بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب باشگاه پنج صبحی ها | صفحه ۱۲۵ | طاقچه
کتاب باشگاه پنج صبحی ها اثر رابین شارما

بریده‌هایی از کتاب باشگاه پنج صبحی ها

نویسنده:رابین شارما
انتشارات:نشر نون
امتیاز:
۳.۶از ۶۰۲ رأی
۳٫۶
(۶۰۲)
«وقتی ما به‌اندازهٔ کافی نمی‌خوابیم، نه‌تنها سحرخیزی بسیار دشوار می‌شه، بلکه تعداد زیادی از مسائل مخرب دیگه بهره‌وری‌تون رو با اخلال مواجه می‌کنن و عملکردتون رو از طریق کاهش سطح شادی و فرسودن سلامتی، به حداقل می‌رسونن.»
کاربر ۱۴۳۷۹۰۳
بحران جهانی سبعانهٔ خواب قرار داریم. بخش زیادی از بحران هم از اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و کشش افراد به‌سمت وسایل دیجیتال ناشی می‌شه. تحقیقات به اثبات رسوندن که نور آبی ساطع‌شده از وسایل دیجیتال باعث کاهش مقدار ملاتونین در بدنمون می‌شه. ملاتونین مادهٔ شیمیایی‌ایه که به بدنتون اطلاع می‌ده که نیاز به خواب داره. همون‌طور که یاد گرفتید، هیچ شکی در این مورد نیست که چک کردن موبایل و وسایل مشابه در طول روز، عملکرد ادراکی مغز رو معیوب می‌کنه. و در این مورد، هیچ سؤالی نیست که چک کردن وسایل دیجیتال قبل از خواب، باعث ضعف عملکرد بدن در رابطه با خواب می‌شه. می‌تونم توی موضوع عمیق‌تر بشم و براتون توضیح بدم که چطور نور ساطع‌شده از وسایل دیجیتال گیرنده‌های نور موسوم به "سلول‌های گانگلیون رِنیتال حساس به نور" رو فعال می‌کنه، و اون‌ها باعث محدود شدن تولید ملاتونین و تأثیر منفی روی ساعت بیولوژیک بدن و در نتیجه، آسیب به چرخهٔ خوابتون می‌شن، اما خودتون متوجه منظورم هستید.
کاربر ۱۴۳۷۹۰۳
بذارم. و بهم گفت میل داره این کار اینجا انجام بگیره، چون نه‌تنها ساکنین این دخمه در یک خواب بی‌پایان‌ان، بلکه علم تأیید کرده که یکی از دلایل اصلی مرگ زودرس، نداشتن خواب کافیه.»
کاربر ۱۴۳۷۹۰۳
ما در گذشته گیر کردیم. نمی‌تونیم نابخشودنی‌ها رو ببخشیم. تمام اون احساسات آزاردهنده رو توی خودمون سرکوب کردیم. زیگموند فروید زمانی نوشت: "احساسات سرکوب‌شده هرگز نمی‌میرند. آن‌ها زنده‌به‌گور شده‌اند و بعدها، به‌صورتی کریه‌تر به‌سراغ ما خواهند آمد." و ما حیرون می‌مونیم که چرا تلاش‌هامون برای داشتن تفکر مثبت، جواب نمی‌ده!
مهتاب حیدری
. «تعهد و انضباط، همیشه، به هوش و استعداد برتری پیدا می‌کنه. و این‌طور نیست که افراد موفق شانس آورده باشن. اون‌ها شانس رو خلق می‌کنن. هر بار که شما در برابر وسوسهٔ تنبلی مقاومت می‌کنید و روند بهینه‌سازی رو ادامه می‌دید، در واقع، دارید به قهرمان درونتون قدرت می‌بخشید. هر لحظه رو که صرف انجام کارهایی می‌کنید که می‌دونید به کارهای به‌ظاهر راحت‌تر برتری دارن، در واقع، روند ورودتون به تالار افتخار مشاهیر رو تسهیل می‌کنید.»
مهتاب حیدری
انسان هر چه بیشتر یاد بگیره، موفقیت بیشتری خواهد داشت. رشدْ ورزشیه که بهترین‌ها هر روز تمرینش می‌کنن. آموزش، در واقع، مایه‌کوبی وجود در برابر شکسته. و همون‌طور که خودتون پیشرفت می‌کنید، در تمام عرصه‌های زندگی، نتایج بهتری به دست می‌آرید. اسمش رو گذاشتم ذهنیتِ ضربدر ۲ و ضربدر ۳. برای دو برابر کردن درآمد و اثرگذاری خودتون، سرمایه‌گذاری‌تون رو در دو زمینهٔ اصلی سه برابر کنید: رشد شخصی و قابلیت حرفه‌ای.»
مهتاب حیدری
گمراهی ناشی از رضایت از عملکردِ خویشتن و زندگی کردن در دایرهٔ راحتی، در نهایت امر، صد مرتبه بی‌رحمانه‌تر از اینه که با تمام قوا برای رسیدن به رؤیاهای روشنتون تلاش کنید. این یک قانونه که افراد موفق، اثرگذار و خوشبخت همیشه به یاد می‌آرن: موفقیت در سطح جهانی دقیقاً از جایی شروع می‌شه که مرزهای دایرهٔ راحتی ما به پایان می‌رسه
امیرحسینم
به خاطر داشته باشید که بهانه‌هاتون گمراه‌کننده، ترس‌هاتون دروغ‌گو و شک‌هاتون دزدن.»
jvd
حقیقت اینه که تمام چالش‌هایی که در زندگی تجربه کردید، تمام آدم‌های مسمومی که باهاشون رودررو شدید و تمام آزمایش‌هایی که پشت سر گذاشتید برای آماده‌سازی و تبدیل کردن شما به شخصیت حال حاضرتون بوده. شما برای فعال کردن گنج درون و استعدادها و قدرت‌هایی که در حال بیدار شدن در وجودتون هستن به اون درس‌ها نیاز داشتید. هیچ چیز تصادفی نیست. هیچ چیز به هدر نرفته. شما دقیقاً در همون نقطه‌ای قرار دارید که برای رسیدن به متعالی‌ترین خواسته‌هاتون باید درش باشید. زندگی‌ای که شما رو به پایه‌گذار امپراتوری‌ها، متحول‌کنندهٔ دنیا یا شاید هم یک تاریخ‌ساز تبدیل می‌کنه.»
مهتاب حیدری
«کودک هیچ مشکلی برای باور کردن باورنکردنی‌ها ندارد، و همین‌طور دیوانه و نابغه. فقط من و شما با آن مغزهای بزرگ و قلب‌های کوچکمانیم که شک می‌کنیم، زیاد از حد فکر می‌کنیم و دچار تردید می‌شویم.»
khameneh

حجم

۶۵۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۶۵۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان