بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب افتادگی آموز اگر طالب فیضی | طاقچه
کتاب افتادگی آموز اگر طالب فیضی اثر موسسه فرهنگی هنری سبل‌السلام

بریده‌هایی از کتاب افتادگی آموز اگر طالب فیضی

۴٫۳
(۶)
نعمت‌های دنیایی از ثروت و قدرت و علم و ... هر چه باشد مورد حسادت دیگران قرار می‌گیرد. یعنی اگر خدا به ما چنین نعمت‌هایی عطا کند، خیلی‌ها آرزو می‌کنند که ما آن نعمت را نداشته باشیم. نعمت‌های معنوی هم همین‌طور است. اگر بخشنده باشیم، اگر اهل عبادت باشیم و ... برای عده‌ای گران است. حرص می‌خورند که چرا ما این‌طوریم! اما اگر متواضع باشیم، کسی آرزو نمی‌کند که ما تواضع نداشته باشیم. چه نعمت خوبی است تواضع! امام حسن عسکری علیه السلام فرمود: تواضع نعمتی است که مورد حسادت قرار نمی‌گیرد. التَّواضُعُ نِعمَةٌ لا یُحسَدُ عَلَیها. (تحف العقول، ص ۴۸۹)
مادربزرگ علی💝
در کار گلاب و گل، حکم ازلی این بود کان شاهد بازاری وین پرده‌نشین باشد
مادربزرگ علی💝
عادت ناپسندی در میان برخی از ما هست که در برخی خانواده‌ها به صورت کم یا زیاد وجود دارد و آن این است که در خانواده یا مهمانی و موقع غذا خوردن،‌ مردها می‌نشینند و زن‌ها سفره می‌اندازند و کاسه بشقاب‌ها را می‌آورند و غذا را می‌کشند و از آقایان دعوت می‌کنند که بفرمایید! آقایان تشریف می‌آورند و غذای خود را میل می‌کنند. بعد از غذا کنار می‌نشینند و تکیه می‌دهند و تماشا می‌کنند! و خانم‌ها سفره را جمع می‌کنند و ظرف‌ها را می‌شویند و ... پسر بچه‌ها هم این تنبلی را از پدران یاد می‌گیرند و دختر بچه‌ها هم وظیفهٔ خود می‌دانند که به مادر کمک کنند. اما آیا این روش، روش اسلامی است؟
کاربر ۳۵۵۰۶۰۷
شتر مرد عرب، شتر پیامبر را پشت سر گذاشت و برنده شد. برخی از اصحاب خیلی ناراحت بودند و گویا این جریان به عقاید آن‌ها لطمه زده بود! رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: این‌که ناراحتی ندارد. شتر من همیشه برنده می‌شد و فکر می‌کرد بالا دست ندارد، اما این سنت الهی است که روی هر دستی، دستی دیگر پیدا شود.
Chamran_lover
بت بزرگ و مهم در آخرالزمان بت نفس است. دین مردم، اومانیسم؛ پیامبران این دین، فیلسوفان مادی‌گرا؛ و امامان این دین، روشنفکران؛ و معجزهٔ این دین، تکنولوژی.
کاربر ۱۳۸۳۸۱۷
مقید باشیم در پایین مجلس بنشینیم. مقید باشیم به کوچکترها و بچه‌ها هم سلام کنیم. مقید باشیم با فقرا نشست و برخاست کنیم. مقید باشیم از خود تعریف نکنیم. مقید باشیم خریدهای منزل را خودمان انجام دهیم و به منزل ببریم.
erfan
تمام مشکلات اخلاقی ما در این صورت حل می‌شود که هر وقت از خودمان یاد می‌کنیم، متذکر شویم که ما بنده‌ایم.
erfan
اگر با سرعت نور (۳۰۰ هزار کیلومتر در ثانیه) حرکت کنیم ۱۶۰ هزار سال طول می‌شد که به نزدیک‌ترین و کوچک‌ترین کهکشان‌ها (ابرهای ماژولانی) برسیم. و فکر کنیم به بزرگ‌ترین کهکشان و فکر کنیم به دورترین کهکشان، و فکر کنیم تازه تمام اینها در عالم مادی خلاصه می‌شود که در برابر عالم غیرمادی و ماوراء طبیعی اصلاً به حساب نمی‌آید. و فکر کنیم تمام عوالم مادی و غیر مادی و دنیا و آخرت در برابر خداوند هیچ است. هر دو عالم یک فروغ روی اوست. الله اکبر!
erfan

حجم

۹۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۹۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۱۶,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد