بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب زبان بدن | طاقچه
کتاب زبان بدن اثر الیزابت کونکه

بریده‌هایی از کتاب زبان بدن

۳٫۲
(۱۷)
حالات چهره ـ چشمان. چشم‌ها آینه روح و روان آدمی به شمار می‌رود. چنانچه شخصی از ایجاد ارتباط چشمی با شما اجتناب کرد، یا به چشمانتان خیره شد، پیش از پاسخگویی، فضا را برای رفتار عادی‌اش آماده کنید. شما می‌توانید بگویید: «من متوجه شده‌ام که...» یا «کمک کن بفهمم...» تا به او بگویید که چیزها را از دیدگاه شما ببیند. چنانچه چشمانش سرد و بی‌روح بودند، با رفتارش خود را تطبیق دهید تا در مقابل شما احساس راحتی کند. سپس می‌توانید با نگاه کردن به چشمانش خلق وخوی خود را تغییر دهید تا گویی وارد یک گفتگو شده‌اید. چنانچه یک رابطه مورداعتماد را به وجود آوردید، شخص دیگر نگاه شما را برمی‌گرداند.
محمدجواد مقدم
بیان افکار و احساسات به روش عذرخواهانه و خود را نادیده گرفتن به دیگران این اجازه را می‌دهد که به سخنان شما اهمیت ندهند. افرادی که به روش منفعل رفتار می‌کنند، این فکر در آن‌ها به وجود می‌آید که ارزشی ندارند. باورها، افکار و احساساتشان کم‌اهمیت‌تر از دیگران می‌باشد.
محمدجواد مقدم
مردم کسانی را دوست دارند که در آن‌ها حس مهم بودن برانگیزانند. این افراد ترجیح می‌دهند با کسانی معامله کنند که به آنان اهمیت بدهند.
محمدجواد مقدم
طرز ایستادن ـ بدنی که شل و وارفته و بدون شور زندگی باشد، بی‌علاقگی را به نمایش می‌گذارد؛ ـ بدن شق و راست و آگاه نشانه تعهد است. رفتارهای منفی را که مشاهده می‌کنید بازتاب دهید.
محمدجواد مقدم
طوری رفتار کنید که گویی میزبان مجلس مهمانی خود هستید. ـ هدف شما راحتی و آسایش دیگران باشد. ـ با دهان و چشمانتان به دیگران لبخند گرم تقدیم کنید. ـ نگاه مستقیم به دیگران داشته‌باشید. ـ به طرف شخصی که در حال صحبت است، متمایل شوید. ـ از حالات و حرکات باز که کف دستانتان را به نمایش می‌گذارد، استفاده کنید. ـ حرکاتتان راحت و روان باشد. ـ علاقه خود را با طرح پرسش‌های مشخص نشان دهید. ـ حالت چهره‌تان گرم و صمیمی باشد. ـ به نیازهای دیگران توجه کنید. ـ تا آن‌جا که می‌توانید به دیگران کمک کنید
محمدجواد مقدم
با انگشت اشاره کردن نشانه‌ای از خشم و تجاوز است. - اشاره با انگشت شست علامت رد کردن و نپذیرفتن چیزی است. - این پا و آن پا کردن، علامت بی‌صبری است. - مالش گردن یا گلو نشانه نیاز به کمک است. - پا رو پا گذاشتن و دست به سینه بودن علامت ناراحتی و عدم آرامش است. وقتی در حال صحبت برای متقاعد کردن شخصی هستید که رفتارهای منفی دارد، به صبر و حوصله نیاز دارید، نباید آن‌چه را که می‌بینید منعکس کنید، هر چه آهنگ تعامل را پایین‌تر بیاورید، شانس رسیدن به نتیجه دلخواه را کاهش می‌دهید.
محمدجواد مقدم
به روشی مثبت رفتار کنید. نکات زیر به شما برای شروع کار کمک خواهند کرد: ـ صاف بایستید و هنگام نشستن پشتتان صاف باشد. خمیده بودن و قوز کردن از سطح انرژی شما می‌کاهد و به شما ظاهر کسل‌کننده و بی‌تعهد را می‌دهد. اجازه دهید که سینه‌تان منبسط شود و شانه‌ها به نرمی عقب و پایین بروند. ـ چشمانتان را درگیر کنید. برخلاف یک نگاه خیره که بیشتر نشانه کم حوصلگی است، چشمان درخشان حکایت از علاقمندی دارد. چشمانی که به نرمی تمرکز می‌کنند علامت توجه و مواظبت است. دقت کنید که بیش از اندازه تماس چشمی برقرار نسازید، چرا که خیره شدن به کسی عملی غیرعادی و چندش‌آور است. ـ لبخند بزنید. اجازه دهید ماهیچه‌های گوشه‌های بیرونی دهان و چشمان شما بالا بروند و یک حالت خوشامدگویی داشته باشند. بالا بردن لب‌ها کافی نیست. اگر چشمان شما درگیر نشوند، لبخند زورکی و مصنوعی به نظر می‌رسد.
محمدجواد مقدم
صداهای متقاعدکننده عبارتند از: ـ راحت. این نوع صدا رها و زنگ‌دار است. بدن از هر گونه انقباض ناشی از فشار و استرس رها است. ـ نزدیک‌شونده. در این نوع صدا هیچ گونه قضاوت، پیش‌داوری یا کنایه که شما را برای برقراری ارتباط گرفتار می‌کند، وجود ندارد. با یک صدای گرم و گیرا دیگران را تشویق کنید که به حرف‌های شما گوش کنند و پاسخ دهند. ـ قابل انعطاف بودن. درجه، ریتم و سطوح شدت مقاومت، یک صدا را متقاعدکننده می‌سازد. هنگام گفتگو با شنونده، صدای متقاعد کننده دری به سوی ارتباط با دیگران باز می‌کند و آن‌ها به روشی مثبت پاسخ می‌دهند.
محمدجواد مقدم
لبخندی که در آن چشمان و دهان درگیر است، علامت پذیرش و احساسات خوب است.
محمدجواد مقدم
احساس نزدیکی، همدلی و همبستگی خود را نشان دهید. ـ آرام بمانید. نگهداشتن دستان به طرف بالا ومالیدن آن‌ها به شدت هر چه تمامتر به یکدیگر نشانه هیجان است. مشت کردن دستان علامت عجز و درماندگی است. بنابراین دست‌ها را در وضعیتی راحت با انگشتانی که به آرامی نیمه باز هستند، در جلو یا دو طرف بدن نگهدارید. به دنبال رفتار به شیوه سخاوتمندانه، صادقانه و دلپذیر باشید. بازتاب حرکات و حالات دیگران و استفاده از حرکات باز، نشان می‌دهد که شما تمایل به پذیرش و نزدیک شدن به دیگران دارید. همان‌طور که یکی از دوستانم می‌گوید: «فروش مساوی است با اثبات این نکته به مشتریان که مراقب آنان و نیازهایشان هستید.»
محمدجواد مقدم

حجم

۱۰۰۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۱۰۰۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
۱۰,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۴صفحه بعد