بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب لذت کار کردن | طاقچه
کتاب لذت کار کردن اثر ماری کاندو

بریده‌هایی از کتاب لذت کار کردن

نویسنده:ماری کاندو
امتیاز:
۳.۰از ۶ رأی
۳٫۰
(۶)
مطالعات بسیاری نشان می‌دهند که نامرتب بودن خیلی بیشتر از آنچه که تصور می‌کنیم از جهات مختلف برایمان گران تمام می‌شود. طی تحقیقی که روی جوانان مشغول به کار آمریکایی انجام شد ۹۰ درصد آنها از تأثیر منفی این مسئله بر کار خود خبر دادند. نتیجهٔ این امر از نظر آنان ناکارآمدی، ازدست‌دادن انگیزه و رضایت بود. حتی مسئله نامنظم بودن بر سلامتی هم تأثیر می‌گذارد. طی تحقیقات انجام‌شده توسط UCLA این موضوع باعث بالا رفتن سطح کورتیزول خون در نتیجهٔ افزایش میزان استرس در بدن می‌شود. مقادیر بالای کورتیزول به‌طور مزمن می‌تواند ما را مستعد ابتلا به افسردگی، بی‌خوابی و سایر اختلالات روانی و همچنین اختلالات جسمی مرتبط با استرس مانند بیماری قلبی، فشار خون بالا و دیابت کند. علاوه‌بر این، تحقیقات روانشناسی اخیر نشان می‌دهد که یک محیط کثیف از مغز شما بیشتر کار می‌کشد.
Mina
اگر این کتابی است که شما قصد دارید «بعضی‌وقت‌ها» آن را بخوانید، توصیه می‌کنم تاریخی را برای انجام آن تعیین کنید. بدون تلاش آگاهانه، «گاهی» هرگز نمی‌آید.
بهاره مظاهری
نشستن مانند موقعیت سرزمینی است که باعث می‌شود افراد نسبت به ایده‌های خود بیش‌ازحد احساس تملک کنند و کمتر به ایده‌های جدید بپردازند. در مقابل، ایستادن باعث می‌شود افراد بیشتر سرگرم و درگیر جلسه باشند. یک نکتهٔ مثبت دیگر این است که زمان کمتری صرف جلسات ایستاده می‌شود.
Shamim Valian
یک میز مرتب باعث ارزیابی بالاتر از شخصیت و ظرفیت ما می‌شود. باعث افزایش عزت‌نفس و انگیزهٔ ما می‌شود. در نتیجه، ما سخت‌تر کار می‌کنیم و عملکردمان بهبود می‌یابد.
Mina
«من می‌دانستم که این کارها مسئولیت خود من است. اما قبل از مرتب کردن، این برای من سخت بود که بپذیرم که اوضاع پیش روی من نتیجهٔ انتخاب‌های خود من است. من با این مسئله که گاهی نمی‌توانم درست تصمیم بگیرم روبه‌رو شدم. بااین‌حال، با هرآنچه روبه‌رو شدم یاد گرفتم که از زوایای متعددی به آنها نگاه کنم. من تصمیم گرفتم که خیلی سخت فکر نکنم، زندگی ساده‌تری داشته باشم و آنچه که باعث خوشحالی من می‌شود، راهنمای همهٔ انتخاب‌هایم شود.»
Astronaut
مطالعات متعددی درمورد ارزیابی کارمندان در محیط کار نشان داده است که هرچه فضای مربوط به هر شخص مرتب‌تر باشد، احتمال بیشتری دارد که دیگران آنها را کارآمد، باهوش، گرم و آرام ببینند، مطالعهٔ دیگری نیز نشان داد که چنین افرادی بااعتمادبه‌نفس، صمیمی، زحمتکش و مهربان هستند. لیست صفت‌ها باعث می‌شود این افراد مانند برندگان واقعی دیده شوند.
Mina
