نظرات درباره کتاب بیگانه و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب بیگانه اثر آلبر کامو

نظرات کاربران درباره کتاب بیگانه

۳٫۹
(۳۵)
کاربر ۱۳۳۰۰۱۷
بهرحال کامو نویسنده چیره دستی هستن هرچند ما کتاب بیگانه رو بی هدف بدونیم. شخصیت اصلی داستان از لحظه لحظه زندگیش تا جایی که بتونه لذت برده و اتفاقات تلخ و شیرین به یک اندازه براش مهم بودن. اینکه به خدا اعتقادی نداره کاملا تو متن کتاب منعکس میشه و ابن بی خدایی به نظر خواننده نوعی پوچی رو القا میکنه. یک شخصیت خنثی که در عین حال که چیزی رو دوست داره اونو دوست نداره و این تناقض در متن کتاب دیده میشه.
yasaman
ترجمه‌ی واقعا بدی داشت..جملات نامفهوم و البته پر از غلط.
ahmad_abbasi_1
اول نمونه رو دانلود کنید بخونید ببینید میتونید با ترجمش ارتباط بگیرید بعد بخرید. من که از همون صفحه اول ارتباط نگرفتم با ترجمه. خودم هنوز نخوندم ولی تعریف ترجمه خشایار دیهیمی رو شنیدم. باز خودتون میدونید...
yuosef.jafarpoor
عالی بود الخصوص اولش و قسمت های پایانی
fatemeh sadat shafiei
به نظر من نویسنده برای بیان حس آزادگی یا بی تفاوتی باید کمی هنرمندانه تر عمل می کرد!نه این قدر تابلو که در هر صحنه از شخصیت اصلی می پرسند نظرت راجع به فلان چیز چیست و او بگوید فرقی نمی کند.!به نظر بنده باید جوری می نوشت که ما در لابه لای داستان با تمام وجود این احساس وابسطه نبودن شخصیت را درک کنیم.
hunter
خوشمان نیامد... کجاش شاهکاره آخه
جمال بیخیال
خیلی از این نوشته های کتاب رمزی واشاره ای به فلسفه وادبیات اروپا وبقیه کتاب های کامو دارن که تا اون هارو ندونید ,نمیفهمید داستان اصلا چی میخواست بگه واین آدم بیگانه نماد چی بود
Aminkk96
یه حال و هوای خاصی داره که باید اون رو زندگی کرده باشی تا از کتاب لذت کافی رو ببری. البته زیادم حال و هوای سنگین و فلسفی نیست. یه جور پوچیه... به دور از اجتماع بودن یا اجبارا ادای اجتماعی درآوردن... بدور از خود و اراده شخصی و نظم زندگیت. درک بی اهمیت بودن مطلق زندگی، رنج و سرنوشت... خلاصه بنظرم این کتاب درست نقطه مقابل کتاب کیمیاگر پائولو کوئلیو عه البته منطقی تر و واقعی تر از اون!
hunter
جالبه! هرکسی از کتابی خوشش نیومد یعنی فهمش رو نداشته؟! عجب!!!
آلاله جنیدی|Alale Joneidi
کتاب و نویسنده هر دو فوق العاده..
parsa
این‌کتاب رو دوست دارم. به خاطر فلسفه. چیزی که این کتاب رو ارزشمند میکنه تصویری است که کامو از تجسم زندگی یک انسان با تفکر وجود گرایانه یا همون اگزیستانسیال به تصویر میکشه‌ . تصویری که نشون میده زندگی درونی و بیرونی یک انسان مومن به چنین اندیشه ای ٬ با توجه به بستر اندیشمندانه این تفکرگاهی چقدر میتونه به هم ریخته و نامعقول و دور از اندیشه باشه. نقدی هم‌ که دوستان اشاره کردن سارتر بر این کتاب نوشته بهدخاطر دفاع از تفکر خودش و انتقاد از بد فهمیده شدن این اندیشه است.
Aminkk96
امروز مادر مرد. "چه کار باید کرد زندگی و دیگر هیچ"!!! نمیدانم شاید هم دیروز مرده! خوب شد مرحوم کامو زنده نبود تا این صحنه رو ببینه. یعنی به کل شروع طوفانی و سمبلیک کتاب رو سرویس کرد با این جمله بی نهایت مضحک و نا به جا. "چه باید کرد زندگی و دیگر هیچ!؟! دوربین مخفیه واقعا؟

حجم

۶۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

حجم

۶۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱
۲
صفحه بعد