بریده‌های کتاب من کم ارزش
ما شش روش اصلی محافظت از خود داریم: کوچک شمردن، سرزنش کردن، رقابت نکردن، سخت تقلا کردن، باد کردن و فرافکنی.
Samane Ashrafi
تجربه‌های دوران کودکی از سوءاستفاده از قدرت، آسیب‌زننده هستند، اما تقریبآ هر بحرانی در کودکی به شکل سوءاستفاده از قدرت تجربه می‌شود، به این شکل که بزرگسالانی که وظیفه‌شان حمایت از شما بود، درواقع، درمانده رهایتان کردند.
Samane Ashrafi
پس از کار به باشگاه رفتید و در آنجا احساس کردید ناسالم‌ترین و ضعیف‌ترین آدم آنجا هستید. ۱۰۰ درصد احساس رتبه‌بندی داشتید و می‌توانید ببینید که خود را کم‌ارزش تلقی می‌کردید.
Samane Ashrafi
یک جنبه همگانی و ناراحت‌کننده رتبه‌بندی هنگامی پیش می‌آید که در تلاش برای ایجاد پیوند با کسی، رتبه‌بندی وارد ماجرا می‌شود و منِ کم‌ارزش را تحریک می‌کند. برای نمونه، با دوستی ناهار می‌خورید و خبر خوب ارتقای او را می‌شنوید. دلتان می‌خواهد برای او احساس شادی کنید و شاید می‌کنید، اما هم‌زمان و شاید کاملا ناخودآگاه رتبه خودتان را با او می‌سنجید و با توجه به اینکه پنج سال است ارتقا نگرفته‌اید، احساس بدبختی می‌کنید، درواقع شما دیگر با دوستتان ناهار نمی‌خورید، بلکه با منِ کم‌ارزشتان ناهار می‌خورید.
Samane Ashrafi
خشم احساسی است که وقتی به حدومرزها یا آرزوهایمان تجاوز شود، حس می‌کنیم. آن‌ها که خود را دست‌کم می‌گیرند، معمولا خشم خود را بسیار کم ابراز می‌کنند، درحالی‌که درواقع اگر آن را ابراز می‌کردند، حدومرزها یا آرزوهایشان رعایت می‌شد.
Samane Ashrafi
به مرور زمان دوستان صمیمی شاید دیگر درنظر نگیرند که چه کسی چه چیزی بدهکار است و اولویت به آن کسی داده می‌شود که بیشترین نیاز را دارد. این جوهر پیوندجویی است.
Samane Ashrafi
تقریبآ همه کسانی که در کنارشان حس بدی دارید، آن‌هایی هستند که احساس می‌کنید شما را رتبه‌بندی می‌کنند و این می‌تواند از نوعی حس مورد قضاوت قرار گرفتن باشد تا رقابتی تمام عیار که گویی موضوع، تعیین شخص بهتر است.
Samane Ashrafi
اضافه‌براین، اشخاص بسیار حساس بیشتر تحت‌تأثیر بازخورد قرار می‌گیرند. آن‌ها بیشتر از دیگران اشتباهاتشان را می‌بینند و از آن‌ها یاد می‌گیرند و به‌این‌ترتیب لازم می‌شود بیشتر از دیگران مراقب اشتباهاتشان باشند؛ اما گاهی چنان مراقب هستند که انتقاد موجب می‌شود احساس ارزشمندی کلی‌شان به‌شدت پایین بیاید.
Samane Ashrafi
اگر ظرافت‌های بیشتری را در محیط خود متوجه می‌شوید، زندگی درونی غنی‌تری دارید، بیشتر از دیگران به استراحت نیاز دارید، به قهوه و درد حساس‌ترید، به‌سادگی از جا می‌پرید و به‌سادگی از صدای بلند یا فضاهای پرهرج‌ومرج، ضرب‌الاجل یا تغییرات در زندگی‌تان از پا درمی‌آیید، احتمالا به این گروه تعلق دارید. به‌طور متوسط اشخاص بسیار حساس معمولا خلاق‌تر، باوجدان‌تر، همکارتر و هشیارتر به پیامدها هستند.
Samane Ashrafi
آتش گرفتن و از بین رفتن خانه شاید برای کودکی که طی آن تجربه، به‌خوبی موردتوجه و مراقبت بوده است چندان آسیب‌زننده نباشد، اما برای کودکی دیگر ترکیدن بادکنک همچون کابوسی باشد.
Samane Ashrafi

حجم

۳۴۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۲۴ صفحه

حجم

۳۴۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۲۴ صفحه

قیمت:
۹۰,۰۰۰
۸۱,۰۰۰
۱۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد