بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب لذت کار کردن | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب لذت کار کردن اثر ماری کاندو

بریده‌هایی از کتاب لذت کار کردن

نویسنده:ماری کاندو
امتیاز:
۳.۰از ۶ رأی
۳٫۰
(۶)
تحقیقات روانشناسی اخیر نشان می‌دهد که یک محیط کثیف از مغز شما بیشتر کار می‌کشد. وقتی در شرایطی درهم و برهم محصور هستیم، افکار ما آن‌قدر درگیر می‌شوند که همهٔ چیزهای اطراف خود را ثبت کنیم و دیگر نمی‌توانیم روی کاری که باید در حال حاضر انجام دهیم متمرکز شویم، مانند کاری که روی میز که در دست انجام داریم یا ارتباط با دیگران. احساس پریشانی، استرس و اضطراب می‌کنیم و توانایی تصمیم‌گیری خود را از دست می‌دهیم. به نظر می‌رسد به‌هم‌ریختگی همچون آهن‌ربایی برای بدبختی است.
Astronaut
نامنظم بودن بر سلامتی هم تأثیر می‌گذارد
Astronaut
مطالعات بسیاری نشان می‌دهند که نامرتب بودن خیلی بیشتر از آنچه که تصور می‌کنیم از جهات مختلف برایمان گران تمام می‌شود
Astronaut
تنها تمیز کردن محل کار (جنبهٔ فیزیکی) کافی نیست. ما زمانی می‌توانیم به این آرامش دست پیدا کنیم که همهٔ جنبه‌ها را در کنار هم گردآوری کنیم، مانند: ایمیل‌ها، دیتاها، کارهای مربوطه و جلسات.
Astronaut
شما خواهید دید که همان‌گونه که تمیز کردن خانه برایتان رضایت و شادی به ارمغان می‌آورد، مرتب کردن و نظم در کار نیز برایتان مثمر ثمر خواهد بود و باعث پیشرفت و نتایج بهتر خواهد شد.
Astronaut
در حقیقت اگر نظم در کار را رعایت کنید خواهید دید که شادی و لذت به سمت شما می‌آیند!
Astronaut
شما سه دسته وظیفه خواهید داشت: وظایف اصلی، وظایف پروژه و وظایف تکاملی.
Astronaut
تحقیقات دو واقعیت غافلگیرکننده را درمورد وظیفهٔ چندگانه نشان می‌دهند: اول، میزان بهره‌وری را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد. دوم، افرادی که چندوظیفه‌ای هستند، معمولاً کمترین توانایی در انجام کار را دارند.
Astronaut
چندوظیفه‌ها در زمرهٔ افراد کم‌بازده در کار هستند.
Astronaut
طبق نظر روانشناسان، تناقض در کار، یعنی زمانی که فکر می‌کنیم فوری‌ترین کارها مهم‌ترین‌ها هستند باعث می‌شود که همیشه انتخاب اشتباه داشته باشیم. این دو را با یکدیگر اشتباه نگیرید، آنها مثل هم نیستند. کارهای فوری مواردی هستند که باید تا مدت معینی انجام شوند. در غیر این صورت، انجام نخواهند شد - قرار شام با مشتری‌ای که فقط یک شب در شهر خواهد بود، کمک کردن به همکارتان در آماده‌سازی فوری یک پروژه، یا شرکت در جشن بازنشستگی سالانه. کارهای مهم متفاوت است. در صورت انجام آنها نتایج مثبت بزرگ، و در صورت عدم انجام آنها عواقب منفی زیادی وجود دارد. مانند پیشرفت شخصی از طریق خواندن و آموزش، به‌روزرسانی یک محصول؛ و ایجاد رابطهٔ خوب با همکاران.
Astronaut

حجم

۱۶۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۱۶۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
تومان