مطالعات بسیاری نشان می‌دهند که نامرتب بودن خیلی بیشتر از آنچه که تصور می‌کنیم از جهات مختلف برایمان گران تمام می‌شود. طی تحقیقی که روی جوانان مشغول به کار آمریکایی انجام شد ۹۰ درصد آنها از تأثیر منفی این مسئله بر کار خود خبر دادند. نتیجهٔ این امر از نظر آنان ناکارآمدی، ازدست‌دادن انگیزه و رضایت بود. حتی مسئله نامنظم بودن بر سلامتی هم تأثیر می‌گذارد. طی تحقیقات انجام‌شده توسط UCLA این موضوع باعث بالا رفتن سطح کورتیزول خون در نتیجهٔ افزایش میزان استرس در بدن می‌شود. مقادیر بالای کورتیزول به‌طور مزمن می‌تواند ما را مستعد ابتلا به افسردگی، بی‌خوابی و سایر اختلالات روانی و همچنین اختلالات جسمی مرتبط با استرس مانند بیماری قلبی، فشار خون بالا و دیابت کند. علاوه‌بر این، تحقیقات روانشناسی اخیر نشان می‌دهد که یک محیط کثیف از مغز شما بیشتر کار می‌کشد. وقتی در شرایطی درهم و برهم محصور هستیم، افکار ما آن‌قدر درگیر می‌شوند که همهٔ چیزهای اطراف خود را ثبت کنیم و دیگر نمی‌توانیم روی کاری که باید در حال حاضر انجام دهیم متمرکز شویم،
Mina
من تصمیم گرفتم که خیلی سخت فکر نکنم، زندگی ساده‌تری داشته باشم و آنچه که باعث خوشحالی من می‌شود، راهنمای همهٔ انتخاب‌هایم شود.»
Astronaut
تحقیقات نشان می‌دهد که بی‌نظمی به دو دلیل شادی را در محل کار کاهش می‌دهد. اول به‌خاطر اینکه مغز را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. هرچه چیزهای بیشتری در اطراف خود داشته باشیم، مغز بیشتر احساس سردرگمی می‌کند. این امر باعث می‌شود تا چیزهایی که برای ما مهم‌تر هستند باعث شادی‌مان می‌شوند را سخت‌تر بشناسیم، تجربه کنیم و از آن لذت ببریم. دوم اینکه، وقتی در میان کارها، اطلاعات و وظایفمان غرق شده‌ایم، قدرت کنترل و انتخاب خود را از دست می‌دهیم. دیگر قادر به ابتکار عمل یا انتخاب اقدامات خود نیستیم، فراموش می‌کنیم که کار وسیله‌ای برای تحقق رویاها و آرزوهایمان است و عشق خود را نسبت به شغلمان از دست می‌دهیم. با وخیم‌تر شدن اوضاع، وقتی مردم احساس کنند که دیگر کنترل ندارند، شروع به انباشتگی ناخواسته می‌کنند و درعین‌حال با احساس گناه و فشار نیز تلاش می‌کنند که کاری درمورد آن انجام دهند.
Mina
مطالعات متعددی درمورد ارزیابی کارمندان در محیط کار نشان داده است که هرچه فضای مربوط به هر شخص مرتب‌تر باشد، احتمال بیشتری دارد که دیگران آنها را کارآمد، باهوش، گرم و آرام ببینند، مطالعهٔ دیگری نیز نشان داد که چنین افرادی بااعتمادبه‌نفس، صمیمی، زحمتکش و مهربان هستند. لیست صفت‌ها باعث می‌شود این افراد مانند برندگان واقعی دیده شوند. علاوه‌بر این، مطالعات نشان می‌دهد که افراد مرتب تمایل دارند اعتماد دیگران را راحت‌تر به‌دست آورند و به احتمال زیاد برایشان تبلیغ می‌شود.
Astronaut

حجم

۱۶۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۱۶۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
۱۰,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۱۱صفحه بعد