بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب جنبش حقوق زنان چیست؟ | طاقچه
کتاب جنبش حقوق زنان چیست؟ اثر دبورا هاپکینسون

بریده‌هایی از کتاب جنبش حقوق زنان چیست؟

۵٫۰
(۲)
"آزادی نه به عنوان یک هدیه بلکه به عنوان یک دستاورد به وجود آمده است."
المپیان؟:)
او نوشت: "ما این را حقیقتی بدیهی می‌دانیم که زن و مرد برابر هستند."
المپیان؟:)
همانطور که سوزان یک بار گفت: "شکست غیرممکن است."
المپیان؟:)
وقتی به بخشی حق رأی دادن زنان رسید، اظهار داشت: "این حق ماست که باید داشته باشیم و از آن استفاده کنیم، ما این کار را خواهیم کرد. " در ابتدای جلسه، این ایده خیلی خوب استقبال نشد تا اینکه یک مرد در جلسه در حمایت از آن صحبت کرد؛ او رهبر بزرگ آمریکایی آفریقایی تبار، فردریک داگلاس بود که قبلاً در روزنامه ستاره صبح، نوشته بود که "هیچ دلیلی در جهان نمی‌تواند وجود داشته باشد که زنان حق رأی نداشته باشند."
المپیان؟:)
ابیگیل افزود: "لطفاً چنین قدرت نامحدودی را به دست شوهرها ندهید."
المپیان؟:)
یک بار، در سال ۱۸۷۲، سوزان در انتخابات ریاست جمهوری رأی داد. در آن زمان این کارش غیرقانونی بود و او دستگیر شد. یک روزنامه تصویری از او را با عنوان "زنی که جرات کرد " منتشر کرد.
المپیان؟:)
موج دوم فمینیسم باعث ایجاد تغییرات زیادی در جامعه شده بود. موانع بسیاری برای زنان شکسته شد. در سال ۱۹۸۱، ساندرا دی اوکانر اولین زنی شد که به عنوان قاضی دادگاه عالی خدمت می‌کرد. (در سال ۲۰۱۷، سه نفر از ۹ قاضی زن بودند.) جرالدین فرارو اولین زنی بود که در سال ۱۹۸۴ با بلیط مهمانی حزب به عنوان معاون رئیس‌جمهور کاندید شد. در سال ۲۰۰۷، نانسی پلوسی اولین رئیس زن مجلس نمایندگان در واشنگتن شد، در سال ۱۹۹۷، مادلین آلبرایت اولین زن وزیر امور خارجه شد. (تا سال ۲۰۰۹، دو زن دیگر - کاندولیزا رایس و هیلاری کلینتون - نیز این شغل را داشتند).
esrafil aslani
او تصور می‌کرد زنان روزی علیه قوانینی "که در آن ما هیچ صدا یا نماینده‌ای نداریم " یک شورش را آغاز می‌کنند.
المپیان؟:)
یک زن متأهل نمی‌تواند حق مالکیت داشته باشد. او باید هر پولی که به دست می‌آورد را به شوهرش تحویل دهد. طلاق نادر بود. با این حال، اگر زن و شوهر از هم جدا می‌شدند، در بیشتر موارد پدران حضانت فرزندان خود را به دست می‌آوردند. ابیگل هیچ یک از این قوانین را دوست نداشت.
المپیان؟:)
کری در سال ۱۸۵۹ متولد شد و در آیووا بزرگ شد. بعد از دانشگاه، او معلم و سرپرست مدرسه شد.
المپیان؟:)

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد