بریده‌های کتاب آقای سالاری و دخترانش
کتاب آقای سالاری و دخترانش اثر مجید اسطیری

کتاب آقای سالاری و دخترانش

نویسنده:مجید اسطیری
انتشارات:نشر صاد
امتیاز:
۳.۴از ۱۴ رأی
۳٫۴
(۱۴)
حل‌کردن مشکلات زندگی فقط به یک نسخهٔ شفابخش احتیاج ندارد، به صبر و حوصله هم نیاز دارد؛ اما چرا ما این‌قدر بی‌صبر شده‌ایم؟ شاید به‌خاطر غرق‌شدن در میان ابزارها و ماشین‌هایی که تا چیزی را ازشان می‌خواهیم اجابت می‌کنند! کافی است پنج ثانیه پایت را روی پدال گاز فشار بدهی تا از صفر به صد برسی و چند بار که این کار را کردی، خودت هم به شکل ماشینت درمی‌آیی.
khalili
رفت کنار پنجره و پرده را کنار زد. ماهِ گِرد و قلنبه بالای سر شهر بود و سالاری فکر کرد در تمام این سال‌ها ماه هر شب در آسمان منتظر نگاه او بوده، اما او عین خیالش نبوده... حواسش به زیبایی‌های زندگی نبوده... باز دلش بیشتر سوخت و اشکش جاری شد روی گونه‌اش. به چراغ‌های روشن شهر نگاه کرد و فکر کرد یعنی چند نفر الان بیدار هستند و دارند با خدا رازونیاز می‌کنند؟ قبل‌ها وقتی تهران را نگاه می‌کرد از خودش می‌پرسید یعنی در چندتا از این خانه‌ها خشکبار «سالار» مصرف می‌شود؟
khalili
می‌شود گفت همهٔ دخترهای جهان خودشان را مالک پدرشان می‌دانند، اما هریک به شکل خاص خودش؛ یکی قربان‌صدقه می‌رود و یکی می‌خواهد بازخواست کند، هریک از این‌ها باشد فرقی نمی‌کند، یک پدر خوب حتماً می‌فهمد که دخترش با روش خودش به او محبّت می‌کند. هیچ‌کس این درس‌ها را به پدرها نمی‌آموزد. آموزگار این درس‌ها، خود زندگی است.
منکسر
استقلال خیلی مهم است، مخصوصاً وقتی آدم جوان است. آدم فکر می‌کند با گرسنگی و بی‌پولی می‌تواند بسازد، ولی با بندگی و وابستگی هرگز. وقتی سن آدم‌ها بیشتر می‌شود، استقلال کم‌کم اهمیتش را از دست می‌دهد و موجودی حساب بانکی در روزهای آخر برج اهمیت خیلی بیشتری پیدا می‌کند.
m.dehnavi
اگر قرار است چیزی تغییر کند، خدا باید آن را تغییر بدهد و خدا هم روش‌های خودش را دارد که کسی چندان از آن سر درنمی‌آورد.
علیرضا گلرنگیان

حجم

۱۲۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

حجم

۱۲۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

قیمت:
۴۷,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد