بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب قله ها و دره ها | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب قله ها و دره ها اثر اسپنسر جانسون

بریده‌هایی از کتاب قله ها و دره ها

امتیاز:
۳.۶از ۳۴ رأی
۳٫۶
(۳۴)
قله‌ها و دره‌ها به هم متصل هستند. اشتباهاتی که در لحظات خوب امروز مرتکب می‌شویم لحظه‌های بد آینده را می‌سازند. وکارهای حکیمانه‌ای که در لحظات بد امروز انجام می‌دهیم لحظات خوب آینده را می‌سازند.
فقیه
مرد جوان پرسید: «از چه راهی؟» «دوستم به من کمک کرد به سه چیز پی ببرم: چگونه از یک دره هر چه سریعتر بیرون بیایم؛ چگونه مدت طولانی در قله بمانم؛ و چگونه در آینده، قله‌های بیش‌تر و دره‌های کمتری داشته باشم.»
فقیه
مرد جوان پرسید: «آن حرف چه بود؟» «او آن را قله‌ها و دره‌هایی که به اوقات خوب و بد ختم می‌شوند، نامیده بود. او می‌گفت هر قدر از شیوهٔ قله‌ها و دره‌ها در زندگی کاری و شخصی خود، بیش‌تر بهره ببرید، به همان اندازه به موفقیت و آرامش بیش‌تری می‌رسید.»
فقیه
هر دو برای مدتی در سکوت نشستند و در شگفتیِ تابش نوری بودند که بالای سرشان می‌درخشید. پیرمرد پرسید: «چرا به بالای قله آمدی؟» مرد جوان گفت: «مطمئن نیستم. به گمانم دنبال چیزی هستم.» او برای پیرمرد تعریف کرد که در دره غمگین و افسرده بود و احساس می‌کرد که باید راهی برای چاره باشد. او دربارهٔ انواع شغل‌هایی که در آن‌ها کار کرده بود ولی به خاطر روابط ناصحیح بین دوستان و همکارانش با شکست مواجه شده بود و نتوانسته بود از ظرفیت درونش بهره ببرد به او توضیح داد.
فقیه

حجم

۶۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۶۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
۵,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل۱
...
۳
۴
صفحه بعد