بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب خودشیفته‌‌ ای که می‌‌ شناسی | طاقچه
کتاب خودشیفته‌‌ ای که می‌‌ شناسی اثر جوزف بارگو

بریده‌هایی از کتاب خودشیفته‌‌ ای که می‌‌ شناسی

۳٫۵
(۲۹)
طرف شدن با خودشیفته‌ای که می‌شناسید چگونه بیشتر وقت‌ها به معنی پیکار با نقاط ضعف ناشی از خودشیفتگی خودتان است. وقتی برنده‌ای خودخوانده احساس بازنده بودن در شما پدید می‌آورد، شما نیز گاهی می‌کوشید ورق را برگردانید تا خودتان را سرپا نگه دارید. شاید به‌نوعی تدافعی و جبهه‌گیرانه رفتار کنید که بعداً نتیجه‌اش فقط پدید آمدن احساسی بدتر نسبت به خودتان باشد. چه‌بسا به حسادتتان مجال بروز بدهید یا حرف دلتان را با تحقیر آن آدم بر زبان آورید، و در عین حال در تمام این رفتارها احساس کنید که حق به جانب شما است و عذر موجهی دارید.
mohxmad
طرف شدن با خوی و خصلت‌های خودشیفته‌وارِ دیگران بیشتر وقت‌ها معنایش طرف شدن با خودشیفته‌ای است که بهتر از همه می‌شناسیدش اما شاید کمتر از همه او را فهمیده‌اید. خودشیفته‌ای که در آینه روبه‌روی شماست.
mohxmad
وقتی خودشیفتۀ حادی که از نزدیک می‌شناسیدش طوری رفتار می‌کند که گویی شما ابله، فرودست و درخور تحقیر هستید، احتمالاً احساس آزردگی و عصبانیت خواهید کرد و چه‌بسا همدلی کردن با کسی که دارد به شما حمله می‌کند چالشی فراتر از توان آدمی به نظر برسد. رسیدن به درک خردورزانه شاید تنها کاری باشد که از عهده‌اش برآیید، اما برای همین هم‌باید سخت جدّ و جهد کنید، نه اینکه برای محافظت از خودتان متقابلاً دست به حمله بزنید و به خشمتان مجال بروز بدهید.
کاربر ۵۹۳۳۲۷۲
هرچند ظواهر امر عکس این را نشان می‌دهد، اما شخصیت هم‌وابسته در جریان مراقبت از طرف مقابل غالباً نیازهای مهم خودش را ارضا می‌کند
mohxmad
خودشیفته در عالم مادّیات مدونا، پس از مشهور شدن، می‌گفت «تمام ما در زندگی خود به‌نحوی از چیزی زخم خورده‌ایم، و بعد بقیۀ عمرمان را صرف وا کنش نشان دادن به آن یا طرف شدن با آن یا تبدیل آن به چیزی دیگر کرده‌ایم»
niloufar en

حجم

۳۲۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۳۲۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۱۳۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد