بریده‌های کتاب اندیشه در بحران؛ دفتر ششم
کتاب اندیشه در بحران؛ دفتر ششم اثر شهریار زرشناس

کتاب اندیشه در بحران؛ دفتر ششم

پدر یونگ اغلب عصبی بود و به‌سختی می‌شد با او کنار آمد.
پویا پانا
یونگ در مقام یک لیبرال‌ـ دموکراتِ قرن بیستمی، آرمان‌گرایی را اعتیاد می‌انگارد و مدعی می‌شود که «هر نوع اعتیادی ناشایست است؛ چه اعتیاد به الکل باشد یا تریاق یا آرمان‌گرایی»
پویا پانا
عقده از نظر یونگ به چه معناست؟ هر کسی ممکن است در ناخودآگاه عقده‌هایی داشته باشد. گروهی از احساس‌ها، خاطره‌ها، اندیشه‌ها، عاطفه‌ها که در پیرامون مرکزی گرد آیند و با آن منظومه‌ای را تشکیل دهند، این منظومه عقده نامیده می‌شود. مرکز این منظومه یا سازمان قوهٔ جاذبه‌ای دارد که وضع و حال و نگرش مخصوصی می‌دهد و فعالیت‌های مختلف او را رهبری می‌کند... مثلاً کسی که اندیشهٔ مادر بر وجودش مستولی باشد دارای عقدهٔ مادر است. افکار و عواطف و اعمال این شخص تابع تصوری است که از مادر دارد. همچنین است عقدهٔ برتری یا شهرت‌طلبی... این عقده‌ها اختصاصی هستند و از هر فردی به فرد دیگر ممکن است متفاوت باشند، برخلاف مفاهیم کهن [آرکی‌تایپ‌ها] که در همهٔ افراد بشر تقریباً یکسان وجود دارد.
پویا پانا
یونگ مشکلی نداشت و به‌راحتی می‌گفت که مرد به دو زن نیاز دارد؛ یکی برای ترتیب امور منزل و یکی هم برای برانگیختن ذهن! درواقع علاقهٔ زیادی به زن‌ها داشت و علاوه بر روابط با آنتونیا با بسیاری دیگر هم ارتباط داشت.
پویا پانا
. یونگ را می‌توان یکی از اندیشمندان دوران بحران انحطاطیِ عالم غرب مدرن دانست
Chamran_lover
او عاشق آرامش و تنهایی بود که زندگی در طبیعت به او می‌داد.
پویا پانا
کارل گوستاو یونگ در ۲۶ ژوئیه ۱۸۷۵ در کِسویل، روستایی در ساحل دریاچهٔ کونستانس، در سوئیس به دنیا آمد.
پویا پانا
بود. آن دسته از معلمانی که نسبت به من و درس و مشق من اظهار علاقه می‌کردند بسیار انگشت‌شمار بودند... بسیاری از معلمین مرا موجودی ابله و کلک تصور می‌کردند. هرگاه در محیط مدرسه پیشامد سوء یا ناگواری به وقوع می‌پیوست، اولین کسی که سوءظن همه به طرف او جلب می‌شد من بودم. یا اگر قشقرق و داد و قالی برپا می‌شد، فکر می‌کردند محرک اصلی آن من هستم. (۹)
Chamran_lover

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

قیمت:
۴۴,۰۰۰
۳۰,۸۰۰
۳۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد