بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب چرا او؟ چرا من نه؟! | طاقچه
کتاب چرا او؟ چرا من نه؟! اثر موسسه فرهنگی هنری سبل‌السلام

بریده‌هایی از کتاب چرا او؟ چرا من نه؟!

۴٫۴
(۱۰)
... هیهات که ایمان ما ناقص است و مطالب عقلی برهانی، از حد عقل و ادراک به حد قلب وارده نشده. ایمان به گفتن و شنیدن و خواندن و بحث و قیل وقال نیست. خلوص نیت می‌خواهد. (چهل حدیث، ص ۱۱۲ و ۱۱۳)
Kargosha
در کار گلاب و گل، حکم ازلی این بود کان شاهد بازاری وین پرده‌نشین باشد
Yas Balal.جواد عطوی
رسول خدا صلی الله علیه و آله و آن حضرت از خداوند نقل می‌کنند که فرمود: شخص حسود نسبت به نعمت‌های من خشمگین و از قسمت‌هایی که بین بندگان خود پخش کردم ناراحت و رویگردان است. و هر کس چنین باشد من از او نیستم و او از من نیست. (و هیچ ارتباطی با هم نداریم.) فَانّ الحاسدَ ساخِطٌ لِنِعَمی صادٌ لِقِسَمی الّذی قَسَمتُ بَین عِبادی وَ مَن یَکُ کَذالِکَ فَلَستُ مِنهُ وَ لَیسَ مِنّی. (الکافی، ج ۲، ص ۳۰۷
Chamran_lover
فرمایش امام خمینی رحمه الله علیه در این زمینه خواندنی است: آن کس که حسد می‌ورزد و زائل شدن نعمت دیگران را آرزو می‌کند و کینهٔ صاحب نعمت را در دل دارد، بداند که ایمان ندارد که حق تعالی از روی صلاح تام این نعمت را به آن شخص داده است و (اگرچه) دست فهم ما از آن کوتاه است.
Chamran_lover
دشمن مردم، منکر خدا! فرد دانشمند ولی خبیثی را تصور کنید که روباتی طراحی می‌کند برای مردم‌آزاری! برای خراب کردن رفاه و آسایش مردم! برای خط انداختن روی ماشین مردم و پنچر کردن آن! این روبات حتی آدم هم می‌کشد!
Chamran_lover
ممکن است همهٔ ما در ذهن و ضمیر خود چنین روباتی بسازیم. اسم این روبات حسد است. حواسمان باشد که این روبات هوشمند است. امیرمؤمنان علی علیه السلام از هوشمندی و دقت عمل این روبات تعریف کرده است و فرموده: آفرین بر حسادت! چه عدالت‌پیشه است! پیش از همه، صاحب خود را می‌کشد! للّه ِ دَرُّ الحَسدِ ما أعْدَلَهُ! بَدَاَ بِصاحِبِهِ فقَتلَهُ. (شرح نهج البلاغه، ابن ابی الحدید، ۱، ۳۱۶)
Chamran_lover
بار دیگر فرمایش امام باقر علیه السلام را مرور کنیم که فرمود: همان‌طور که آتش هیزم را می‌خورد و نابود می‌کند حسد هم ایمان را می‌خورد و نابود می‌کند. إنَّ الحَسَد لَیَأکُلُ الإیمانَ کما تَأکُلُ النّارُ الحَطَبَ.
Chamran_lover
مؤمن خوشرو و متبسم است، حسود گرفته و عبوس.
Chamran_lover
مؤمن خوف و حزنی ندارد مگر نسبت به آخرت، خوف و حزن حسود در اطراف شخص مورد حسادت دور می‌زند.
Chamran_lover
مؤمن نسبت به خدا خوش‌بین است و حسود بدبین. مؤمن نسبت به قسمت نعمت‌ها میان مردم راضی است، حسود ناراحت. مؤمن مردم را دوست دارد و بدی آن‌ها را نمی‌خواهد و حسود بدخواه مردم است. مؤمن گرفتار حب دنیا نیست و حسود گرفتار حب دنیاست.
Chamran_lover

حجم

۶۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

حجم

۶۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

قیمت:
۱۷,۵۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد