیلی پرطرفدار است).
یاسر میرزاعلی
سلام از لحظات تلخ و شیرین خاطرات این سرباز دین و وطن حظ معنوی و روحی بردم. در لحظات مختلف خودم رو در آن فضا احساس می‌کردم. همه قسمت هایش جذاب بود ولی بخش های مربوط به شناسایی جذاب‌تر بود. آرزوی موفقیت و تأییدات الهی برای برادر رضایی عزیز و نویسنده محترم دارم.
محمد برومند
از یک جایی به بعد حالت تکرار به خودش می گیره و زیادی هم شکل شعاری داره
الیاس جاهد
یادش بخیر چه روزای خوشی داشتم با خوندن این کتاب... با رزمنده دلاور مهدی قلی رضایی تا اون سر سیل بند اروندرود تا دل سنگرهای عراقی ها به شناسایی می رفتم و برمی گشتم...
alireza
از خواندن کتاب لذت بردم.چیزهایی در مورد جنگ و عملیات میخوانید که در فیلمهای سینمایی هم نشان داده نشده اند و مظلومیت رزمنده ها . در بخشهای زیادی از کتاب ،نام مناطق عملیات و شناسایی شامل نام ارتفاعات ،تپه ها ، روستاها،هورها و ... آورده شده و به نظرم باید این قسمتها با نقشه مصوری از منطقه عملیاتی همراه میشد .تا خواننده کتاب بتواند تصویر منسجمی از موقعیت استقرار و حرکت نیروهای خودی و دشمن در ذهن خود ترسیم کند.
مجتبی
دوست داشتنی ... در حال خواندن نسخه چاپی کتاب هستم. هر شب حداکثر یک فصل! مشاهده مسیر رشد آدم‌های مختلف یکی از جذاب‌ترین چیزهایی است که توی این کتاب دیدم ... و غواصلار ... مگه میشه ؟!
sami
درود بر همه رزمندگان اسلام. به مدد این خاطرات یاد و نام شان جاودانه میماند انشاالله. کتاب بواسطه اطلاعات و مستندات دقیقی که در مورد هر عملیات دارد کمی سخت خوان است و کند پیش میرود. اما برای ثبت وقایع مطمینا لازم بود. خداوند توفیقاتشان را بیفزاید.
شهیدگمنام
کتاب خوبی بود اون قدر جذاب نبود.

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۸۰۸ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۸۰۸ صفحه

قیمت:
۱۶۱,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد