بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب روان شناسی پول | طاقچه
کتاب روان شناسی پول اثر حسین عزیزطائمه

بریده‌هایی از کتاب روان شناسی پول

۴٫۰
(۵۹)
رشد با ازدست‌دادن‌ها حاصل می‌شود.
علیرضا قاضی
همه موفقیت‌ها به دلیل سخت کوشی نیست و همهٔ فقرها به دلیل تنبلی نیست.
farnaz3000
درک سیورز، کارآفرین موفق، یک بار در پاسخ به دوستی که از او خواسته بود داستان ثروتمندشدنش را تعریف کند، نوشت: من کاری روزمزد در مرکز منهتن داشتم که ۰۰۰, ۲۰ دلار حقوق سالانه‌ام بود ــ حدود حداقل دست‌مزد ... هرگز بیرون غذا نمی‌خوردم، و هرگز تاکسی سوار نمی‌شدم. هزینهٔ زندگی‌ام حدود ۱۰۰۰ دلار در ماه بود و ماهانه ۱۸۰۰ دلار درآمد داشتم. این کار را به مدت دو سال انجام دادم و ۱۲۰۰۰ دلار پس‌انداز کردم. در آن زمان ۲۲ ساله بودم. وقتی ۱۲۰۰۰ دلار داشتم توانستم کارم را رها کنم و نوازنده‌ای تمام‌وقت شوم. می‌دانستم که هر ماه می‌توانم چند کنسرت داشته باشم تا از عهدهٔ هزینه‌های زندگی‌ام برآیم. بنابراین، آزاد بودم. یک ماه بعد کارم را ترک کردم و دیگر هرگز شغلی نداشتم. وقتی این داستان را برای دوست‌ام تعریف کردم، او خواست که بیش‌تر برایش بگویم. گفتم نه، تمام داستان همین بود. او گفت، «نه، در مورد وقتی که شرکت‌ات را فروختی بگو؟» من گفتم نه، آن تغییر زیادی در زندگی‌ام ایجاد نکرد. بلکه فقط پول بیش‌تری در بانک بود. اختلاف وقتی رخ داد که من ۲۲ ساله بودم.
کاربر ۳۲۲۸۱۱۸
از نظر من، استقلال به این معنا نیست که دیگر کار نکنید. به این معناست که فقط کاری را که دوست دارید، با افرادی که دوست دارید، در زمان‌هایی که دوست دارید و تا زمانی که می‌خواهید، انجام دهید.
کاربر ۳۱۲۲۹۶۸
قدرتمندترین عوامل مشترک خوش‌بختی ساده بود. کمپبل آن‌ها را خلاصه کرد: داشتن حس قوی کنترل فرد بر زندگی، در مقایسه با دیگر شرایط عینی مورد بررسی، احتمال ایجاد حس خوش‌بختی بیش‌تری را به همراه دارد. بیش‌تر از حقوق‌تان. بیش‌تر از اندازهٔ خانه‌تان. بیش از اعتبار شغل‌تان. کنترل بر انجام کاری که می‌خواهید، زمانی که می‌خواهید، با افرادی که می‌خواهید، گسترده‌ترین متغیر سبک زندگی است که باعث شادی افراد می‌شود.
کاربر ۳۲۲۸۱۱۸
یک بار بیل گیتس گفت: «موفقیتْ معلم بدخواهی است. افراد را گم‌راه می‌کند تا تصور کنند شکست نمی‌خورند». وقتی همه چیز خیلی خوب پیش می‌رود، می‌فهمید آن قدر هم که فکر می‌کردید خوب نیست. شما شکست‌ناپذیر نیستید و اگر تصدیق کنید که شانس برای شما موفقیت را به ارمغان می‌آورد، باید به پسر عموی شانس، یعنی ریسک، نیز ایمان داشته باشید که می‌تواند داستان شما را با همین سرعت تغییر دهد. اما در سمت دیگر نیز همین موضوع وجود دارد. شکست می‌تواند معلمی بدخواه باشد، زیرا افراد باهوش را گم‌راه می‌کند تا فکر کنند تصمیمات وحشتناکی گرفته‌اند. در حالی که گاهی اوقات این موارد فقط واقعیات نابخشودهٔ ریسک را منعکس می‌کنند. ترفندِ مقابله با شکستْ تنظیم زندگی مالی به گونه‌ای است که یک سرمایه‌گذاری بد در این‌جا و یک هدف مالی ازدست‌رفته در آن‌جا شما را از بین نبرد، تا بتوانید بازی را ادامه دهید تا شانس به نفع شما شود.
shoeib yousefi
کیفیت تحصیلات‌تان و درهایی که به روی‌تان باز می‌شود به‌شدت با وضعیت اقتصادی و اجتماعی والدین شما ارتباط دارد.
farnaz3000
سوم این‌که پیشرفت خیلی آهسته‌تر از آن‌که متوجه شویم اتفاق می‌افتد، اما شکست‌ها سریع‌تر از آن‌که نادیده گرفته شوند، اتفاق می‌افتند. فجایع یک‌شبهٔ زیادی وجود دارد. معجزات یک‌شبه اما به‌ندرت اتفاق می‌افتند.
Parvane
کارل ریچاردز می‌نویسد: «وقتی فکر می‌کنید به همه چیز فکر کرده‌اید، ریسک همان چیزی است که به آن فکر نکرده‌اید.»
نسرین نیکبخت
مهربان‌تر و کم‌زرق‌وبرق‌تر باشید. هیچ‌کس به‌اندازهٔ خودتان تحت تأثیر دارایی‌های‌تان قرار نمی‌گیرد. ممکن است فکر کنید که ماشینی فانتزی یا ساعتی زیبا می‌خواهید. اما احتمالاً فقط احترام و تحسین می‌خواهید. و به احتمال بیش‌تر این چیزها را از مهربانی و فروتنی در مورد قدرت ماشین و جنس ساعت‌تان به دست می‌آورید.
Parvane

حجم

۳۱۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۹ صفحه

حجم

۳۱۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۹ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
۳۵,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۳۳صفحه بعد