بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ۱۹۸۴ | صفحه ۳۸ | طاقچه
۴٫۳
(۱۹۸)
«جرایم اندیشه منجر به مرگ نمی‌شوند، جرم اندیشه خودِ مرگ است.
sajan
«آزادی آن است که بتوانیم آزادانه بگوییم دو به‌علاوه‌ی دو می‌شود: چهار. اگر این اصل پذیرفته شود، مابقی اصول به دنبال آن می‌آید. »
Fardin
می‌توانستی حدس بزنی اگر همه‌ی مردم را هم تمام‌وقت زیر نظر بگیرند، چندان دور از ذهن نباشد. در کل آن‌ها هر زمان که اراده می‌کردند می‌توانستند همه‌ی کارهایت را زیر نظر بگیرند، بدون این‌که آه از نهاد کسی بلند شود. مردم از روی عادتی که تبدیل به غریزه شده بود، همواره می‌بایست با این فرض زندگی می‌کردند که هر حرفی که می‌زنند شنیده می‌شود، و هر حرکتی انجام می‌دهند - به‌جز در تاریکی- تحت کنترل آن‌ها است.
Fardin
هدف حزب تنها جلوگیری از ایجاد رابطه‌ی عاطفی بین زنان و مردان که قدرت کنترل آن را نداشت، نبود، بلکه علاوه بر این، هدف اصلی و ناگفته‌ی حزب، از بین‌بردن کامل میل و لذت جنسی بود؛ چراکه میل جنسی در چارچوب روابط زناشویی و خارج از آن، از عشق خطرناک‌تر بود. همه‌ی ازدواج‌هایی که بین افراد حزب صورت می‌گرفت باید به تأیید کمیته‌یی می‌رسید که به همین منظور تشکیل شده بود، و در صورتی که زوج مذکور نشانه‌هایی از تمایل جسمانی به یکدیگر بروز می‌دادند، کمیته از صدور رأی موافق خودداری می‌کرد؛
احسان
Minitru، نیمه‌واقعی/ نیمی خیالی را معنا می‌دهد که در مقدمه‌ی کتاب به آن پرداخته شده. [] ‫. New Speak، زبان رسمی سرزمین اُقیانوسیه بود و به گونه‌یی آن را طرح‌ریزی کرده بودند که نیازهای ایدئولوژیک «سوسیالیسم انگلیسی» را برآورده سازد.
مهدی تمدن رستگار

حجم

۳۴۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۵۳ صفحه

حجم

۳۴۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۵۳ صفحه

قیمت:
۱,۵۰۰
۷۵۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل۱
...
۳۷
۳۸
صفحه بعد